X appاپلیکیشن اندروید سفریابی دریافت

بوستان های بانوان در تهران

گردشگری داخلی
date۱ مهر ۱۳۹۶
comment0

در تهران چند پارک و بوستان وسیع وجود دارد که محیط آنها کاملا زنانه است و خانم های محترم در آن به راحتی می توانند تفریح کنند یا حتی روزشان را با ورزش بگذرانند. بد نیست شما هم این چند بوستان کاملا زنانه را بشناسید و برای یک بار هم که شده به جای پاساژگردی در مراکز خرید تهران، به این بوستان ها بروید تا هم تفریحی کنید هم بدون مشکل بتوانید از هوای مطبوع یک روز تابستانی در تهران لذت ببرید.

 

بوستان پردیسان بانوان

این پارک سرسبز در جنوب شرق تهران واقع شده و حالا دیگر ۲۰ سالی می شود که خانم های شرق تهران برای تفریح و ورزش به آنجا سر می زنند. این پارک ۲۷ کیلومترمربع مساحت دارد و این موضوع کار را برای یک اقامت یک روزه در آن لذت بخش تر می کند. ۲ مسیر جداگانه سنگفرش برای پیاده روی و دوچرخ سواری، استخر، سالن فوتبال و والیبال، زمین تنیس، سالن بدمینتون، زمین اسکیت، محوطه بازی کودکان و البته کتابخانه از امکاناتی است که در این پارک برای بانوان عزیز ساخته شده.

 

آدرس: برای اینکه به این بوستان برسید باید وارد بزرگراه آزادگان شوید و در ضلع شمالی بوستان پردیسان در میدان بسیج ورودی آن را روبروی خود ببینید.

 

بوستان بهشت مادران

این پارک تا چند سال پیش عمومی بود اما شهرداری تهران چندسالی می شود که آن را برای خانم های تهرانی اختصاصی کرده. البته هنوز هم این پارک در روزهای جمع و دیگر تعطیلات رسمی عمومی می شود و خانم ها می توانند همراه خانواده به آنجا بیایند. بوستان بهشت مادران ۱۹کیلومترمربع مساحت دارد و فضای شیب در آن، پارک را از دیگر نمونه های مشابه متمایز می کند. سالن تیروکمان، مسیر دوچرخه سواری، مسیر پیاده روی. آلاچیق های پرتعداد، زمین بازی کودکان و البته چند بوفه خوب از امکاناتی است که می تواند روز خوبی را برای شما در این پارک رقم بزند.

 

آدرس: در بزرگراه رسالت از شرق به غرب که بروید، نرسیده به بزرگراه حقانی بوستان بهشت مادران را سمت راستتان می بینید. البته برای ورود به پارکینگ اتومبیل ها ابتدا باید به حقانی شمال بروید و پس از آن اولین خروجی را به سمت راست بروید تا ماشین را در بهترین مکان پارک کنید.

 

بوستان شهر بانوان

بوستان شهر بانوان در اصل بخشی از بوستان بزرگ ولایت است که چند سال پیش در جنوب تهران افتتاح شد. شهر بانوان در بخش شمالی بوستان ولایت واقع شده و البته ۶ هکتار مساحت دارد. مسیر دوچرخه سواری، پیست اتومبیلرانی، زمین چمن فوتبال، زمین روباز بسکتبال، باغ های ایرانی، غذاخوری، کلاس های آموزشی، تالار مد و فروشگاه های زنانه بخشی از امکانات ویژه شهر بانوان است.

 

آدرس: انتهای اتوبان نواب، تقاطع اتوبان تندگویان. البته از سمت شمالی پارک وارد شوید تا بتوانید ماشینتان را در پارکینگ مطمئن پارک کنید.

 

بوستان نرگس

این بوستان هم بخشی از پارک بزرگ قائم است. ۱۷ هکتار مساحت دارد و آنچه که آن را از دیگر پارک های اختصاصی زنان متمایز می کند دریاچه مصنوعی است که در دل پارک وجود دارد. مسیر دوچرخه سواری و پیست اسکیت سواری از امکانات ویژه اینجاست. قدم زدن در باغ راه های ایرانی بوستان نرگس را به هر خانم تهران پیشنهاد می کنیم.

 

آدرس: برای سرزدن به این بوستان به محله یافت آباد تهران وارد شوید. در تقاطع حیدری شمالی و بلوار معلم از در غربی پارک قائم وارد بوستان نرگس می شوید.

 

منبع:هفته نامه زندگی مثبت

تازه های گردشگری

پربازدیدها

گردشگری داخلی

  • دسته‌ها
  • کليه حقوق اين سايت متعلق به سفریابی می باشد . شما می توانید از سایت سفریابی در صورت پذیرش موافقت نامه کاربری استفاده نمایید.