X appاپلیکیشن اندروید سفریابی دریافت

جاذبه های منطقه توسکانی، بهشت ایتالیا

گردشگری خارجی
date۲۴ تیر ۱۳۹۶
comment0

توسکانی با شهرهای چشمگیر، شهرستان های زیبا و آرام، تپه های شیب دار و مناظر دیدنی و جذاب حقیقتا بهترین و زیباترین منطقه در ایتالیاست. شهرهای قرون وسطایی خیره کننده تاریخ را گرامی می دارند به مهمانان خود غذا، سواحل، کوهستان و هنر را ارائه می کنند.

 

فلورانس (Florence)

فلورانس بزرگترین، یکی از قابل توجه ترین، زیباترین مرکز هنری و معماری در ایتالیاست. بازدیدکنندگان این شهر کلیسای جامع و تعمیدگاه فوق العاده، میدان وسیع شلوغ، موزه های جذاب فاین آرت و مجسمه ها، همچنین باغ های باشکوه و کاخ منحصربفرد مدیچی را مشاهده خواهند کرد.

 

سیه نا (Siena)

این شهر قرون وسطایی کلاسیک در تپه های شیب دار توسکانی واقع شده است. بیشتر شهرت این شهر به خاطر پیزا دل کامپو (Piazza del Campo)ی بادبزنی شکل است که روی آن برج توره دل مانجا (Torre del Mangia) قرار دارد. هرروزه موزه ها و کلیساهای بی شماری درهای خود را در این شهر باز می کنند و هر تابستان در سیه نا می توانید در مسابقات اسب سواری به نام «پالیو» شرکت کنید.

 

پیزا (Pisa)

این شهر در شمال توسکانی علاوه بر برج کج پیزا پیشنهادات زیاد دیگری هم برای بازدیدکنندگان فراهم می کند. از آن میان می توان مرکز قرون وسطایی، کلیسای کاتدرال، پارک های باشکوه، آثار باستانی، خانه های شاعران بایرون و شلی و پیاده روی در امتداد رودخانه آرنو را نام برد.

 

لوکا (Lucca)

لوکا یک شهر محصور با حفاظت شده ترین دیوارها در ایتالیاست که در بالای آن مسیرهای پیاده روی، دوچرخه سواری و باغ ها قرار دارند. بنابراین با این دیوار می توانید دور تا دور مرکز تاریخی شهر راه بروید. اگر این تجربه برایتان کافی نیست باید بدانید که لوکا برج های حفاظت شده خوبی هم دارد که از آنها منظره پانورامای باشکوهی رو به کل منطقه باز می شود.

 

کورتونا (Cortona)

کورتونا شهریست که روی تپه ها ساخته شده و توسط دیوارهای ۳۰۰۰ ساله اتروسکی احاطه شده است. تاریخ اینجا با ساختمان های باشکوه و معماری قرون وسطایی جالبش حفظ شده است. در این شهر بخاطر جمعیت زیاد مهاجرنشینش زبان انگلیسی را زیاد می شنوید.

 

سن جیمینیانو (San Gimignano)

توپوگرافی منحصربفرد این شهر توسط ۱۴ برج قرون وسطایی ایجاد شده است که مشرف بر مناظری هستند که تصور و خیال را برمی انگیزند. در همین حوالی می توانید شهر جالب ولترا (Volterra) را مشاهده کنید که ارتفاع آن توریست های زیادی را به سوی خود جلب می کند.

 

مونته پولچانو (Montepulciano)

مونته پولچانو توریست های زیادی را به خود جذب می کند. می توانید میدان اصلی و ساختمان های زیبای رنسانس را در این شهر ببینید. هم چنین جشنواره های متعددی در این شهر برگزار می شود.

 

پینتزا (Pienza)

پینتزا شهر پنیر است! جایی که می توانید در آن طعم انواع پنیر را بچشید که محبوب ترین آن پنیر پکورینو (Pecorino) است. یکی از دیدنی های این شهر Palazzo Piccolomini است. میدان شهر ذوزنقه ای شکل است که توسط چهار ساختمان محصور شده. اقمتگاه اصلی Palazzo Piccolomini است که در غرب میدان واقع شده و سه طبقه دارد. از بالکن های این کاخ می توان منظره دلفریب باغ های رنسانس ایتالیا و هم چنین مناظر دیدنی وال دورچا (Val d’Orcia) را تماشا کرد.

 

مونته کاتینی ترمه (Montecatini Terme)

این شهر بخاطر آب های گرم معجزه آسایش شناخته شده است. در این شهر چندین چشمه آب معدنی تاریخی با تجهیزات مدرن و درمان های سلامتی و زیبایی وجود دارد. مکانی زیبا و آرام که از آنجا یک فانی کولار مهمانان را به شهر قدیمی مونته کاتینی آلتو (Montecatini Alto) می برد.

 

ویارجو (Viareggio)

اگر می خواهید تماشای چشم اندازهای توسکانی و سایر جاذبه های ایتالیایی را همراه با تعطیلات در یک ساحل آرام تجربه کنید، ویارجو را به شما پیشنهاد می کنیم. این شهر در ورسیلیا (Versilia) قرار دارد، جایی که به عنوان مرکز تجربه های تفریحی لوکس در سراسر آپنین پنینسولا (Apennine Peninsula) شناخته می شود. در ویارجو می توانید از دریای گرم در روز و بوتیک های لوکس و دیسکوهای پرسروصدا در شب لذت ببرید.

 

 

آرتزو (Arezzo)

آرتزو بدون شک یکی از زیباترین شهرهای توسکانی و یکی از قدیمی ترین شهرهای منطقه است. اگر به نقشه نگاه کنید می توانید آرتزو را در قلب ایتالیا ببینید و اگر به تصاویر آن نگاه کنید مطمئن می شوید که ارزش دیدن را دارد. یکی از جاذبه های اصلی فلورانس، پیازا گرانده (Piazza Grande) با نمای گوتیکش است. این شهر پر از کلیسا، گالری هنری، موزه و خیابان هایی است که هر کدام از آنها با تاریخ باستان نفس می کشند.

 

پراتو (Prato)

پراتو بعد از فلورانس دومین شهر بزرگ توسکانی است. اما نه چندان مشهور و بازدید شده توسط توریست ها. پراتو هم مثل سایر شهرهای بزرگ ایتالیا موزه ها و پرستشگاه های زیادی دارد اما از جاذبه های اصلی این شهر می توان کلیسای جامع سنت استفان، باسیلیکای سانتا ماریا دلا کارچری (Santa Maria della Carceri) و قلعه سلطنتی فردریک دوم را نام برد. طرفداران آثار هنری معاصر هم می توانند از مرکز هنرهای معاصر لوئیجی پچی (Luigi Pecci) لذت ببرند.

 

گروستو (Grosseto)

یکی دیگر از شهرهای باستانی توسکانی است که روح دوران باستان را در خود نگه می دارد. گروستو کاملا با دیوار محصور شده و در آن می توانید بسیاری شاهکارهای معماری درخور توجه را پیدا کنید. یکی از زیباترین ساختمان های شهر «Palazzo Aldobrandeschi» و کلیسای جامع گروستو هستند. تنها با نیم ساعت رانندگی از این شهر می توانید در ساحل دریای تیرنی (Tirrenian) باشید و سفر به گروستو را با تعطیلات ساحلی در ایتالیا ترکیب کنید.

 

لیورنو (Livorno)

لیورنو یکی از بزرگترین بنادر ایتالیاست. یکی از سمبل ها و جاذبه های اصلی این شهر قلعه قدیمی است که در نزدیکی آن قلعه جدید ساخته شده است. لیورنو محله «ونیز جدید» و میدان جمهوری را در خود دارد. اگر تا به حال به شهرهای جنوب فرانسه سفر کرده باشید، لیورنوی ایتالیایی شما را یاد معماری آن شهرها می اندازد.

 

منبع:وبسایت برترین ها

تازه های گردشگری

پربازدیدها

گردشگری خارجی

  • دسته‌ها
  • کليه حقوق اين سايت متعلق به سفریابی می باشد . شما می توانید از سایت سفریابی در صورت پذیرش موافقت نامه کاربری استفاده نمایید.