X appاپلیکیشن اندروید سفریابی دریافت

ایران فقط تا پایان ۲۰۱۸ مجوز ورود هواپیما دارد

اخبار
date۶ مهر ۱۳۹۶
comment0

نماینده فروش شرکت ای تی آر در نشست خبری ورود دو فروند از این هواپیما گفت: مجوز اوفک برای فروش هواپیما به ایران تنها تا پایان ۲۰۱۸ صادر شده است.


به گزارش خبرنگار مهر، نشست خبری ورود دو فروند هواپیمای ای تی آر ۷۲-۶۰۰ با حضور فرزانه شرفبافی سرپرست هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران و دو تن از نمایندگان فروش این شرکت ایتالیایی-فرانسوی در فرودگاه مهرآباد برگزار شد.

 

سرپرست هما در این نشست با بیان اینکه هواپیمای ای تی آر برای جغرافیای ایران مناسب بوده و حداقل مصرف سوخت و آلایندگی و سوانح از نظر تعداد تولیدشده و پرواز آن در دنیا و همچنین حداکثر ایمنی را داراست، افزود: بهره برداری از این هواپیما بسیار ساده بوده و نیاز به تجهیزات زمینی چندانی ندارد که می تواند در بسیاری از فرودگاههای مناطق محروم کشور عملیاتی شود.

 

وی با بیان اینکه شبکه پروازی برای ۶ فروند ای تی آر هما درنظر گرفته شده، ادامه داد: تصمیم داریم در مناطقی که تقاضای سفر هوایی کمتر از ۱۰۰ نفر است، از ای تی آر استفاده کنیم که به همین منظور پروازهای منطقه ای را برای این هواپیما اختصاص خواهیم داد.

 

به گفته شرفبافی، شبکه جدید پروازهای منطقه ای برای برخی مسیرها طراحی شده و برای چند مسیر دیگر نیز در شرف طراحی است.

 

وی در خصوص پرداخت هزینه برای خرید این هواپیما گفت: برنامه از پیش تعیین شده برای فاینانس هواپیماهای ای تی آر داریم و ۷ هواپیمایی که تا به حال وارد شده نقدا و از محل منابع داخلی تامین شده اند، با وجود آنکه خارجی ها علاقه مند به فاینانس خرید هواپیما برای ایران بودند، ولی ترجیح دادیم از محل منابع داخلی فاینانس شود، ضمن اینکه برای پرداخت منابع نیز مشکل نداشتیم و بعدا هم نخواهیم داشت.

 

سرپرست هما ادامه داد: با این حال برای ایرباس ها ترجیح می دهیم از فاینانس خارجی استفاده کنیم که تا به حال چند فاینانسور خارجی پیشنهادات خود را ارائه داده و در حال بررسی آنها هستیم. این روند در خصوص بوئینگ نیز ادامه خواهد داشت.

 

در ادامه این نشست، میلکوپوری نماینده فروش شرکت ای تی آر در خاورمیانه و شمال آفریقا در خصوص چالش فروش ای تی آر به ایران اظهار داشت: ما از ابتدا با دفتر کنترل اموال خارجی وزارت خزانه داری آمریکا (اوفک) مواجه بودیم، اما هم پارامترهای بین المللی شفافی در این زمینه وجود دارد و هم شرایطی که در برجام ذکر شده کاملا شفاف است.

 

وی ادامه داد: در حال حاضر ریسک وجود دارد، ولی از روز اول نیز ریسک احتمال بازگشت تحریم ها هم وجود داشت، با این حال مطمئنیم که می توانیم تا حد ممکن تحویل ۱۴ فروند هواپیمای ای تی آر باقیمانده را ادامه دهیم.

 

نماینده ای تی آر افزود: مجوز اوفک تا پایان سال ۲۰۱۸ تاریخ دارد و این فرصت خوبی است که باقیمانده هواپیماها را تا این تاریخ به ایران تحویل دهیم.

 

به گفته نماینده ایتالیایی ای تی آر، این شرکت قرار است علاوه بر فروش، کلیه خدمات پس از فروش هواپیماهای ای تی آر به ایران را پشتیبانی کند.

 

منبع:خبرگزاری مهر-برهان محمودی

 

تازه های گردشگری

پربازدیدها

اخبار

  • دسته‌ها
  • کليه حقوق اين سايت متعلق به سفریابی می باشد . شما می توانید از سایت سفریابی در صورت پذیرش موافقت نامه کاربری استفاده نمایید.