X appاپلیکیشن اندروید سفریابی دریافت

ارزان ترین شهرهای اروپا را می شناسید؟

گردشگری خارجی
date۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۶
comment0

شهرهای اروپایی ممکن است گران باشند اما این به معنا نیست که تمامی آن‌ها هزینه بالایی دارند. سایت U.S News بر اساس رای کاربران و کارشناسان خود لیستی از شهرهای ارزان قیمت اروپایی برای سفر را تهیه کرده است.

 

۱بوداپست

به بوداپست خوش‌ آمدید! در ساده‌ترین حالت باید گفت که اگر تا به حال به این‌جا نیامده‌اید اکنون وقتش فرا رسیده که برنامه‌ریزی سفر را آغاز کنید.

این شهر افراد بسیاری را به خود جذب می‌کند: می‌توانید مستقیما از یک وان گرم وارد کلابی شبانه شوید (و دوباره به وان بازگردید!). در شهری که از عصر حجر قدمت دارد آثار تاریخی رومی، نئو-گوتیک، رنسانس و معماری اتومان در سایت‌هایی نظیر «Castle Hill» و «Fisherman’s Bastion» قابل مشاهده است.

بوداپست علاوه‌بر پایتخت سیاسی مجارستان، مرکز تجاری و فرهنگی این کشور نیز محسوب می‌شود. از رستوران‌های متنوعش گرفته تا میراث غنی یهودیان، از هر نقطه‌ی مروارید دانوب، فرهنگ نمایان می‌شود.

شهر، که به دست رود دانوب دو نیمه شده و از سه ناحیه اصلی (پست، بودا و اوبودا) تشکیل می‌شود، آمیزه‌ای از آسودگی مدرن، معماری کهن و پارک‌های سرسبز است. برای علاقه‌مندان به خرید و موزه، انتخاب‌های گسترده‌ای وجود دارد.

 

۲پراگ

پراگ، شهری کامیاب و پرهیاهو، امروزه بیش از هر زمان دیگر گردشگران را به سمت خود می‌خواند. مرکز شهر خوش‌منظره آن پرده‌ی حجابی بر میراث تاریک و گذشته‌ای ارتجاعی است. این شهر که از سال ۸۷۰ میلادی پاربرجا است در مقابل سرنگونی‌ها، تجاوزها، آتش‌سوزی‌ها و سیل‌های بی‌شماری مقاومت کرده است.

همین شهیر بودن به بقا و سالم حفظ شدن شهر است که پراگ را بی‌اندازه جذاب می‌کند. امروزه کلیساهای موج‌دار، خیابان‌های تنگ، قلعه‌ی دهشتناک بالای تپه و پل‌هایی با ردیف مجسمه‌ها روی آن، همگی باعث می‌شوند زندگی شهری در پراگ افسانه‌وار به نظر آید.

حتی بی‌میل‌ترین مسافر هم نمی‌تواند در مقابل جذابیت‌های شهر اغوا نشود. پراگ زمانی جواهری پنهان بود که زرق و برق همسایگان غربی‌اش او را در سایه نگه می‌داشت، اما شهر بیش از آن توان پنهان کردن شگفتی‌های خود را نداشت.

پراگ اکنون چون بهشتی برای مسافرانی است که در جستجوی تجارب فوق‌العاده با قیمتی منطقی هستند. حتی امروزه نیز ورودی دیدنی‌های معروفی چون پل چارلز و قلعه‌ی تاریخی پراگ رایگان است و هزینه‌ی اقامت در هتل‌های شهر، در مقایسه با پایتخت‌های اروپایی، تنها کسری از هزینه‌ی آن‌ها است.

 

۳لیسبون

لیسبون که به غذاهای خاص خود شهرت دارد در آرامش بخشیدن به بازدیدکنندگان در جذابیت بی‌قید‌ش مهارت دارد. لیسبون، که در بالای هفت تپه واقع شده، کوچه‌هایی دارد که از میان ساختمان‌های کهن و رنگارنگ پیچ و تاب می‌خورد.

«قلعه جورج قدیس» وهم‌انگیز رو به سوی آسمان دارد و شهر مدرن را متوجه رمز و راز دنیای قدیم می‌کند. در حالی که ساختمان‌های مدرن صیقلی در جای جای شهر وجود دارند، زندگی روستایی همچنان به خوبی در جریان است.

در لیسبون چیز‌هایی فراتر از لم دادن در کافه و گاز زدن به «Pasteis de nata» (نوعی شیرینی) برای انجام دادن هست: از شرکت کردن در کلاب‌های فادو در «Bairro Alto» گرفته تا تماشای مناظر در بلندای آسانسور «سانتا جوستا»، استراحت در سواحل «Cascais»، جستجوی عتیقه‌جات در بازار دسته دوم و تاریخی «Feira da Ladra»، تماشای ماهی‌های عظیم الجثه در آکواریوم بزرگ و…

 

۴دوبروونیک

آیا تا به حال به قلعه‌ای باشکوه در کنار ساحل فکر کرده‌اید؟ تصور کنید: دیواره‌های سنگی عظیم با موج‌های خروشان برخورد می‌کنند، در حالی که شما در قصر به سبک باروک خود در حال غذا خوردن هستید. باورنکردنی است، این‌طور نیست؟

شما می‌توانید با سفر به دوبروونیک این تخیلات را از نزدیک نظاره کنید، گویی این شهر از دل رویا بیرون آمده است. این شهر کوچک در ساحل دالماسی همه چیز را در خود جمع کرده است: گردشگران از اقصی نقاط جهان برای تجربه کردن تاریخی غنی که در یادواره‌ها و ساختمان به یادگار مانده، برای انجام چندین سفر روزانه و آفتاب خوردن در آب‌های گرم ساحل آن به این محل می‌آیند.

عکس‌ها و تصاویر حق مطلب را ادا نمی‌کنند، بهتر است از نزدیک این محل را ببینید.

 

۵استانبول

این شهر که محل پیوند شرق و غرب (اروپا و آسیا) است میراثی پیچیده و کهن را در تصرف خود دارد. استانبول، که زمانی پایتخت اتومان‌ها و امپراطوری بیزانس بوده، تاریخی عجیب را در معرض نمایش بازدیدکنندگانش قرار می‌دهد.

علاوه‌بر آن سنت و مدرنیته را با هم ترکیب می‌کند و با مخلوطی منحصربه‌فرد از معماری، آسمان‌خراش شیشه‌ای در کنار کلیسای دوره بیزانس و بازار رنگارنگ زیر سایه مرکز خرید امروزی بیننده را شگفت‌زده می‌کند. مناظر طبیعی هم خارق‌العاده هستند.

بسفر، تنگه‌ای باریک که شهر را به دو نیم تقسیم می‌کند، دریای مرمر را به دریایی سیاه در شمال وصل می‌کند. روی آب‌ها افقی مملو از گنبد‌ها، مناره‌ها و برج‌های امروزی بسیار تماشایی است.

اگرچه استانبول از دور آرام به نظر می‌آید، اما جو داخل آن به طرز زیبایی پر هرج و مرج است. به دیدن خیابان‌های پرهیاهو و بازار شلوغ شهر بروید که از زمان‌‌های قدیم مشخصه‌های اصلی استانبول هستند. رانندگان برای جاگیری در خیابان حیله می‌کنند، فروشندگان با پر حرفی بسیار در حال داد و ستد هستند و برای شما به عنوان یک گردشگر، تجربه‌ی «همه‌ی» این دیدنی‌ها، صداها و رایحه‌ها چالشی اساسی است.

در حین گشت‌وگذار حتما طعم غذاهای ویژه‌ی ترکیه‌ای مانند دونر را تجربه کنید. به هنگام شب فضای محافظه‌کارانه استانبول با نایت لایف و خوش‌گذرانی تعویض می‌شود.

استانبول که قرن‌ها محل تلاقی تمدن‌ها و قاره‌ها بوده، گردشگرانش را با شتاب بالا، تاریخ کهن و فرهنگ امروزی‌اش شگفت زده می‌کند.

 

۶برلین

بریتانیا از لندن بسیار خشنود است، آمریکا عاشق نیویورک است، فرانسوی‌ها روی پاریس تعصب دارند و آلمان به برلین افتخار می‌کند. بیش از دو دهه پس از سقوط دیوار برلین، شهر در زیر نور «رنسانس» فرهنگی رشدی شگرف دارد و موزه‌ها، صنعت مد، غذا و کلاب‌های شبانه همگی توسعه یافته‌اند.

این بدین معنا نیست که شهر، گذشته‌ی تاریک خود را فراموش کرده‌ است، در حقیقت برعکس، جاذبه‌های قدرتمند آن مانند «یادواره یهودیان مقتول»، «توپوگرافی ترور» و «موزه‌ی چک‌پوینت چارلی» همگی اثباتی بر احترام مداوم است. برلین در حال قدرتمندتر شدن است.

عصری را در کافه‌ای به نظاره‌ی جماعت بنشینید تا این موضوع برایتان ثابت شود.

کجارو

 

تازه های گردشگری

پربازدیدها

گردشگری خارجی

  • دسته‌ها
  • کليه حقوق اين سايت متعلق به سفریابی می باشد . شما می توانید از سایت سفریابی در صورت پذیرش موافقت نامه کاربری استفاده نمایید.