X appاپلیکیشن اندروید سفریابی دریافت

بهره‌برداری از سالن ۶۰۰۰ متری شهرفرودگاهی با ورود نخستین گروه حجاج

اخبار
date۱۶ شهریور ۱۳۹۶
comment0

رئیس هیات مدیره شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی در نشستی خبری گفت: امروز ۱۴ شهریور و همزمان با فرود نخستین هواپیمای حامل حجاج ایرانی به تهران سالن ۶ هزار مترمربعی برای سرویس‌دهی به مستقبلین و حجاج در شهر فرودگاهی به بهره‌برداری می‌رسد.


به گزارش خبرگزاری صداوسیما ، کوروش فتاحی در نشست خبری گفت: راس ساعت ۱۵ امروز و همزمان با فرود اولین هواپیمای حامل حجاج ایرانی در باند فرودگاه حضرت امام، سالن ۶ هزار مترمربعی برای ورود حاجیان به بهره‌برداری می‌رسد.

 

وی افزود : این سالن چند منظوره که عملیات ساخت آن در کمتر از ۲ ماه به پایان رسید در بخش جنوبی فرودگاه و نزدیک هتل شهر فرودگاهی به صورت موقت دایر شد و پس از اتمام پروازهای برگشت حجاج از آن به عنوان محلی برای برگزاری نمایشگاه و همچنین پارکینگ مسقف استفاده خواهد شد.

 
فتاحی هدف از راه‌اندازی سالن ۶ هزار مترمربعی برای ورود حجاج به کشور را رفاه مستقبلین دانست و گفت: این اقدام باعث جلوگیری از تراکم جمعیتی در ترمینال یک می‌شود و هم می‌توانیم به استقبال‌کنندگان از حجاج خدمات رفاهی و پشتیبانی بدهیم.

 
وی در خصوص مشخصات فنی این سالن گفت: تسمه‌ نقاله ۱۰۷ متری که بلندترین تسمه‌نقاله موجود در فرودگاه‌های کشور است در این سالن نصب شده. همچنین ۴۰ کولر آبی برای تهویه مطبوع و همچنین ۲۰ سرویس بهداشتی در داخل و ۲۰ سرویس بهداشتی دیگر در خارج از ترمینال احداث شده است و همزمان با نصب دوربین‌های مداربسته داخل سالن امنیت حجاج و مستقبلین نیز فراهم شده است.

 

وی از اختصاص پارکینگی با ظرفیت ۱۲۰۰ خودرو در کنار این سالن خبر داد و گفت: امسال ۲۵ هزار زائر از فرودگاه حضرت امام به سرزمین وحی اعزام شدند که برای جلوگیری از هرج و مرج و شلوغ شدن ترمینال یک تمام تلاش خود را کردیم که راه‌اندازی این ترمینال از این مشکل بزرگ جلوگیری کند.

 
فتاحی همچنین اعلام کرد: ۳ هزار مترمربع از فضای ۶ هزار مترمربعی این سالن برای خانواده‌های مستقبلین در نظر گرفته شده است و در این باره توضیح داد: انواع خدمات رفاهی و پشتیبانی از قبیل اورژانس، گمرک، گذرنامه و همچنین گل‌فروشی و غرفه‌های فروش مواد خوراکی در این سالن تعبیه شده است.

 
رئیس هیات مدیره و سرپرست شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی همچنین از هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران برای تامین به موقع هواپیماها برای اعزام زائران تشکر کرد و گفت: با تامین هواپیماها از سوی ایران‌ایر تاخیرات پروازی به حداقل رسید.

 
به گفته فتاحی ۲۵ هزار زائر ایرانی با ۱۰۰ پرواز از فرودگاه امام خمینی به مکه اعزام شده‌اند که عملیات بازگشت آن‌ها از امروز ۱۴ شهریور ماه تا ۷ مهرماه ادامه دارد.

 
وی همچنین خبر داد که ساخت این ترمینال حدود ۲ میلیارد تومان هزینه داشته است و طراحی و نظارت بر آن از سوی مجموعه شهر فرودگاهی انجام شده است.

تازه های گردشگری

پربازدیدها

اخبار

  • دسته‌ها
  • کليه حقوق اين سايت متعلق به سفریابی می باشد . شما می توانید از سایت سفریابی در صورت پذیرش موافقت نامه کاربری استفاده نمایید.