X appاپلیکیشن اندروید سفریابی دریافت

مارماریس ترکیه و دیدنیهایش

گردشگری خارجی
date۲۰ شهریور ۱۳۹۶
comment0

مارماریس (به ترکی استانبولی: Marmaris) شهری بندری در سواحل مدیترانه است که در جنوب غرب ترکیه و در استان موغله واقع شده‌است. جمعیت این شهر حدود ۳۱٬۰۰۰ نفر (در سال ۲۰۱۰) است، اما در فصل توریزم، به ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار نفر هم می‌رسد. مارماریس به‌دلیل واقع شدن میان رشته‌کوه‌های کنار دریا بسیار مشهور است. این شهر همچنین با دو لنگرگاه اصلی و بندرهای متعدد خود، مرکزی برای کشتی‌رانی و غواصی نیز به شمار می‌رود. از مارماریس به‌طور منظم، کشتی‌های تفریحی به سمت جزیرهٔ یونانیِ رودِس در حرکت‌اند. این شهر دارای آب‌وهوایی مدیترانه‌ای با تابستان‌هایی گرم و مرطوب و زمستان‌هایی بارانی و خنک است.

 

نام «مارماریس» از کلمهٔ «مرمر» (تلفظ یونانی: màrmaron) گرفته شده‌است. دلیل این نام‌گذاری، وجود سنگ مرمر در منطقهٔ مارماریس است.

 

اگر به دنبال توصیه ها و راهنمایی های توریستی برای سفر به مارماریس هستید و می خواهید از مکان های دیدنی و تفریحی شهر زیبای مارماریس اطلاع یابید، با ما همراه شوید.

۱- بازار بزرگ

در این بازار بیش از ۱۰۰۰ مغازه کوچک وجود دارد و اگر به این شهر سفر کردید حتماً سری به این بازار بزنید. در اینجا می توانید سوغاتی هایی مانند قالی، قهوه ترک، داروهای گیاهی، ادویه، چای، ظروف سرامیک، محصولات چرمی، عطر، ساعت، لباس و همچین کیف و کفش و جواهرات و بدلیجات بخرید که اکثراً برندهای واقعی نیستند، ولی بسیار شبیه واقعی بوده و ارزان قیمت می باشند. فروشنده ها اکثراً از شما دعوت می کنند داخل مغازه بروید، ولی اگر مایل نبودید مغازه های بیشتری وجود دارد که می توانید سر قیمت با آنها چانه بزنید.

 

۲- قلعه

قلعه مارماریس در سال ۱۵۲۲ هنگامیکه سلطان سلیمان عثمانی قصد لشگرکشی به رودز داشت، بازسازی شد تا پایگاه نظامی او باشد. در سال ۱۹۷۹، کار مرمت و بازسازی بر روی آن انجام شد تا به شرایط اولیه اش برگردد. با تلاش های وزارت فرهنگ، این قلعه تبدیل به موزه شد. همان زمانی که این قلعه در بازار ساخته شد، یک کاروانسرای کوچک عثمانی هم توسط مادر سلطان سلیمان، عایشه حفصه سلطان، ساخته شد.

 

۳- تور تفریحی با قایق

صدها قایق کوچک و بزرگ در منطقه بازار و مناطق مختلف مارماریس، از لنگرگاه اصلی عازم دریا می شوند. تورهای روزانه به سمت جزایر و خلیج های کوچک اطراف برنامه ریزی می شوند. جزیره پارادایس (نیمارا) روبروی مارماریس، ترنج، کوملوبوک، چیفتلیک و غار فسفری، محبوب ترین مقاصد تورهای روزانه هستند.

 

۴- سواحل مارماریس

در ترکیه تقریباً اکثر پلاژها تمیز، مرتب و راحت هستند. دستفروش ها در پلاژها اجازه دستفروشی ندارند و شما آنها را نمی بینید. مناظر ساحلی بسیار زیبا و آرامبخش بوده و کوه های سبز و دریای آبی و آفتاب بسیار دلپذیر چشم شما را نوازش می دهد.

 

۵- مقبره های باستانی، ساحل لاک پشت و حمام گِل دالیان

ساحل لاکپشت دومین ساحل و پلاژ بزرگ ترکیه است. قایق تفریحی شما را به بازدید از مقبره های صخره ای پادشاهان و لذت بردن از حمام گل و لای می برد.

 

۶- آکوا پارک

این پارک آبی برای کودکان و حتی بزرگسالان بسیار سرگرم کننده است. قیمت ها بسیار مناسب هستند و بلیت ها برای بچه های زیر ۵ سال رایگان و برای بچه های زیر ۱۱ سال نیم بها هستند. همه سایبان ها هم رایگان هستند. از این پارک نمای بسیار زیبایی از مارماریس مشخص است.

 

۷- خلیج کوچک بیزانسی

مناظر زیبای کوه ها و دریا و آّب های زلال و شفاف این خلیج شما را مسحور می کند.

 

۸- پاموک کاله

منطقه طبیعی پاموک کاله و شهر افسوس و خانه مریم مقدس از جاذبه های این ناحیه است.

 

۹- غواصی

مدرسه غواصی برادران باراکودا با مربیان کاملاً آموزش دیده که بسیار خونگرم هستند به شما در غواصی کمک می کنند. غواصان درجه یک هم برای غواصی به این منطقه می آیند.

 

۱۰- محله قدیمی

این محله مکان جالبی در مارماریس است که دور قلعه قرار دارد و دالان ها و پله های مارپیچ به دور ساختمان های قدیمی زیبا و حیاط هایی با درهای قدیمی و خانه های یونانی، همه به شما حس بودن در یونان می دهند.

 

منبع:برترین ها

ویکی پدیا

تازه های گردشگری

پربازدیدها

گردشگری خارجی

  • دسته‌ها
  • کليه حقوق اين سايت متعلق به سفریابی می باشد . شما می توانید از سایت سفریابی در صورت پذیرش موافقت نامه کاربری استفاده نمایید.