X appاپلیکیشن اندروید سفریابی دریافت

احداث شهرک گردشگری ۵۰۰ میلیون دلاری در چابهار

اخبار
date۱۸ خرداد ۱۳۹۶
comment0

یک شهرک گردشگری در محدوده چابهار با سرمایه‌ای بالغ بر ۵۰۰ میلیون دلار از سوی یک ایرانی مقیم امارات احداث می‌شود.

 


مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری سیستان و بلوچستان اعلام کرد که با سرمایه‌گذاری ۵۰۰ میلیون دلاری یک ایرانی مقیم امارات، در محدوده‌ی چابهار شهرک گردشگری احداث خواهد شد.

 

وی گفت که سرمایه‌گذاران ایرانی از فعالیت در این استان استقبال می‌کنند و به دلیل نام‌گذاری امسال با عنوان «گردشگری سیستان و بلوچستان» و رشد گردشگری این منطقه در مدت کوتاه، این میل، بیشتر در بخش اقامتی و بوم‌گردی بوده است. حتی سرمایه‌گذاری ایرانی از دبی قصد دارد شهرک گردشگری را در اراضی شهر جدید (روستای باستانی) «تیس» در جنوب استان و از توابع شهرستان چابهار، احداث کند و اعلام کرده رقمی بالغ بر ۵۰۰ میلیون دلار سرمایه‌گذاری خواهد کرد.

 

وی اعلام کرد:

بومگردی‌ها در استان سیستان و بلوچستان به شدت در حال رونق است، به طوری که سال گذشته در کل این استان، بومگردی‌ها وجود خارجی نداشتند اما امسال شمار آن‌ها به ۴۴ واحد رسیده است. برنامه‌هایی این بومگردی‌ها وجود دارد تا آخر سال تعداد آن‌ها به ۲۰۰ واحد افزایش یابد.

 
او گفت که تمرکز بیشتر نسبت به هتل، روی احداث بوم‌گردی‌ها است، چون سریع‌تر راه‌اندازی می‌شوند. در بافت روستایی و عشایری این استان، مخصوصا با توجه به تمرکز گردشگری سیستان و بلوچستان در این حوزه و پراکندگی آثار تاریخی، بیشتر به کار می‌آیند و به سرمایه‌گذاری کلان هم نیازی ندارند. بافت روستایی و عشایری را بهم نمی‌زنند و به واسطه آن‌که مردم محلی و روستایی را مستقیم درگیر می‌کنند، باعث پایداری اقتصادی در این استان می‌شوند. برای همین هم توسعه بوم‌گردی در کنار گسترش شمار دفاتر خدمات مسافرتی، در اولویت این استان قرار دارد.

 

وی نسبت به پرونده‌های این استان برای ثبت در فهرست میراث جهانی یونسکو گفت که در حال حاضر سه پرونده‌ی «آسبادها»، «باغ‌شهر جالق سراوان» و «قلعه‌های بلوچستان» درحال تکمیل است.

 

وی در ادامه افزود:

پایگاه میراث ملی باغ‌شهر جالق، سال گذشته تصویب و راه‌اندازی شد. این استان تا دو ‌سال پیش، دو پایگاه میراثِ جهانی و ملی داشت، اما درحال حاضر شش پایگاه در استان احداث شده که چهار پایگاه ملی و دو پایگاه دیگر جهانی است.

 

منبع:خبرگزاری ایسنا

تازه های گردشگری

پربازدیدها

اخبار

  • دسته‌ها
  • کليه حقوق اين سايت متعلق به سفریابی می باشد . شما می توانید از سایت سفریابی در صورت پذیرش موافقت نامه کاربری استفاده نمایید.