X appاپلیکیشن اندروید سفریابی دریافت

رودخانه سنگی در روسیه

گردشگری خارجی
date۱۶ خرداد ۱۳۹۶
comment0

رودخانه سنگی مجموعه ای شلوغ و بی نظم از تخته سنگ ها و سنگ های بزرگی است که از کوه های تاگانای در اورال جنوبی جاری شده اند. رودخانه سنگی ۶ کیلومتر طول و حدود ۲۰۰ متر عرض دارد. عرض بخش هایی از آن به ۷۰۰ متر هم می رسد.

 

اعتقاد بر این است که این جریان سنگی در طول آخرین عصر یخبندان حدود ۱۰ هزار سال پیش اتفاق افتاده است. در آن زمان یخچال های طبیعی کوه های تاناگای را که ارتفاع آن ها به بیش از ۴۸۰۰ متر می رسید پوشانده بودند. تحت وزن زیاد این یخ ها، بالای این کوه ها به صورت میلیون ها سنگ بزرگ ساییده شد. هنگامی که یخ ها ذوب شدند، این سنگ ها به آرامی به سمت پایین لغزیدند و رودخانه سنگی بزرگ را ایجاد کردند.

 

این ترکیب زمین شناسی «رودخانه» نامیده می شود تنها به این دلیل که از نظر ظاهری اینطور به نظر می رسد نه اینکه واقعا جریان یافته باشد. این رودخانه هزاران سال است که بی حرکت است. این رودخانه بلوک های سنگی بزرگی از کوارتز از جمله سنگ دلربا دارد که وزن هرکدام به ۹ تا ۱۰ تن می رسد. لایه سنگی تا ۶ متر عمق دارد. جالب است بدانید که وقتی به این رودخانه نزدیک شوید صدای آب را می شنوید. اما این صدا مربوط به جویبارهای کوچکی است که زیر سنگ ها جریان دارند. این رودخانه تنها رودخانه سنگی روی زمین نیست. رودهای مشابهی در مناطق دیگری از کوه های اورال یافت می شوند. در خارج از روسیه نیز چندین رود سنگی از جمله در بلغارستان وجود دارد.

 

 

منبع:وبسایت برترین ها

تازه های گردشگری

پربازدیدها

گردشگری خارجی

  • دسته‌ها
  • کليه حقوق اين سايت متعلق به سفریابی می باشد . شما می توانید از سایت سفریابی در صورت پذیرش موافقت نامه کاربری استفاده نمایید.