X appاپلیکیشن اندروید سفریابی دریافت

شهر پوکت صاحب بزرگترین چرخ و فلک دنیا خواهد شد

اخبار
date۶ اردیبهشت ۱۳۹۶
comment0

یک شرکت بزرگ روسیه ای عظیمترین چرخ و فلک جهان رو برای علاقه مندان سفر به تایلند در شهر پوکت میسازه.

این خبر درحالی هست که نیویرک هم در حال ساختن بلندترین چرخ و فلک هست و ژاپن نیز پنجمین چرخ و فلک ساخته شده ی خودش رو در تابستان امسال رونمایی میکنه.

دبی هم پیش تر ها ادعا کرده که بلندترین چرخ و فلک جهان رو ساخته. شرکت روسیه ای ” پاکس” مسکو که در تایلند هم شعبه داره ، اعلام کرده که با سرمایه ای حدود ۲۰ میلیون بت در پروژه ی ویژه ای در شهر پوکت مشارکت میکنه.

این شرکت امید داره که حدود مدت ۱۸ تا ۲۴ ماه با بودجه دولت در حال تکمیل کردن چرخ و فلک این شهر هست. این شرکت هم قبل ترها چنین پروژه ای رو در روسیه، ایتالیا، کره جنوبی و چین ایجاد کرده اما اخیرا اعلام کرده که تمام مدل های قدیمی از سال ۱۹۹۸ شکل گرفته شده. از طرفی دیگر هم کارهای اولیه ساخت بزرگترین چرخ و فلک در نیویورک شروع شده و ارتفاع اون هم حدود ۱۹۲ متر هست و هزینه این طرح حدود ۵۰۰میلیون دلارهست. در شهر لاس وگاس نیز مدعیان ساخت گفته اند که بلندترین و بزرگترین بنای چرخ و فلک رو این شهر خواهد داشت.طرح ساخت این چرخ و فلک عظیم بر عهده شرکت هلندی هست که قبلتر ها چرخ و فلک عظیم “چشم لندن” رو ساخته بود.

چرخ و فلک پوکت دارای ۳۶ کابین برای سوار کردن افراد و هرکدوم از اونها هم حدود ۴۰ نفر ظرفیت دارن در هر ۱۸ دقیقه یک دور کامل میزنه.

در حال حاضر مسابقه ای بر سر ساخت عظیم ترین چرخ و فلک جهان صورت گرفته که در بسیاری از مقاصد گردشگری در حال انجام هست و هرکدوم از کشورها هم مدعی هستن که چرخ و فلک در دست احداث از بزرگترین سازه ها در جهان هست. در ادامه تصاویری از  پوکت صاحب بزرگترین چرخ و فلک جهان رو با هم ببینیم …

همگردی

تازه های گردشگری

پربازدیدها

اخبار

  • دسته‌ها
  • کليه حقوق اين سايت متعلق به سفریابی می باشد . شما می توانید از سایت سفریابی در صورت پذیرش موافقت نامه کاربری استفاده نمایید.