X appاپلیکیشن اندروید سفریابی دریافت

آشنایی با ریکیاویک در ایسلند؛ شمالی ترین پایتخت دنیا

گردشگری خارجی
date۲۵ مهر ۱۳۹۶
comment0

شمالی‌ترین پایتخت دنیا، حسی از آرامش منحصر به فردی را در خود دارد که در اولین نفسی که در شهر می‌کشید به خوبی آن را درک خواهید کرد. برای توریست‌های اروپایی پایتخت خالی از ترافیک ایسلند جذاب است و برای توریست‌های دیگر مدرن بودن این شهر. ریکیاویک یک کلانشهر پر جنب و جوش است.

 

اگر تمایل دارید از مناطق دور افتاده و منزوی ایسلند دیدن کنید باید مقصدتان را تغییر دهید اما ریکیاویک یک بندر شلوغ با موزه‌های غنی است. از هر دو ایسلندی یک نفر در ریکیاویک زندگی می‌کند و سرخوشی شهرت مردم این شهر است. در ریکیاویک مردم به خوبی می‌دانند از آخر هفته‌شان چگونه لذت ببرند. آنها غالبا روزهای تعطیل را شب زنده‌داری می‌کنند و رستوران‌ها و کافه‌های شهر تا پاسی از شب‌ باز هستند. ریکیاویک به وسیله دریاچه‌ای به طور طبیعی به دو نیمه تقسیم شده است؛ بخش مرکزی شهر بیشتر مکانی برای وقت‌گذرانی، قدم زدن یا رستوران رفتن است اما بخش دیگر خانه مراکز مهم کشور است.

ریکیاویک در مقایسه با سایر پایتخت‌های شمالی خالی از ساختمان‌های بزرگ و پر ابهت است اما در عوض بسیاری از جذابیت این شهر به یخچال‌های طبیعی و مناظر زیبای کوه‌ها بر می‌گردد. پس زمینه تمام خیابان‌های این شهر (حتی مرکز اصلی شهر) منظره‌ای زیباست که بی‌شباهت به تابلوهای نقاشی نیست. اگر علاقه‌مند به تاریخ هستید می‌توانید سری به موزه‌ها بزنید و از تاریخ قرون وسطای این سرزمین اطلاعات بیشتری کسب کنید، اگر اهل خرید و گردش در شهر هستید شاهراه تجاری لوگاوگور (Laugavegur) بهترین منطقه برای شماست اما اکثر گردشگران به دنبال کشف جاذبه‌های طبیعی این شهر هستند. ریکیاویک در لغت به معنای خلیج دودی است؛ خلیجی که پر است از جاذبه‌های طبیعی و تاریخی.

 

ماجراجویی در شهر بکر

در شهری که بکر بودن طبیعت آن در تمام دنیا مشهور است. می‌توان به استقبال ورزش‌های گوناگونی رفت. اگر به کوهنوردی، اسکی، ماهیگیری، اسب سواری، آفرود ‌ یا هلی‌کوپتر سواری علاقه‌مند هستید، ریکیاویک برای شما گزینه‌های متعددی دارد. می‌توانید با تورهای یک روزه‌ای که برای گردشگران فراهم شده همراه شوید تا بتوانید از قابلیت‌های متعدد این شهر بهره ببرید.

 

دوچرخه + اتوبوس

اصلی‌ترین وسیله حمل و نقل در ریکیاویک اتوبوس است. راننده اتوبوس می‌تواند بلیت را در همان مسیر به شما بفروشد. علاوه بر این بلیت‌های یک روزه و سه روزه هم برای توریست‌ها مهیاست. تاکسی‌های شهر مجهز به تاکسی متر هستند و انعام دادن به راننده‌ها هم چندان رایج نیست.

 

مرکز شهر ریکیاویک کوچک است و اتوبوس‌های شهر هم بسیار کارآمد هستند. بنابراین نیازی به کرایه ماشین در این شهر نیست. دوچرخه سواری یکی از بهترین گزینه‌های گردش در شهر است. گرچه پستی‌ها و بلندی‌های شهر زیاد نیست اما می‌توانید در باشگاه دوچرخه کوهستان مشاوره‌های لازم را در مورد مسیر و انتخاب دوچرخه مناسب انجام دهید.

 

تقویم سفر

بهترین زمان برای بازدید از ریکیاویک تیر تا شهریور است. زمانی که هوا بسیار خوب است و علاوه بر این شما می‌توانید خورشید نیمه شب را در این وقت سال تجربه کنید. از اواخر تیر تا اوایل مرداد نور خورشید به طور تقریبی در ۲۴ ساعت روز قابل مشاهده است.

 

اگر دوست دارید زندگی شبانه را تجربه کنید بهترین زمان برای سفر به ریکیاویک زمستان است؛ زمانی که خورشید تنها برای سه یا چهار ساعت در روز در آسمان می‌درخشد. قیمت بلیت هواپیما و کرایه اتاق در این فصل بسیار ارزان است.

 

ماهی و چیپس لذیذ ایسلندی

در سال ۲۰۰۹ ایسلند دچار رکود اقتصادی شدید شد و بسیاری از بانک‌ها و موسسات اقتصادی ورشکسته شدند. در این زمان دیگر بودجه این کشور برای واردات مواد غذایی گران‌قیمت کفاف نمی‌داد و مردم مجبور شدند ‌ روی تولیدات داخلی تمرکز کنند و نتیجه این امر هم شگفت‌انگیز بود. آنها دریافتند که می‌توانند بسیاری از گیاهان و سبزیجات را در خاک کشورشان تولید کنند.

 

در حال حاضر ایسلند یک رنسانس غذایی را تجربه می‌کند؛ بسیاری از سرآشپزهای مشهور اروپا برای تهیه مواد اولیه به این شهر می‌روند و رستوران‌های ریکیاویک هم رونق بسیاری گرفته است. گرچه ممکن است غذاهای عجیب و غریبی در منوی غذاهای این شهر ببینید اما بسیاری از غذاهای اروپایی هم در ریکیاویک به شکل لذیذی سرو می‌شود.

 

بهترین مکان برای خرید غذاهای سنتی ایسلندی رفتن به بازار کالوپورتید فلا(Kaloportid Flea) است. موسیقی اسکاندیناوی نامتعارفی در تمام بازار به گوش می‌رسد و شما می‌توانید انواع پنیرها و ادویه‌های مخصوص آشپزهای شهر را در این بازار بیابید. اگر از غذاهای سنتی خسته شدید بهتر است سری به رودهوس بزنید و در آنها فیش برگرهای لذیذی میل کنید.

 

ماهی و چیپس ایسلندی را هم باید حتما در ریکیاویک امتحان کنید. ماهی سرخ شده همراه با سبزیجات و ترشی که بسیار لذیذ است در تمام رستوران‌های طول بندر یافت می‌شود. ککس (Kex) هم رستوران و هتلی است که در کارخانه قدیمی بیسکوییت سازی تاسیس شده و مشرف به بندر ریکیاویک است. برای میل کردن غذاهای سنتی می‌توانید به این مکان هم سری بزنید.

هتل – رستوران (Kex)

 

چگونه برویم؟

کشور ایسلند عضو اتحاد شنگن است و برای مسافرت به پایتخت آن نیاز به ویزای شنگن دارید. حضور شخص متقاضی برای مصاحبه و انگشت‌نگاری در سفارت ضروری است . سفارت ایسلند در تهران در خیابان ولیعصر، خیابان فرشته واقع شده است.

 

برای درخواست ویزا باید اصل پاسپورت، فرم درخواست ویزا، کارت ملی، دو قطعه عکس رنگی، نامه تمکن مالی، گواهی اشتغال و برگه رزرو هتل و بلیت هواپیما را همراه داشته باشید. برای رسیدن به ریکیاویک می‌توانید از خطوط هوایی قطر ایرویز، لوفت هانزا، ترکیش و ایرلاین بلاویا بلاروس استفاده کنید.

 

ماهیگیری


ریکیاویک یک شهر بندری است که به واسطه موقعیت جغرافیایی منحصر به فردش خانه حیوانات آبزی بسیاری است. یکی از تفریحات اصلی مردم این شهر ماهیگیری است. تورهای ماهیگیری با انواع خدمات آماده سرویس‌دهی به گردشگران هستند. شما می‌توانید با یک تور ماهیگیری با قایق دل‌تان را به دریا بزنید و از ماهیگیری لذت ببرید.

 

اسب‌سواری

نژادهای مختلفی از اسب در ایسلند پرورش داده می‌شود و اگر شما یک سوارکار حرفه‌ای یا حتی تازه‌کار هستید می‌توانید یک سواری لذت بخش و امن را در ریکیاویک تجربه کنید. اسب سواری از آغاز ماه ژوئن تا پایان ماه سپتامبر در پایتخت ایسلند برپاست و تورهای سوارکاری تمام تجهیزات مورد نیاز از قبیل کلاه، چکمه و لباس گرم را برایتان فراهم می‌کنند.

 

کوهنوردی

کوهنوردی یکی از ماجراجویی‌های اصلی مردم ایسلند است و بسیاری از تورهای کوهنوردی در این شهر قدمت طولانی دارند.

 

شما در تجربه کوهنوردی منحصر به فرد ریکیاویک با شگفتی‌های یخچال‌های طبیعی آشنا می‌شوید. هر زمانی که به ریکیاویک بروید برای کوهنوردی فصل مناسبی است؛ در تابستان هوا خوب است و سرسبزی کوه‌ها بیشتر و در زمستان قله‌ها مملو از برف است.

 

بهترین مکان اقامت

 

ریکیاویک دارای گزینه‌های متعددی برای اقامت است؛ اگر دوست دارید در یک خوابگاه صمیمی اقامت کنید یا در یک هتل لوکس بین‌المللی دست شما برای انتخاب باز است. اگر قصد سفر به پایتخت ایسلند در فصل تابستان را دارید باید از چند ماه قبل هتل‌تان را رزرو کنید. به هر حال در ریکیاویک بهتر است که هزینه هتل را آنلاین پرداخت کنید تا از تخفیفات ویژه برخوردار شوید.

 

لوکس‌ترین هتل شهر

اگر دوست دارید در یک هتل لوکس در میان طبیعت بی‌نظیر اقامت کنید کوسین دانتون(Kvosin Downtown) انتخاب مناسبی است. قدمت ساختمان هتل به سال ۱۹۰۰ بر می‌گردد اما بازسازی‌های گسترده‌ای روی آن انجام شده است. رستوران برگسون با انواع غذاهای محلی و بین‌المللی در تمام شهر مشهور است.

 

نمای فوق‌العاده‌ای از کلیسای جامع و مجلس را می‌توان از تراس‌های طبقه همکف هتل دید. تمام اتاق‌های هتل مجهز به تلویزیون صفحه تخت هستند و یک دستگاه قهوه‌ساز در هر اتاق گذاشته شده است. موزه ملی ایسلند در ۶۰۰ متری هتل است و نزدیک‌ترین فرودگاه داخلی تا این هتل دو کیلومتر فاصله دارد. برای اقامت در این هتل باید شبی ۱۸۰ دلار بپردازید.

 

هنری

هتل مارینا در بندرگاه قدیمی قرار دارد؛ هتلی که با عناصر هنری تزئین شده و مناظر زیبایی به دریا دارد. این هتل چهار ستاره مجهز به اینترنت پر سرعت رایگان است و رستوران اسلیپبارین انواع غذاهای بین‌المللی را برای مهمانان آماده می‌کند. نکته جالب در مورد این هتل مربوط به موقعیت مکانی آن است چرا که از هتل تا موزه هنر ریکیاویک تنها پنج دقیقه پیاده راه است.

 

تمام امکانات رفاهی در اتاق‌های هتل در نظر گرفته شده و علاوه بر آن مهمانان می‌توانند در لابی هتل کنار شومینه بنشینند و فیلم‌های ایسلندی تماشا کنند. برای اقامت در این هتل باید شبی ۹۰ دلار بپردازید.

 

مدرن و خلاقانه

هتل آپارتمان اوکی با طراحی مدرن و خلاقانه‌اش جزو یکی از زبانزد ترین مکان های شهر است و به خاطر همین طراحی متفاوت در ریکیاویک مشهور است. اتاق‌ها با مبلمان رنگارنگ و وسایل بعضا نامتعارف تزئین شده و نور آنها بسیار مناسب است.

 
این هتل آپارتمان در سال ۲۰۱۲ ساخته شده و برای کسانی که به دنبال یک اتاق ارزان اما زیبا و تمیز هستند و بخواهند پول خود را خرج تفریحات دیگری کنند یک گزینه مناسب است.

 

جالب است بدانید آپارتمان طبق اصول محیط زیستی ساخته و با هنر محلی تزئین شده است. برای اقامت در این هتل باید شبی ۶۰ دلار بپردازید.

 

آرام و ارزان

هتل متروپلیتن در بخش آرام و قدیمی شهر واقع شده است. این هتل ۳۱ اتاق دارد که تمام آنها مجهز به دستگاه تلویزیون ماهواره‌ای، یخچال کوچک و اینترنت پر سرعت است.

 

متروپلیتن یک گزینه خوب در یک محله مناسب برای کسانی است که دوست دارند آرامش را در این شهر پرهیاهو تجربه کنند.

 
رستوران‌ها و جاذبه‌های فرهنگی در نزدیکی هتل بسیار است و بازار محلی تا این هتل تنها پنج دقیقه فاصله دارد. در میان هتل های شهر هتل متروپلیتن جزو ارزان‌ترین هاست و برای اقامت در این هتل باید شبی ۴۰ دلار بپردازید.

 

جاذبه های گردشگری

 

ریکیاویک طیف وسیعی از جاذبه‌های رایج پایتخت‌های اروپایی مانند موزه‌ها و کلیساهای تاریخی را در دل خود دارد. همتایان علاوه بر این جاذبه‌های غیر معمول مانند چشمه‌های معدنی آبگرم و شگفتی‌های طبیعی این شهر را از همتایان خود مجزا می‌کند. پایتخت ایسلند گزینه‌های متنوعی برای گردش و تفریح پیش روی گردشگران می‌گذارد و شما هم بسته به علاقه‌تان می‌توانید از این بین، بهترین‌ها را انتخاب کنید.

 

کشف طبیعت

 

یکی از اصلی‌ترین جاذبه‌های ریکیاویک طبیعت منحصر به فرد آن است. به واسطه موقعیت جغرافیایی بی‌نظیر، این شهر بندری خانه بسیاری از گونه‌های نایاب حیوانات و گیاهان است.

 

مرداب آبی

در حالی‌ که مرداب آبی در منطقه شهری ریکیاویک واقع نشده اما بازدید از آن در صدر بایدهای توریست‌هاست. تورهای متنوعی برای بازدید از مرداب آبی وجود دارد اگر دوست دارید تمام جاذبه‌های اطراف مرداب را ببینید بهتر است همراه تورهای هفت ساعته شوید تا تمام غارها و جاذبه‌های محیط را ببینید.

 

جزیره ویدی

جزیره ویدی در ریکیاویک ترکیبی منحصر به فرد از تاریخ، هنر، فرهنگ و طبیعت است که تنها چند دقیقه با قایق از شهر فاصله دارد. ویدی تا سال ۱۹۴۰ یک جزیره مسکونی به شمار می‌رفت. در اینجا شما می‌توانید قدیمی‌ترین ساختمان سنگی ایسلند را که در سال ۱۷۵۲ ساخته شده بیابید. مسیرهای پیاده‌روی مشخصی در اطراف جزیره وجود دارد که شما را با گونه‌های مختلف پرندگان جزیره آشنا خواهد کرد. حداقل ۳۰ گونه از پرندگان در این جزیره زندگی می‌کنند که بازدید از آنها برای گردشگران جذاب است.

 

تماشای نهنگ‌ها

اگر اهل ماجراجویی‌های هیجان انگیز هستید باید همراه با یکی از تورهای تماشای نهنگ دلتان را به دریا بزنید. اقیانوس اطراف این شهر زیستگاه مناسبی برای پرورش انواع نهنگ‌ها و دلفین‌هاست. تورهای تماشای نهنگ غالبا از جزیره پوفین هم عبور می‌کنند. فصل مناسب برای تماشای نهنگ از اواخر مارس تا اواخر اکتبر است. شما می‌توانید در این تورها خودتان ماهی شکار کنید و در کروز آن را کباب کنید.

 

فرهنگ روزمره

 

مردم ایسلند مردمی بسیار سرزنده و شاد هستند. کشف زندگی روزمره در شهری که تغییرات شدید روز و شب آن گاهی هر توریستی را کلافه می‌کند، می‌تواند جذاب باشد.

 

مجسمه وایکینگ‌ها

ریکیاویک توسط اقیانوس احاطه شده و مسیرهای آب‌نما مکان مناسبی برای استراحت، بازیابی آرامش، دوچرخه سواری و اسکیت است. آب‌نمای شمال شهر با نمای زیبای کوه نقطه عطفی در شهر به شمار می‌رود.

 

مجسمه زیبای سان ویجر که توسط جان گونار آرناسون ساخته شده در همین مکان قرار دارد. این مجسمه عظیم فولادی به شکل کشتی وایکینگ‌هاست. بازدید از این مجسمه را در زمان طلوع و غروب خورشید نباید از دست بدهید.

 

لذت خرید

اگر اهل خرید و سر زدن به بازارهای محلی هستید ریکیاویک شهر شماست. در این شهر می‌توانید به مغازه‌های صنایع دستی و محلی سر بزنید تا آثار هنری شگفت‌انگیز اسکاندیناوی را ببینید و بخرید.

 

پاساژ کرینگلان محیط خوبی برای ارتباط با مردم است. لباس خز تخصص ایسلندی‌هاست. البته فراموش نکنید برای خریدن بسیاری از این لباس‌ها می‌توانید با فروشنده چانه بزنید.

 

شب زنده‌داری

ریکیاویک به شهر سرزنده و رنگارنگ مشهور است. رستوران‌ها و کافه‌های شب غالبا بعد از نیمه شب شلوغ می‌شود و بسیاری از مردم در طول شب در مناطق دیدنی شهر گردش می‌کنند.

 

بهتر است شما هم همراه با مردم ایسلند شب زنده‌داری را تجربه کنید.

 

تاریخ شهر

 

ریکیاویک یک شهر تاریخی است که پیدایش آن به چند ۱۰۰ سال قبل باز می‌گردد. بازدید از آثار تاریخی و موزه‌ها شما را در شناخت هر چه بیشتر این شهر کمک خواهد کرد.

 

مروارید شهر

در بین تمام شاهکارهای هنری ریکیاویک پرلان یا مروارید نقطه منحصر به فرد معماری این شهر است. این بنا در سال ۱۹۸۸ ‌ روی مخازن بزرگ آب‌گرم طبیعی ساخته شده است. طبقه اول این سازه یک رستوران چرخان است که با انواع غذاهای لذیذ از شما پذیرایی می‌کند.

 

گنبد شیشه‌ای این بنا نمای پانورامای زیبایی از شهر و جاذبه‌های طبیعی آن پیش رویتان می‌گذارد. بهتر است هنگام بازدید از این اثر دوربین عکاسی همراه داشته باشید.

 

موزه‌گردی

موزه‌های ریکیاویک ترکیبی از لذت و یادگیری را برای تمام اعضای خانواده فراهم کرده است. موزه ملی و موزه حماسه کودکان را با تاریخچه شهر و حوادثی که پشت سر گذاشته آشنا می‌کند.

 

موزه فضای باز شهر تصویری واقع بینانه از زندگی مردم ریکیاویک را در طول قرن‌ها به نمایش می‌گذارد.

 

کلیسای جامع

کلیسای جامع ریکیاویک تقریبا از هر نقطه شهر دیده می‌شود. بحث برانگیزترین ساختمان ایسلند همین کلیسای جامع است.

 

ارتفاع برج کلیسا بلندتر از تمام ساختمان‌های ریکیاویک است. این کلیسا ظرفیت بیش از هزار نفر را دارد. نام کلیسا به یاد شاعر ایسلندی هالگیریمور نامیده شده است. بازدید از کلیسا برای عموم مردم آزاد است.

 

منبع:وب سایت همشهری شش و هفت – فاطمه عسگری‌آزاد

تازه های گردشگری

پربازدیدها

گردشگری خارجی

  • دسته‌ها
  • کليه حقوق اين سايت متعلق به سفریابی می باشد . شما می توانید از سایت سفریابی در صورت پذیرش موافقت نامه کاربری استفاده نمایید.