X appاپلیکیشن اندروید سفریابی دریافت

اتمام عملیات مرمت‌ و رنگ‌آمیزی ساختمان تاریخی پُست در رشت

اخبار
date۲۵ شهریور ۱۳۹۶
comment0

سرپرست معاونت میراث‌فرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی صنایع‌دستی و گردشگری گیلان گفت:عملیات مرمت و رنگ‌آمیزی ساختمان اداره پُست رشت به‌عنوان یکی از ابنیه تاریخی ارزشمند استان گیلان به‌پایان رسید.


به‌گزارش خبرگزاری مهر به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گیلان، ولی جهانی، سرپرست معاونت میراث‌فرهنگی این استانبا اشاره به موقعیت و جایگاه ساختمان تاریخی پست در رشت، بنای مذکور را یکی از جاذبه‌های گردشگری تاریخی رشت برشمرد که مساحت کلی آن ۱۹۳۰ مترمربع است.

 

او با بیان اینکه عملیات ساخت این بنای چهارطبقه از سال ۱۳۰۷ خورشیدی آغاز شده و پس از مدت دو سال در سال ۱۳۰۹ به‌اتمام رسیده است افزود: سقف بنا چوبی و حلب‌پوش است و مصالح آن را بلوک سیمانی با ملاط ماسه تشکیل می‌دهد. این بنا از نظر معماری از افتخارات تاریخی میدان شهرداری رشت محسوب می‌شود.

 

جهانی اجرای عملیات مرمت و رنگ‌آمیزی ساختمان تاریخی اداره پست رشت را اقدامی ارزشمند ازسوی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گیلان خواند و گفت:برای اجرای این پروژه ۶۰۰‌میلیون ریال هزینه شده است.

 

سرپرست معاونت میراث‌فرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی صنایع‌دستی و گردشگری گیلان همچنین از اجرای دیگر پروژه‌های مرمتی در سطح این استان خبر داد و خاطرنشان کرد: پیوند گردشگری و میراث‌فرهنگی مقوله‌ای انکارناپذیر است چراکه گردشگری با صیانت از ابنیه تاریخی و میراث‌فرهنگی به رشد و شکوفایی می‌رسد.

تازه های گردشگری

پربازدیدها

اخبار

  • دسته‌ها
  • کليه حقوق اين سايت متعلق به سفریابی می باشد . شما می توانید از سایت سفریابی در صورت پذیرش موافقت نامه کاربری استفاده نمایید.