X appاپلیکیشن اندروید سفریابی دریافت

هزینه اجاره ویلا در شمال ایران

راهنما و مقاله
date۷ شهریور ۱۳۹۶
comment0

کرایه ویلای در شمال کشور، برای یک شب از ۵۰ هزار تا یک میلیون تومان متغیر است. حالا فرض کنید اصلا در سال بخواهید ۱۰ شب در شمال به سر ببرید، نهایتا می شود سالی یک تا سه چهار میلیون تومان. این رقم در برابر خانه های چندصد میلیونی اصلا عددی به شمار نمی آید. گرچه بعضی هم می گویند خوب می رویم هتل چون باصفاتر است اما ما می گوییم روش کرایه ویلا در برابر کرایه های چندصد هزار تومانی اتاق هتل ها مقرون به صرفه تر است.

 

۱- فومن

اگر قصد سیاحت لب دریا دارید، اصلا سراغ فومن نروید. فومن در مرکز یک منطقه پر از جنگل و جلگه های پرآب و علف واقع شده است. فومن با رشت، مرکز استان گیلان، ۲۵ کیلومتر فاصله دارد. یکی از دیدنی ترین مناطق فومن، قلعه رودخان است که از قدمتی ۱۴۰۰ ساله برخوردار است. می توانید در این منطقه زیبا ویلایی کرایه کنید و سفری به یادماندنی داشته باشید. به عنوان مثال، ویلایی با ۱۵۰ متر زیربنا و سه اتاق خواب، این روزهای عادی سال شبی ۱۷۵ هزار تومان و در شب های تعطیلات ۲۰۰ تا ۴۰۰ هزار تومان کرایه داده می شود.در مورد ماسوله دیگر آنقدر مطلب نوشته شده و اطلاعات دارید که توضیحات ما زیاده گویی است. ویلای دیگری مابین فومن و ماسوله اجاره داده می شود که ۱۵۰ متر زیربنا و سه اتاق خواب دارد. این ویلا در شب های عادی سال ۱۷۵ هزار تومان کرایه داده می شود و در شب های تعطیلات قیمت افزایش می یابد. در اطراف ماسوله و در کنار یک برکه زیبا و پر از پرنده هایی مثل مرغابی، اردک و غاز، ویلایی با دو اتاق خوب و در زیربنایی ۱۰۰ متری، شبانه ۳۵۰ هزار تومان کرایه داده می شود.

 

۲- لاهیجان

 

لاهیجان پرمسافرترین شهر «غیرمرکز استان» کشور است. از طرف دیگر، این شهر جزو ۲۰ شهر گردشگرپذیر کشور است. لاهیجان به واسطه چای و کلوچه هایش معروف است. شهری در شرق استان گیلان و از قدیمی ترین شهرهای ایران که اگر دلتان طبیعت بخواهد و بخواهید در کنار سپیدرود بزرگ یکی، دو روز را سپری کنید، قطعا جای باصفایی است.

 

یک ویلا با زیربنای ۱۲۰ متری و یک اتاق خواب، با قیمتی بسیار نازل در «نخجیر کلایه» کرایه داده می شود. قیمت اجاره هر شب این ویلا تنها ۶۰ هزار تومان است. یک ویلای دیگر در شیخانبر و در قصاب محله در زیربنایی معادل ۷۰ متر مربع و مساحت ۶۵۰ متری زمین آن، هر شب با قیمت ۱۵۰ هزار تومان اجاره داده می شود که در شب های تعطیلات قاعدتا قیمتش بالاتر می رود. ویلای دیگری در لاهیجان با شیروانی و سقف اریب و مثلثی به شبی ۳۵۰ هزار تومان کرایه داده می شود. این ویلا با زیربنای ۹۰ متر مربع در زمینی به مساحت ۳۰۰۰ مترمربع ساخته شده و دو اتاق خواب با کلیه امکانات دارد.

 

۳- بندرانزلی

بعد از رشت، بزرگ ترین و پرجمعیت ترین شهر گیلان است. می توانید در زیباکنار بندرانزلی یک ویلای ۸۰ متری دوطبقه با دو اتاق خواب را در شب های عادی سال با قیمت ۲۰۰ هزار تومان کرایه کنید. اگر بخواهید سفری پرهزینه تر انجام دهید و دست تان برای خرج کردن باز است، شهرک دهکده ساحلی ویلاهای زیادی دارد. یکی از این ویلاها برای کرایه شبانه نیز به هزینه ای ۴۵۰ هزار تومانی دارد.

 

ویلایی ۲۵۰ متری در زمینی ۸۰۰ متری که جدا شیک و زیباست. می توانید چند خانواده با هم این ویلا را کرایه کنید و از چهار اتاق آن استفاده کنید و هزینه ها هم سرشکن شود. یک ویلای دیگر که دقیقا لب دریاست نیز با قیمت ۲۵۰ هزار تومان در شب های عادی سال کرایه داده می شود.

 

۴- رامسر

 

رامسر از قدیم عروس شهرهای شمال بوده است. به عقیده بسیاری از مسافران سواحل خزر، زیباترین شهر سه استان ساحلی دریای خزر، رامسر است. هتل قدیم رامسر، منطقه بسیار زیبا و توریستی جواهرده، ساحل دریا، جنگل های متراکم، آب های گرم معدنی فراوان، چند آبشار و جاذبه های مختلف دیگر، رامسر را به گزینه ای جذاب برای یک سفر توریستی تبدیل کرده. همین موضوع دامنه، قیمت کرایه هر شب ویلاهای این شهر را نسبت به شهرهای دیگر مازندران گران تر کرده است.

 

جنب پارک آبی در حوالی میدان شهید رجایی رامسر ویلایی با ساحل اختصاصی در زمینی به مساحت ۶۰۰۰ مترمربع و زیربنای ۳۰۰ متر با چهار اتاق خواب با قیمت شبی ۵۰۰ هزار تومان کرایه داده می شود. یک ویلای رو به دریای دیگر با نمایی دیدنی رو به دریا با قیمت شبی ۶۰۰ هزار تومان کرایه داده می شود. مساحت آن زمین ۶۰۰ متر و زیربنای خود ویلا ۴۰۰ مترمربع است. چهار اتاق خواب دارد و عکس های ویلا نماهای فوق العاده ای از آن را رو به دریا نشان می دهد. مخصوصا یک ایوان باصفای رو به دریا دارد که با دبدنش ما هم هوس رفتن به شمال کردیم.

 

۵- تنکابن

تنکابنی یکی از آن شهرهایی است که در سفرهای گردشگران به شمال معمولا مغفول واقع می شود. شهرت بیشتر رامسر نسبت به آن و قرار گرفتن در مرز مازندران و گیلان باعث شده مردم یا در همان رامسر اقامت کنند یا اینکه به شهرهای استان گیلان بروند. اما نکته جالب آنکه تنکابن قبلا از شهرهای استان گیلان به شمار می رفت. واقعا حیف است بروید شمال و ساحل زیبای تنکابن را از دست بدهید.

 

دشت دریاسر و قلعه گردن هم نباید در گردش مغفول بماند. یک ویلای جنگلی با زمین ۲۰۰۰ متری و زیربنای ۲۰۰ متری که سه اتاق دارد و می تواند میزبان هفت نفر باشد را می شود با قیمت شبی ۲۰۰ هزار تومان کرایه کرد. منظره اطراف این ویلا فوق العاده است و نمایی رو به جنگل دارد. یک ویلای دیگر لب ساحل است که ۱۲۰ متر زیربنا دارد و در زمینی به مساحت ۲۰۰۰ مترمربع قرار دارد.

برای کرایه آن ۳۰۰ هزار تومان باید خرج کرد. از در این ویلا خارج شوید و ۲۰ متر به پیش بروید، دقیقا می رسید به لب دریا. ارتفاعات دو هزار هم از آن مکان های دیدنی تنکابن است. یک ویلای ۲۱۰ متری را می توان با ۳۰۰ هزار تومان برای یک شب کرایه کرد.

 

۶- نوشهر و چالوس

 

به منطقه دوقلوی سواحل دریای خزر خوش آمدید. این دو شهر از زیباترین شهرهای شمال کشور هستند و با اینکه جمعیت کمی هم ندارند و وسعت زیادی دارند، تنها هشت کیلومتر با هم به لحاظ تقسیمات کشوری فاصله دارند. نمک آبرود هم که در همان حوالی است. یک ویلا در همان حوالی نمک آبرود و در فاصله ۲۰ متری لب دریا واقع شده است. این ویلای ۲۴۰ متری با چهار اتاق خواب در شب های عادی سال شبانه ۵۰۰ هزار تومان و شب های تعطیلات هر شب ۶۰۰ هزار تومان کرایه داده می شود.

 

یک ویلای ساحلی دیگر در چالوس نمایی رو به دریا دارد و در و دیوار بیرونی اش را گیاهان پوشانده اند و فقط پنجره ها دیده می شوند. این ویلا با زیربنای ۵۰۰ متری و دو اتاق خواب در شب های عادی سال، شبی ۸۰۰ هزار تومان و در شب های تعطیلات با قیمت شبانه ۹۵۰ هزار تومان کرایه داده می شود. یک ویلای شیک و ساحلی در نوشهر با زیربنای ۶۰ متری اما زمینی پر از دار و درخت و کاملا تر و تمیز و مرتب و پارک طور دارد. این ویلا را می شود با ۱۵۰ هزار تومان در شب عادی و ۲۰۰ هزار تومان در شب تعطیلات کرایه کرد.

 

۷- محمودآباد

از «نور» صرف نظر می کنیم و در حرکت به سمت شرق مازندران به محمودآباد می رسیم. محمودآباد از ۴۰- ۵۰ سال پیش، شاید بیشترین مسافر تهرانی را به سمت خود جذب کرده است. با اینکه این شهر وسعت و جمعیت کمتری نسبت به شهرهای دیگر این گزارش دارد، اما به سبب نزدیکی به آمل و جاده هراز یکی از مسافرپذیرترین شهرهای مازندارن به شمار می آید. ویلاهای این منطقه هم نسبت به سایر شهرهای مازندران قیمت کمتری دارد.

 
یک ویلای بسیار لوکس لب ساحل با سه اتاق در دو طبقه با مساحت زیربنا ۲۲۰ متر و زمین ۷۰۰ متری را می توان در فاصله این شهر با شهرستان نور با قیمت ۳۰۰ هزار تومان به ازای هر شب کرایه کرد. یک ویلای زیبای دیگر که نزدیک به دریا نیست و به واسطه فاصله شهر با جنگل های کوهپایه ای البرز، در دشت و دمن هم واقع نشده است، با قیمت ۱۴۰ هزار تومان به ازای یک شب به اجاره گذاشته شده است. البته می توانید در کوچه های منتهی به این شهر، ویلاها یا آپارتمان های ارزان تری هم پیدا کنید. قیمت بعضی از این واحدها به شبی ۶۰- ۷- هزار تومان هم می رسد.

 

۸- بابلسر

 

یک دانشگاه معروف با کیفیت علمی بالا و لب ساحل، یک رودخانه و پل زیبای منتهی به دریا و بازار روزی دیدنی، باعث شده بابلسر از مهم ترین شهرهای مازندران به شمار برود. بابلسر شهر شیک و تر و تمیزی است و می تواند یک سفر زیبا برای شما بسازد. یک ویلای لب ساحل در شهرک دریاکنار با قیمت شبانه ۴۵۰ هزار تومان اجاره داده می شود، اما در شب های تعطیلات قیمت آن به ۵۵۰ هزار تومان هم می رسد. این ویلا در دو طبقه با سه اتاق خواب، کلیه امکاناتی که به نظرتان لازم است را دارد.

 

ویلای دیگر در خزرشهر شمالی، با سه اتاق خواب و مساحت زیربنای ۲۰۰ متر کرایه داده می شود. برای هر شب اجاره این ویلا باید ۳۵۰ هزار تومان پرداخت کنید. یک ویلای دیگر با ساحل اختصاصی هم هست که زمینی به مساحت ۱۰۰ مترمربع دارد و زیربنایی با متراژ ۴۵۰ مترمربع. این ویلای چهاراتاقه را می توان با قیمت شبی ۶۰۰ هزار تومان کرایه کرد. یک ویلای تریبلکس ساحلی دیگر در سه طبقه و چهار اتاق مشرف به دریاست و عکس های آن را که مرور می کنیم به نظر ارزش این قیمت را البته با کمی تخفیف دارد. قیمت آن شبی ۶۰۰ هزار تومان است.

 

۹- ساری

مرکز استان مازندران، شهر خوبی برای مسافرت است. البته این شهر با ساحل حدودا ۵۰ کیلومتر فاصله دارد. یک جاده دارد که شهر را به ساحل وصل می کند. در اطراف این جاده روستاهایی هست که ساکنان آن، خانه های خالی خود را به مسافران کرایه می دهند. البته وقتی به ساحل نزدیک تر می شوید، ویلاها در زمینی به مساحت ۲۰۰ مترمربع و زیربنای ۱۵۴ متری به قیمت ۱۸۰ هزار تومان در هر شب کرایه داده می شود.

 

این ویلا دو اتاق خواب دارد و در دو طبقه ساخته شده است. ویلای دیگری در خزرآباد ساری ساخته شده که البته ساحلی نیست، ۹۰۰ متر مساحت زمینش است و زیربنایی ۱۵۰ مترمربعی دارد.

در این ویلا سه اتاق خواب تعبیه شده که برای استفاده در هر شب باید ۳۰۰ هزار تومان به صاحب آن پول پرداخت کرد. ویلای دیگری داریم که نه به دریا دسترسی دارد و نه جنگل در اطراف شماست. این ویلا دو اتاق خواب دارد و در یک طبقه ساخته شده است. مالک این ساختمان برای هر شب اقامت، از مسافران ۱۶۰ هزار تومان کرایه دریافت می کند.

 

منبع:روزنامه تماشاگران امروز – هادی علی زاده

برترین ها

تازه های گردشگری

پربازدیدها

راهنما و مقاله

  • دسته‌ها
  • کليه حقوق اين سايت متعلق به سفریابی می باشد . شما می توانید از سایت سفریابی در صورت پذیرش موافقت نامه کاربری استفاده نمایید.