X appاپلیکیشن اندروید سفریابی دریافت

ساحل درخشان و سایر اماکن دیدنی پورتوریکو

گردشگری خارجی
date۲۳ فروردین ۱۳۹۶
comment0

پورتوریکو به همین سادگی بزرگ‌ترین مقصد گردشگری دریای کارائیب نشده است. با وجود ساحل‌های ساده و زیبا، این جزیره برای هر شخصی چیزی دارد.
خورشید و شن؟ گردش جنگلی؟ مکان‌ها و بناهای تاریخی؟ یا «دژ ال مارو» (El Morro citadel)؟ «سان خوآن» (San Juan) قدیمی چطور است؟ سان خوآن یکی از مجلل‌ترین محله‌های تاریخی آمریکا است. پورتوریکو خانه بهترین سواحل جهان است. با این ۱۰ مکان آغاز می‌کنیم:

 

خلیج پشه درخشان پورتو

 

«جزیره ویکوئس» (Vieques Island)

 

در منحصربه‌فردترین خلیج در سراسر جهان به ساحل درخشان بروید. مجموعه‌ای از عوامل مانند گردش خون پایین، دمای بالا و آب اشباع شده از مواد مغذی باعث شده شرایط کاملی برای تکثیر موجودات کوچک شگفت‌انگیزی به نام دینوفلوژلات ایجاد شود؛ موجودات بدنامی که به سختی در دوربین پیدا می‌شوند. این موجودات زمانی که تحریک می‌شوند، نور آبی از خود متصاعد می‌کنند و صور فلکی از ستاره‌ها در تالاب آب تاریک ایجاد می‌شود. پورتوریکو برای مدت بسیار طولانی‌ از این اکوسیستم منحصر به فرد محافظت می‌کند.

 

چکار کنیم؟

بهترین راه برای بازدید از خلیج درخشان این است که یک تور قایقرانی بگیرید و هنگام شب که نور ماه کامل است، حرکت کنید.

سان خوآن قدیمی

 

جای تعجب نیست تقریبا ۴۰۰ سال از تاریخ اسپانیا روی پورتوریکو نشان‌گذاری شده و در هیچ جا بیش از سن خوزه قدیمی نمایان نشده است.

سنگ‌فرش‌های خیابان شهر به سبک آپارتمان‌های اسپانیایی است. ترکیب ایجاد شده شباهتی قابل توجه دارد. ممکن است فکر کنید در دیگر بخش اقیانوس اطلس هستید.

 

چکار کنیم؟

نوشیدن! آنجا زادگاه «پینا کولادا» (piña colada – نوشیدنی سرد و شیرین رسمی پورتوریکو) است. به «لا فاکتوریل یا ال فارولیتا» (La Factoria or El Farolito) بروید و ببینید چه کاری می‌توانند برای شما انجام دهند.

 

رینکن

 

یک لیست از زیباترین مکان‌های دریای کارائیب بدون یک شهر ساحلی ممکن است؟ در ساحل غربی پورتوریکو جمع شوید، رینکن پایتخت دریاکنار جزیره (و شاید مجموعه کارائیب) است؛ حتی بهتر از «کولاداس پینا» (piña coladas). همچنین یکی از بهترین غروب‌ها را در جهان دارد.

 

چکار کنیم؟

بدیهی است اکثر بازدیدکنندگان برای گشت و گذار می‌آیند، پس همین کار را انجام دهید. اما قدم زدن پایین اسکله متزلزل رینکن با نوشیدنی خنک میوه‌ای در دست به خودی خود یک لذت فراوان دارد.

 

جنگل‌های ملی ال یانکو

 


این جنگل انبوه، خودنمایی جزیره را نشان می‌دهد. میان مه و تپه‌های جنگلی قدم بزنید تا آبشار درخشان تمیز را پیدا کنید. گذر آب، دره‌های دیدنی، گیاهان و حیوانات عجیب و غریب‌تر که تا کنون آنها را یکجا ندیده‌اید را در این جنگل مشاهده کنید.

 

چکار کنیم؟

از تلسکوپ رادیوئی «آرسیبو» (Arecibo)، که «پیرس برازنان» (Pierce Brosnan) به عنوان بازیگر مامور ۰۰۶ (جیمز باند) در فیلم «چشم طلایی» (GoldenEye) در آخرین صحنه فیلم از آن استفاده کرد بازدید کنید.

 

سواحل فلامنکو

 

«جزیره کولبرا» (Culebra Island)

 

ساحل فلامنکوی جزیره کولبرا دارای پودر شن و ماسه سفید و درختان نخل زیبایی است که توسط دریای درخشان آبی همسان شده و به طور منظم در مجموعه بهترین ساحل‌های جهان قرار می‌گیرد.

این ساحل چندین دهه توسط ارتش آمریکا استفاده می‌شد که در نهایت ساحل را با یک تانک تنهای رها شده ترک کردند. اکنون این تانک ماهرانه با الگوهای رنگی کارائیب تزئین شده است.

 

چکار کنیم؟

اکنون زمان استراحت کردن است. حوله‌های خود را پهن کنید. مقداری از اشعه خورشید را دریافت کنید و به شنا بروید. اگر واقعا سرشار از انرژی هستید، تالاب نزدیک، اغلب میزبان گله‌ای از فلامینگوها است که می‌توانید به تماشای آنها بنشینید.

 

لاپرلا

 

سن خوآن

 

همه ساکنان سن خوآن به اندازه کافی خوش شانس نبودند تا از محافظت دیوار بزرگ شهر لذت ببرند. (توسط سه سنگر پر قدرت مورد حمله قرار گرفتند. استحکامات استعماری شهر در کارائیب قدیمی‌ترین بود.)

 

چکار کنیم؟

به اندازه کافی برای کشف خیابان‌های رنگی امنیت دارید. اما برای عکس گرفتن باید با ملاحظه رفتار کنید. اینجا یک محله واقعی است که مردم در آن زندگی می‌کنند: نه یک جاذبه توریستی.

 

فانوس دریایی «کابو روخو» (Cabo Rojo)

 

فارولوس موریلوس کابو روخو یکی از فانوس‌های دریایی است که توسط اسپانیایی‌ها در پایان قرن ۱۹ ساخته شد و به مراتب یکی از دیدنی ترین فانوس‌ها است.

این فانوس در ۶۰ متری صخره‌های آهکی قرار گرفته است. برج بازسازی شده برفراز کارائیب می‌درخشد و یک نمایش عظیم از محیط ساحلی را فراهم می‌کند.

 

چکار کنیم؟

عکس بگیرید! در اطراف فانوس دریایی قدم بزنید و در منظره اش غوطه‌ور شوید.

 

«پلایا مار چیکیتا» (Playa Mar Chiquita)

 


این ساحل در شمال پورتوریکو منظره‌های خاصی را در لب دریای جزیره می‌سازد. این خلیج از سوی دریا با دو آرایش مرجانی عظیم مسدود شده است.

دریا کنار اقیانوس اطلس در برابرش در هم می‌شکند. بالای مرجان‌ها آب می‌پاشد که در یکی از هزار آبشار کوچک سر ریز می‌شود و در جریان استخر آبی تابان جاری می‌شود.

 

چکار کنیم؟

غواصی و شنا در خلیج کوچک خیلی خوب است. اما موج‌های قوی در نزدیکی دهانه‌ی جریان دریای کوچک ایجاد می‌شود که باید مراقب بود.

 

رزرو طبیعی «لاپارگوئرا» (La Parguera)

 

کمی از سن خوان فاصله بگیرید تا به مجموعه طبیعی لاپارگوئرا برسید؛ مجموعه‌ای از درختان دریایی، باتلاق نمک، صخره‌های مرجانی و جزایر کوچک جدا از هم که سراسر پهنای آب‌های فیروزه‌ای تابان را در بر می‌گیرد.

 

چکار کنیم؟

لوله تنفس! آب‌های آرام پر از اندوخته هستند. چند ساعت به آن اطراف بروید و لاکپشت دریایی، نهنگ و دلفین پیدا کنید.

 

ال مارو

 

تاسیس دژ تاریخی ال مارو به زمان تاسیس سن خوآن برمی‌گردد و از قدیمی‌ترین قسمت‌های این شهر است. در قسمت پایینش، مکانی مرطوب و تونلی جنگ‌زده وجود دارد که استراحتی برای گرمازدگان فراهم می‌کند.

سطوح بالای قلعه سوخته در سمت دیگر یک موقعیت بزرگ برای نمایش منظره سن خوزه، خلیج نخلستانی و اقیانوس اطلس است.

 

چکار کنیم؟

از پله‌های قدیمی‌اش بالا بروید و با بیش از ۵۰۰ سال تاریخ پورتوریکو آشنا شوید.

 

 

 

تازه های گردشگری

پربازدیدها

گردشگری خارجی

  • دسته‌ها
  • کليه حقوق اين سايت متعلق به سفریابی می باشد . شما می توانید از سایت سفریابی در صورت پذیرش موافقت نامه کاربری استفاده نمایید.