X appاپلیکیشن اندروید سفریابی دریافت

همه چیز درباره آنتالیا

گردشگری خارجی
date۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۶
comment0

کشور ترکیه یکی از مقاصد پرطرفدار گردشگری برای ما ایرانیان محسوب می‌شود. این کشور علاوه بر مکان‌های تاریخی فراوان به واسطه احاطه شدن با آب، آب و هوای خوبی هم دارد. آنتالیا یکی از شهرهای خوش آب و هوای این کشور است که دارای طبیعت چشم نوازی است.

 

قرن چهاردهم میلادی بود که ابن بطوطه راجع به شهر آنتالیا چنین نوشت:

آنتالیا یکی از زیباترین شهرهایی است که به عمر خود دیده‌اید.

 

امروزه گردشگرانی که به این شهر سفر می‌کنند، می‌توانند براحتی مفهوم واقعی حرف ابن بطوطه را دریابند. آنتالیا یک شهر مهم در بخش شرقی ساحل مدیترانه است. این شهر روی یک زمین حاصلخیز و مسطح واقع شده است و از نظر ارتفاعات پوشیده از برف هم چیزی کم ندارد.

 

آنهایی که علاقه به تاریخ دارند هم در این شهر مایوس نخواهند شد. غار کارائین که در شمال این شهر واقع شده است آثاری از رومیان، امپراطوری روم شرقی و سلسله‌ی سلجوقیان را در دل خود پنهان کرده است.

 

امروزه با سفر به آنتالیا شهری مرکب از مدرنیته و سنت را خواهید دید. از بحث زیبایی‌ها و جاذبه‌های گردشگری هر شهر که بگذریم، موارد مهم دیگری هم هستند که باید برای سفر به آنها توجه کنیم و از آنها بدانیم.

 

فرودگاه

فرودگاه بین‌المللی آنتالیا با فاصله‌ی حدودا ۱۰ کیلومتری شرق شهر قرار گرفته است و برای هر دو پرواز چارتر و معمولی مورد استفاده قرار می‌گیرد. البته گردشگران ایرانی باید بدانند که پروازهای ایرانی اجازه‌ی فرود در این فرودگاه را ندارند و به اجبار باید از فرودگاه اسپارتا استفاده کنند که ۳ ساعت تا آنتالیا فاصله دارد.

 

اگر پروازتان در فرودگاه بین‌المللی آنتالیا نشست، می‌توانید با استفاده از تاکسی‌های موجود به مقصد مورد علاقه‌اتان برسید. به علاوه می‌توانید از اتوبوس‌هایی که هر ۳۰ دقیقه به سمت مرکز شهر حرکت می‌کنند نیز استفاده کنید.

 

حمل و نقل عمومی

یکی از مهم‌ترین بخش‌های یک سفر آگاهی راجع به حمل و نقل عمومی شهر یا کشور میزبان است. خوشبختانه در آنتالیا هم می‌توان به وسایل نقلیه‌ی متنوعی چون دولموش و مینی‌بوس دسترسی داشت. هر کدام از این‌ها مزیت‌ها و معایب خاص خودشان را دارند. دولموش کمی گران‌تر از مینی‌بوس‌ها و اتوبوس‌ها تمام می‌شود، ولی می‌توانید هر جایی که بخواهید پیاده شوید.

 

جاهایی که باید دید و کارهایی که باید انجام داد

در آنتالیا علاوه بر مکان‌های طبیعی زیبا و خیره‌کننده، آثار تاریخی زیادی هم برای دیدن وجود دارد. آنهایی که به تاریخ علاقه دارند، می‌توانند از تعداد زیادی سایت تاریخی موجود در این شهر دیدن کنند. آثار تاریخی چون طاق نصرت هادریانوس، هیراپولیس و منار شیاردار از این دسته‌اند.

 

موزه‌ی آنتالیا

در موزه‌ی آنتالیا آثار بسیار جالب توجهی چون مجسمه‌های رومی، تابوت عظیم و بخش‌هایی از تئاتر پرگه را خواهید دید. در میان آثار جالب به نمایش گذاشته شده می‌توانید استخوان فک بابانوئل را هم ببینید.

 

منار شیاردار

این منار قرن سیزدهم میلادی و به دستان سلطان کیقباد ساخته شده است و بنای مشهور شهر محسوب می‌شود.

 

دروازه هادریانوس

این بنا پیش از بازدید امپراطور روم در سال ۱۳۰ میلادی ساخته شد و بخشی از دیوار شهر قرون وسطایی است. در گذشته این دروازه به عنوان ورودی شهر آنتالیا استفاده می‌شده است.

 

اسپندوس

اسپندوس یک تئاتر باستانی است که صحنه‌ی آن تا الان هم دست نخورده باقی مانده است. این تئاتر ۲۰۰۰۰ نفری به خاطر اینکه سلجوقیان از آن به عنوان محل اقامت استفاده می‌کردند سالم مانده است. دهه‌ی ۲۰ میلادی بود که آتاتورک تصمیم گرفت این تئاتر را بازسازی کند. امروزه از اسپندوس برای اجراهای بزرگ موسیقی استفاده می‌شود.

 

هیرا پلیس و پاموکاله

هیراپولیس یک شهر باستانی و در حال حاضر یک جاذبه‌ی گردشگری پرطرفدار روی قله‌ی پاموکاله است. احتمال زیاد از چشمه‌های آب شور پاموکاله هم شنیده‌اید. چشمه‌های رنگی و مطبق که در دنیا تنها نمونه‌ی مشابه آن در ایران و در منطقه‌ی باداب سورت واقع شده است. هیراپولیس و پاموکاله جز میراث به ثبت رسیده‌ی یونسکو هستند که نباید تماشای آنها را از دست داد.

 

مینی‌سیتی آنتالیا

قدم زدن در این پارک کوچک که نمونه‌ی مینیاتوری برخی از مناطق دیدنی ترکیه است، حال و هوای خاصی دارد. بازدید از این شهر یک دید کلی نسبت به جاذبه‌های گردشگری ترکیه به گردشگران می‌دهد.

 

ترمِسوس

در ۳۰ کیلومتری شهر آنتالیا شهر باستانی ترمسوس قرار گرفته است. در کنار مناظر دیدنی، گیاهان و جانواران کمیاب، می‌توانید آثار باقی مانده از یک معبد بزرگ، قلعه و دیوارهای این شهر را ببینید.

 

پرگه

پرگه در شرق آنتالیا قرار دارد و سال ۱۵۰۰ میلادی و پیش از آنکه یونانی‌ها در این منطقه ساکن شوند، سکونت‌گاه هیتیان بوده است.

 

در این منطقه در حال حاضر مخروبه‌ها و آثار باقی مانده از یک تئاتر، استادیوم و خیابان‌هایی با ستون‌های بزرگ رومی باقی مانده است. با بازدید از این مکان در زمان سفر خواهید کرد.

 

ساید

بین آنتالیا و آنالیا محلی با نام ساید قرار دارد که یکی از وعده‌گاه‌های کلوپاترا و مارکوس آنتونیوس بوده است. در این منطقه یک تئاتر ۲۵۰۰۰ نفره قرار دارد و کنار تئاتر حمام رومی به یک موزه‌ی باستان‌شناسی زیبا تبدیل شده است.

 

ماناوگات

یکی دیگر از مناطق ساحلی استان آنتالیا ماناوگات است. این منطقه به سواحل شنی و آب و هوای آفتابی، سایت‌های تاریخی، آبشار و غارهایش شهرت دارد. به علاوه از نظر رستوران، مراکز خرید و اقامتگاه هم ماناوگات شهری غنی در زمینه‌ی گردشگری است.

 

بسکوناک

بسکوناک پارک ملی بین آنتالیا و آنالیا است که از نظر طبیعت بسیار زیبا بوده و از نظر دمای هوا سردتر از مناطق ساحلی است.

 

آکواریوم آنتالیا

دلتان می‌خواهد دنیای جادویی زیر آب را کشف کنید؟ حتما سری به آکواریوم آنتالیا بزنید و هزاران موجود زنده‌ی زیر آب را تماشا کنید.

 

حتی می‌توانید در این مجموعه و در بخش “دنیای برف” با برف واقعی بازی و اگر خواستید با کوسه‌ها و سفره‌ماهی‌ها شنا کنید. این آکواریوم به علاوه بزرگ‌ترین تونل زیر آبی دنیا را دارد.

 

پارک آبی و دلفین‌های تروی

می‌توانید در این پارک آبی از سرسره‌ها و دیگر وسایل آبی لذت ببرید و زمانی را هم به تماشای دلفین‌ها بنشینید یا اگر خواستید با این موجودات خارق‌العاده شنا کنید.

 

ماجراجویی در دل طبیعت

اگر اهل ماجراجویی و هیجان هستید، می‌توانید قایق‌سواری در آب‌های خروشان را امتحان کنید. نگران نباشید، برای انجام هر یک از فعالیت‌های ماجراجویانه گروه‌های حرفه‌ای همراهیتان خواهند کرد.

 

اسپای اشرافی ریکسوس

احتمالا نام مجموعه ریکسوس را شنیده‌اید. در این مجموعه انواع خدمات ریلکسیشن مثل انواع ماساژ و استفاده از حمام‌های ترکی و برخی خدمات آرایشی ارائه می‌شود.

 

ساحل کنیالتی

یکی از زیباترین سواحل این شهر ساحل کنیالتی است. در این ساحل انواع تفریحات برای تمام اعضای خانواده وجود دارد. بزرگترها می‌توانند از نشستن کنار ساحل لذت ببرند و کوچکترها به پارک آبی بروند. در آخر هم می‌توان سری به مرکز خرید Migros MMM زد.

 

تونک تپه

اگر اهل کوهنوردی و طبیعت‌گردی هستید، می‌توانید از تونک تپه با ارتفاع ۶۱۸ متر از سطح دریا بالا بروید و از آن بالا به تماشای منظره‌ی خیره‌کننده‌ی شهر آنتالیا بنشینید و زمانی را در رستوران بالای این تپه صرف کنید.

 

پارک کارالی اوغلو

یکی از بزرگ‌ترین پارک‌های شهر آنتالیا پارک کارالی اوغلو است که می‌تواند مکان خوبی برای استراحت در ظهرهای تابستانی داغ باشد. در این پارک می‌توانید ساختمان شهرداری، تئاتر شهر و برج قدیمی هیدریلیک کولسی را ببنید.

 

رستوران‌ها و کافه‌ها

پس از اینکه مناطق دیدنی شهر را بازدید کردید، دیگر زمان آن رسیده است که به یک رستوران خوب بروید و خوراک‌های ترکی و غیر ترکی را امتحان کنید.

 

اسب دیوانه

یکی از رستوران‌های بین‌المللی آنتالیا اسب دیوانه است. این رستوران از ساعت ۲۱ تا نیمه شب برنامه‌های ویژه‌ای تحت عنوان “ساعت‌های شاد ” دارد.

 

غذاخوری سراسر

این غذاخوری در یک عمارت ۳۰۰ ساله واقع شده است و فضای آن یکی از جاذبه‌هایش محسوب می‌شود.

 

لونژ وانیل

لونژ وانیل در شهر قدیمی کالیسی واقع شده است. فضای زیبا و هیجان‌انگیز این رستوران با تم عثمانی به شیوه‌ی مدرن ساخته شده است و در منوی آنها خوراک‌های ایتالیایی هم سرو می‌شود.

 

سرآشپز بزرگ (بیگ شف)

بیگ شف یکی از رستوران‌های زنجیره‌ای ترکیه است که یکی از شعبات آن در آنتالیا و رو به دریا واقع شده است. در منوی این رستوران می‌توان خوراک‌های ترکی و بین‌المللی را یافت. طراحی این رستوران کاملا مدرن و به روز است.

 

زاروری

زاروری یک رستوران کوچک و دنج با فضای رومانتیک است. در این رستوران می‌توانید از فضای کلاسیک و موسیقی جاز به علاوه‌ی یک شام بی‌نظیر لذت ببرید.

 

سوشیکو

اگر علاقه‌مند به خوراک‌های ژاپنی، چینی و تایلندی هستید، حتما سری به سوشیکو بزنید. این رستوران در مرکز شهر واقع شده است و سرآشپز آن فقط از مواد اولیه‌ی کاملا تازه برای درست کردن غذاها استفاده می‌کند.

 

رستوران هایال

اگر می‌خواهید طعم بهترین خوراک‌های دریایی را بچشید، هایال یک انتخاب خوب است. این رستوران در هتل رامادا پلازای آنتالیا قرار دارد و رو به بندر واقع شده است.

 

آنیس

اگر اهل خوراک‌های گوشتی هستید، به آنیس بروید و از طعم دودی و کبابی گوشت‌ها لذت ببرید. از نان خانگی و کباب ویژه‌ی اسکندر با آیران (دوغ) بخورید و لحظات نابی را برای خود رقم بزنید.

 

آگاثا لژ و بیشتر

فضای شیک و مبله‌ی آگاثا لژ و بیشتر، حس اشرافی به شما خواهد داد. خوراک‌های این رستوران به ویژه خورشت عثمانی بسیار خوشمزه هستند.

 

نار بیچ بیسترو

این رستوران با فضا و معماری سنتی، هر دو خوراک‌های سنتی و بین‌المللی را سرو می‌کند.

 

ترک‌ها کافه‌های سرسبز در محیط‌های بیرونی را برای نوشیدن قهوه یا چای دوست دارند. در کافه‌های این شهر انواع چای گیاهان و میوه‌های مختلف سرو می‌شود.

 

بیگ من و بیسترو

این کافه چشم‌انداز بسیار زیبایی از شهر دارد. در منو، دسرهای ایتالیایی، قهوه و چای ترکی وجود دارد.

 

خانه کافه

 

خانه کافه را به دسرها و غذاهای خوشمزه‌اش که با مواد اولیه‌ی مختص هر فصل ساخته می‌شود، می‌شناسند. این کافه با ظرفیت ۱۵۰ نفری، یکی از کافه‌های بزرگ محسوب می‌شود.

 

مراکز خرید

اینطور نیست که فکر کنید آنتالیا مقصد خوبی برای خرید نیست. درست است که از این نظر به پای استانبول نمی‌رسد، اما مراکز خرید فراوانی از سنتی تا مدرن، از ارزان تا گران دارد که می‌تواند تمام سلایق را بخوبی پوشش دهد.

 

بازار اورینت

مهمت ساگون مالک این بازار فرش است. او در بازارش انواع فرش‌های آنتیک، گلیم، قالی و دیگر محصولات آنتیک را به فروش می‌رساند.

 

منطقه‌ی دوسم آلتی

در دوسم آلتی در شمال آنتالیا تعداد زیادی فروشگاه و بازار قرار گرفته است. علاقه‌مندان به خرید فرش شرقی می‌توانند از این منطقه کالای مورد علاقه‌اشان را تهیه کنند. فقط به خاطر داشته باشید که چانه زدن در ترکیه رواج دارد و بهتر است از این موقعیت استفاده کنید.

 

بازار قدیمی

تقریبا تمام شهرهای توریستی یکی از این بازارها را دارند. بازارهایی که هم می‌توانند به عنوان یک اثر تاریخی به حساب آیند و هم محل خوبی برای خرید کالاهای سنتی باشند. این بازار دقیقا روبروی میدان ساعت قرار گرفته است. خود اهالی آنتالیا هم زیاد از این بازار خرید می‌کنند.

 

مرکز خرید مارک آنتالیا

یکی از مراکز خرید محبوب در ترکیه به ویژه برای گردشگران ایرانی، مارک آنتالیا است. این پاساژ سال ۲۰۱۳ افتتاح شده و جدیدترین پاساژ آنتالیا است. در این مرکز خرید می‌توانید به انواع مارک‌های ترکی و بین‌المللی با قیمت بسیار مناسب‌تر از دیگر مراکز خرید که در ادامه خواهیم گفت، دسترسی داشته باشید. به علاوه طبقه‌ی بالای این مرکز پر از رستوران و کافه است.

 

پاساژ میگروس

یکی از بزرگ‌ترین مراکز خرید در آنتالیا میگروس است. این مرکز خرید ۱۲۸ بوتیک و مغازه دارد. به علاوه می‌توانید پس از خرید در رستوران‌های داخل مرکز خرید، مدتی را استراحت کنید و پس از آن هم به سالن‌های سینمای آن رفته و از دیدن فیلم‌های روز ترکیه و دنیا لذت ببرید.

 

اوزدیلک پارک

اوزدیلک هم یک مرکز خرید همه چیز تمام در آنتالیا است که نسبت به مراکز خرید دیگر از استاندارد بالاتری برخوردار است. در این مرکز خرید سالن بولینگ هم وجود دارد.

 

دیپو

دیپو سال ۲۰۰۴ تاسیس شد و یکی از بزرگ‌ترین مراکز خرید منطقه‌ی مدیترانه است. دیپو یک مرکز خرید اوت لت (در مراکز خرید اوت لت، برندها کالاهای مرتبط به سال گذشته را با تخفیف‌های بسیار خوب به فروش می‌رسانند) است. مشخص است که باید در این مرکز انتظار جمعیت فراوانی را داشته باشید.

 

تراسیتی

اگر به دنبال یک خرید باشکوه هستید و می‌خواهید این خرید را در مرکز خریدی انجام دهید که برای تمام روز شما خدمات و تفریحات مناسب داشته باشد، پیشنهاد ما تراسیتی است. این مرکز خرید پارک مخصوص بازی کودکان هم دارد.

 

دوگو گاراژی

به این بازار بروید و از سبزی‌ها، میوه‌ها و ادویه‌های ترکی خرید کنید. به علاوه می‌توانید از صنایع دستی کشور ترکیه هم خرید کنید.

 

هتل‌ها

از آنجایی که کشور ترکیه یک کشور توریستی است و شهرهای گردشگرپذیر این کشور مثل آنتالیا و استانبول تقریبا در تمام فصول سال میزبان گردشگران از سرتاسر دنیا هستند، تعداد هتل‌های آن سر به فلک می‌کشد.

در واقع از هر قشری با هر توانایی مالی که باشید، می‌توانید براحتی در این کشور هتل مورد نظرتان را با استانداردهای جهانی و البته قیمت‌های بسیار ارزان‌تر از هتل‌های داخلی بیابید.

آنتالیا هم از این اصل مستثنی نیست. در ادامه برخی از هتل‌های مشهور این کشور از گروه خیلی لوکس‌ها تا پایین‌رده‌ها را به شما معرفی خواهیم کرد.

 

هتل‌های فوق لوکس آنتالیا

 

بوتانیک اکسکلوسیو ریزورت لارا: شروع قیمت از ۱۰۵۸ یورو

 

 

دِلفین دیوا پریمیر: شروع قیمت از ۵۲۲ یورو

 

 

دِلفین پالاس: شروع قیمت از ۱۳۹۲ یورو

 

 

پودینگ مارینا رزیدنس: شروع قیمت از ۵۵۸ یورو

 

 

آی سی هتل رزیدنس: شروع قیمت از ۱۳۷۸ یورو

 

هتل‌های لوکس آنتالیا

 

 

لیبرتی هتل لارا: شروع قیمت از ۱۰۴ یورو

 

 

مردان پالاس: شروع قیمت از ۱۴۰ یورو

 

 

میراکل ریزورت: شروع قیمت از ۱۰۷ یورو

 

 

دِلفین ایمپریال: شروع قیمت از ۹۹ یورو

 

 

ونیزیا پالاس: شروع قیمت از ۹۸ یورو

 

هتل‌های متوسط رو به بالا آنتالیا

 

 


ریکسوس دان تاون: شروع قیمت از ۴۹ یورو

 

 

آکراباروت: شروع قیمت از ۵۲ یورو

 

 

توپکاپی پالاس: شروع قیمت از ۶۳ یورو

 

 

تایتانیک بیچ لارا: شروع قیمت از ۷۷ یورو

 

 

مرمره: شروع قیمت از ۴۳ یورو

 

 

شروود بریز ریزورت : شروع قیمت از ۴۹ یورو

 

 

هتل‌های متوسط آنتالیا

 

 

آلپ پاشا هتل: شروع قیمت از ۳۰ یورو

 

 

توتاو آدالیا آلارا: شروع قیمت از ۱۹ یورو

 

 

آی سی هتل ایرپورت: شروع قیمت از ۲۷ یورو

 

 

لاتانیا سیتی هتل: شروع قیمت از ۲۵ یورو

 

 

هتل‌های پایین‌رده آنتالیا

 

 

اسکار بوتیک: شروع قیمت از ۱۷ یورو

 

 

کامل پانسیون: شروع قیمت از ۱۱ یورو

 

 

آله بوتیک: شروع قیمت از ۱۴ یورو

 

 

سانتا مارینا: شروع قیمت از ۱۹ یورو

 

 

توریست هتل آنتالیا: شروع قیمت از ۱۶ یورو

کجارو

تازه های گردشگری

پربازدیدها

گردشگری خارجی

  • دسته‌ها
  • کليه حقوق اين سايت متعلق به سفریابی می باشد . شما می توانید از سایت سفریابی در صورت پذیرش موافقت نامه کاربری استفاده نمایید.