X appاپلیکیشن اندروید سفریابی دریافت

دیدنیها و معرفی آتن؛ شهر فلاسفه

گردشگری خارجی
date۲۶ شهریور ۱۳۹۶
comment0

با حرف زدن از آتن و یونان بیشترین تصویری که در ذهن ما نقش می‌بندد، تصویری از فلاسفه و اساطیر تاریخی است، مهد الهه‌ها و افسانه‌ها، جایی که بسیاری آن را زادگاه هنر و اندیشه می‌دانند و تماشای آن در یونان یکی از آرزوهایشان است. اما بُعد تاریخی و فلسفی این شهر تنها دلیل رفتن به آن نیست. جریان آب‌های شفاف و خوش رنگ مدیترانه زیر آفتاب طلائی با خانه‌ها و بناهای زیبا و دیدنی را هم به این دلایل اضافه کنید.

 

وضعیت آب و هوا

آب و هوای آتن در بیشتر زمان سال گرم و معتدل است اما با رسیدن فصل پاییز چند درجه‌ای هوا رو به سردی می‌رود. اگر در این زمان آنجا هستید گاهی انتظار بارندگی زیادی را داشته باشید. برای سفر به این شهر ما از ماه آورین تا اکتبر را پیشنهاد می‌کنیم، ماه‌هایی که روزهایشان آفتابی و شب‌هایشان با نسیم خنک و دلچسب حالتان را در سفر بهتر می‌کنند.

فرودگاه

 

فرودگاه آتن به نام یک سیاست مدار یونانی «الفتریوس ونیزلوس» است، این فرودگاه چیزی حدود ۳۰ کیلومتر در جنوب شرق آتن قرار گرفته است و برای رفت و آمدتان می‌توانید از تاکسی، مترو و اتوبوس استفاده کنید.

حمل و نقل

 

برای رفت و آمدتان در آتن نیازی نیست نگرانی داشته باشید، تا دلتان بخواهد در این شهر ایستگاه مترو و اتوبوس های برقی است که به تمام مسیرها دسترسی دارند. تهیه یک نقشه به روز شده از شهر آتن را در اولیت کارهایتان قبل از سفر قرار دهید.

خرید در آتن

 

مگر می‌شود به شهری مثل آتن رفت و سری به مراکز خرید آن نزد؟ این شهر مراکز خرید متنوعی دارد و خرید در آن نسبت به اروپا کم‌هزینه‌تر است. در ادامه لیستی از معروف‌ترین مراکز خرید آتن را معرفی می‌کنیم.
مرکز خرید آتن کپیتال
مرکز خرید آتن هارت
بازار مترو آتن
بازار میلینیوم آتن
مرکز خرید آتیکا
مرکز خرید گلدن هال
مرکز خرید مک آرتورگلن

شکم‌گردی در آتن

رسیدیم به بخش خوشمزه سفرتان. بهتر است کمی با غذاهای یونانی آشنا شوید، اما در کل انتظار طعم‌های خوشمزه‌ای را داشته باشید. تقریبا یونانی‌ها در کنار همه‌ی وعده‌های غذاییشان، یک ماست غلیظ و خامه‌ای هم میل می‌کنند. دسرها و پیش غذاهای یونانی خودشان دنیایی هستند، یکی از معروف‌ترین آنها تسازیکی است که ترکیبی از ماست و خیار با سیر است. در آتن و شهرهای دیگر یونان غذاهای تازه و متنوع دریایی را می‌توانید امتحان کنید. انواع ماهی، صدف، هشت پا، خرچنگ و …

 
خوراک‌هایی هم که با گوشت درست می‌شوند نیز گزینه‌های وسوسه‌انگیزی هستند. برای صبحانه در کنار صبحانه‌های مفصلی که هتل‌ها ارائه می‌دهند پنیر فتا که به پنیر یونانی هم معروف است را نوش جان کنید، یونانی ها از این پنیر در سالادهایشان بسیار استفاده می‌کنند.

 
اگر دنبال یک غذای سریع و خوشمزه هستید، ساندویچ سوولاکی را سفارش دهید. در این ساندویچ گوشت به شکل همان کباب ترکی خودمان طبخ و در نان مخصوص پیتا گذاشته می شود، با این ساندویچ همان تسازیکی که چند خط پیش در موردش حرف زدیم سرو می‌شود.

 

در آتن چه کنیم؟

باید آدم جالبی باشید که سفر به آتن را انتخاب کرده‌اید، سفری که با بازگشت از آن تا مدت‌ها حرف برای گفتن خواهید داشت. در این شهر وقتی برای حوصله سر رفتن شما نمی‌ماند. در کنار تماشای بناهای و آثار تاریخی آن سری به سواحل زیبایش بزنید، جایی که می‌توانید روی ماسه‌های سفید و نرم به تماشای دریا بنشینید و یا به آب بزنید. با تجربه ورزش‌های آبی اینجا به سفرتان کمی هیجان هم اضافه کنید، حتی می‌توانید شب‌هایتان را در تورهای شبانه کشتی اینجا که بسیار پرطرفدار هم هست بگذرانید. اگر به همراه فرزندتان به آتن سفر می‌کنید، شاید تماشای مکان‌های باستانی و آثار باقی‌مانده از دوران فلاسفه برایش سنگین و خسته‌کننده باشد، نگران نباشید، آنها را به باغ ملی آتن ببرید. باغی با چند هزار متر مربع مساحت که دارای تالاب‌های بزرگ پرندگان و زمین‌های بازی برای بچه‌ها است. اگر راضی نشدند، به رفتن به شهربازی فکر کنید، جایی که خودتان هم حسابی سرگرم می‌شوید.

 
یکی از روزهایی که در این شهر هستید، دل به کوچه‌های آن بزنید، کوچه‌ها و خانه‌های قدیمی آتن حال و هوای خاصی را برایتان ایجاد می‌کنند که تا مدت‌ها به آن فکر می‌کنید، در بازار میوه‌ی سبزیجات آن بچرخید و به تماشای زندگی بومی‌ها و شنیدن موسیقی زنده آنها بنشیندید.

 

جاذبه‌های دیدنی آتن

 

آکروپلیس


گفتن ندارد که آکروپلیش چیست و کجاست. خودتان بهتر می‌دانید، این مکان باستانی در قلب یونان سال‌هاست که آدم‌ها را مات و مبهوت خودش می‌کند. آکروپلیس در واقع مجموعه‌ای از برج‌ها و ستون‌ها، تندیس‌ها و مجسمه‌ها، نیایشگاه و محوطه‌های تئاتر است. این مجموعه در ابتدا دژ دفاعی آتن بوده است، اما سال‌ها بعد به محلی برای قصرهای اشرافیان تبدیل شد. بعد از آن با پیشرفت دنیا و ورود آتن به عصر مدرنیته ساختمان‌های عمومی‌تری در آن ساخته شدند.
در سفر به آتن و گشت‌زنی در اطراف مجموعه آکروپلیس، منطقه‌ای به نام پلاکا را خواهید دید که کلیساهای قدیمی و بناهای کلاسیک، فروشگاه‌ها، رستوران‌های محلی و کافه‌ها را در خود جا داده است. در این منطقه علاوه بر دیدن بناهای اطراف‌تان پیشنهاد می‌کنیم سری هم به فروشگاه‌ها بزنید، بعد از آن در این رستوران‌های خوشمزه‌ترین و خوش‌رنگ‌ترین غذاهای اصیل یونانی را می‌توانید امتحان کنید.

 

میدان سینتاگما


در شهر آتن میدانی به نام سینتاگما وجود دارد که مرکز این شهر است و هر جایی که بخواهید می‌توانید از آن بروید. تا چشم کار می‌کند اطراف این میدان مملو از هتل و هاستل است، از آنجائیکه اینجا مرکزی شهر است و ساختمان مجلس هم در آنجا قرار دارد بیشتر جشن‌ها و مراسم‌ها در اینجا برگزار می‌شود. جالب است بدانید این میدان در گذشته‌های دور به نام باغ اندیشه‌ها معروف بوده و برخی فیلسوفان و اندیشمندان مثل ارسوط به اینجا می‌آمدند.

موزه‌ی ملی باستان‌شناسی یونان


شهر آتن دارای چندین موزه است، اما باید بگویم اگر در سفر به یونان به بازدید از موزه ملی باستان شناسی نرفتید، فرصت بزرگی را از دست داده‌اید. تصور کنید یونان مهد تاریخ و فلسفه چه موزه‌ای می‌تواند داشته باشد. یکی از غنی‌ترین موزه‌های باستان شناسی در دنیا که دارای آثار باستانی یونان است، در این شهر قرار دارد. موزه‌ای مملو از مجسمه‌های قدیمی، متون فلسفی و آثاری که راوی تاریخ این مرز و بوم هستند.

 

دماغه‌ی سونیون و معبد پوزئیدون


دماغه‌ی سونیون هزاران سال پیش مکان انتظار کشیدن افرادی بود که منتظر شنیدن خبری از آدم‌هایی که دریا می‌رفتند، می‌شدند. از طرفی معبد پوزئیدون که به نام فرامانروای دریاها معروف است، نیز همینجا قرار دارد. محبوبیت اینجا به قدری است که هومر بارها در داستان اودیسه از آن نام برده است.

 

قبل از سفرتان به یونان لیستی از جاهایی که قرار است ببینید تهیه کنید، در این لیست استراحت در پارک کیفیسیا، گشت‌زنی در میدان آگورا، تماشای برج ویندز، گشتن در پارک کلی پارنیتا و بالا رفتن از کوه لیکابتوس را هم اضافه کنید.

 

منبع:الی گشت

تازه های گردشگری

پربازدیدها

گردشگری خارجی

  • دسته‌ها
  • کليه حقوق اين سايت متعلق به سفریابی می باشد . شما می توانید از سایت سفریابی در صورت پذیرش موافقت نامه کاربری استفاده نمایید.