X appاپلیکیشن اندروید سفریابی دریافت

دیدنی های بانکوک

گردشگری خارجی
date۲۳ خرداد ۱۳۹۶
comment0

بانکوک، به معنی شهر فرشته‌هاست و لابد تنها از فرشته‌ها برمی‌آید که این همه جذابیت مدرن را در کنار شگفتی‌های سنتی یک سرزمین قراردهند! تایلندی‌ها هر روز هفته را با یک رنگ نام‌گذاری کرده‌اند، بنابراین هیچ بعید نیست اگر روز چهارشنبه، لباس سبز و یا جمعه، لباس آبی‌ بپوشید، بیشتر شما را تحویل بگیرند!

 

معابد بانکوک

معبدهای بانکوک، از پرطرفدارترین شگفتی‌های سنتی این شهر است. بزرگ‌ترین و قدیمی‌ترین معبد بانکوک، در نزدیکی کاخ پادشاهی قرار دارد و بودای خوابیده را خود جای داده است. این بودای طلا بیش از ۴۶ متر طول و ۱۵ متر ارتفاع دارد و چشم‌های آن از مروارید است، اما مقدس‌ترین بودای تایلند، بودای زمردین است که در همین کاخ پادشاهی قرار دارد و از سنگ یشم ساخته شده و داستان پرفراز و نشیبی را در طول سالیان دراز گذرانده تا به بانکوک رسیده ست.


غذای تایلندی


گشت‌وگذار در شهر با پای پیاده، به خاطر وجود محله‌های مختلف و بازارهای تماشایی، لذت خودش را دارد. کافه‌ها و دکه‌های کوچک غذا فروشی در همه‌جای مرکز شهر پرکنده‌اند. یکی از تفریحات مرم بانکوک غذاخوردن است و خوراکی‌هایی که توی این دکه‌ها عرضه می‌شود، علاوه بر ارزان بودن، بسیار تازه و سالم است. شلوغی و خستگی روز هم نگرانی نداردو به هرحال همه دنیا از جادوی ماساژ تایلندی چیزی شنیده‌اند. اگر در یک هتل چند ستاره اقامت داشته باشید، می‌توانید ماساژ را در اتاق خودتان یا سالن اسپای هتل تجربه کنید، اگر نه، به یکی از صدها سالن ماساژ و مدی‌تیشن باید مراجعه کنید.


بازار روی آب


در ۸۰ کیلومتری جنوب‌غربی بانکوک، بازاری وجود دارد که روی آب کانال شهر ساخته شده ست و زنان محلی، میوه و سبزیجات خود را در قایق‌های کوچک می‌فروشند. این بازار همیشه مملو از فروشندگان و خریدارانی است که بر روی کانال شهر بانکوک در حال خرید و فروش محصولات گیاهی و سبزی و غذاهای محلی هستند.


مزرعه تمساح‌ها


در ۲۵ کیلومتری جنوب بانکوک، بزرگ‌ترین مرکز پرورش و نگهداری کروکدیل‌های جهان قرار دارد که بیش از ۳۰ هزار تمساح را در خود جای داده است. در این مرکز که دارای گونه‌های مختلف تمساح آب‌های شور، آمریکای جنوبی و رود نیل است، همه روزه نمایش متنوعی از این جانوران به همراه سایر جاذبه های حیات وحش برای بازدیدکنندگان اجرا می‌شود که محبوب‌ترین آنها فیل‌سواری است. تمساح‌های این مرکز که بیش از ۳۰ سال است در محوطه‌ای وسیع و کاملاً امن نگهداری می‌شوند، در اندازه‌های مختلف از چند سانت تا ۶ متر وجود دارند.


دنیای وحش


یکی از بزرگ‌ترین باغ‌وحش‌های دنیا در بانکوک قرار دارد. این مکان دارای دو بخش اصلی است. یکی محل نگهداری حیوانات وحشی و دیگر پارک آبی‌ که گونه‌های متعددی از حیوانات دریایی در آن زیست می‌کنند. در این پارک وحش آزاد، گردشگران به دنیای حیوانات کمیاب نزدیک شده و تغذیه شیر و ببر را از نزدیک می‌بینند. هیجان‌‌انگیزترین بخش بازدید از دنیای وحش زمانی است که گردشگران وارد جنگلی گرمسیری می‌شوند که در آن تمساح‌های گرسنه و گوریل‌ها منتظر آنها هستند!


در بخش دیگری از این پارک، نمایش بوکس میمون‌ها اجرا می‌شود که کم از شهرت بوکس تایلندی ندارد! در پارک آبی این باغ‌وحش نیز، دلفین که باهوش‌ترین حیوانات دریایی خوانده می‌شوند، نمایش‌هایی را با توپ اجرا می‌کنند، حتی آواز می‌خواند و گردشگران را می‌بوسند و با آنها دست می‌دهند!


شهر سوخته

شهر تاریخی «آیوتایا» که مدت ۴۱۷ سال پایتخت تایلند به شمار می‌رفت، یکی از تارخی‌ترین بناهای این کشور است که در زمان خود از بزرگ‌ترین شهرهای دنیا و مرکز تمدن آسیای جنوب‌شرقی بوده است. «آیوتایا» در ۸۹ کیلومتری شمال شهر بانکوک قرار دارد و معماری آن ترکیبی از هنر معماری کامبوج و هنر دوره سوخوتای است. این شهر که روزگاری از زیباترین شهرهای جهان محسوب می‌شد، از سال ۱۹۹۱ در فهرست آثار جهانی یونسکو قرار گرفته است.


جزیره مرجان

یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های تایلند، سفری یکروزه به جزیره مرجان است. محیط این جزیره بسیار آرام، سواحل آن بسیار زیبا و آب‌های آن دارای مرجان بی‌نظیری است. گردشگران در این جزیره می‌توانند با قایق‌های کف‌شیشه‌ای، به تماشای این مرجان‌ها بروند.


فیل‌سواری


علاقه‌مندان به فیل‌سواری، نوعی متفاوت از سواری را بر روی این حیوان عظیم‌الجثه در جنگل تجربه می‌کنند. فیل‌سواری، یکی از پرطرفدارترین برنامه‌های گرشگری است، زیرا هنگام فیل‌سواری از زیبایی‌های طبیعت بکر تایلند نیز در طول راه لذت می‌برند.

 

منبع:خبرآنلاین

برترین ها

تازه های گردشگری

پربازدیدها

گردشگری خارجی

  • دسته‌ها
  • کليه حقوق اين سايت متعلق به سفریابی می باشد . شما می توانید از سایت سفریابی در صورت پذیرش موافقت نامه کاربری استفاده نمایید.