X appاپلیکیشن اندروید سفریابی دریافت

ورود نخستین قطار به کرمانشاه

اخبار
date۱۴ مرداد ۱۳۹۶
comment0

شامگاه جمعه ۱۳ مرداد؛ نخستین قطار از خط آهن در دست احداث غرب کشور وارد ایستگاه کرمانشاه شد.


شامگاه جمعه سیزده مرداد؛ نخستین قطار از خط آهن در دست احداث غرب کشور که راه آهن مرکزی ایران را به شهر خسروی در مرز ایران و عراق متصل می کند، وارد ایستگاه کرمانشاه شد.

 
طرح راه‌آهن غرب کشور به طول ۶۰۵ کیلومتر از ایستگاه سمنگان در استان اراک شروع و با عبور از حوالی شهرهای ملایر، نهاوند، کنگاور، صحنه، کرمانشاه، اسلام‌آباد غرب، گیلان‌غرب و قصرشیرین به مرز خسروی می‌رسد.

 
اجرای راه اهن غرب کشور از ۱۵ سال پیش آغاز شده ومردم کرمانشاه دست کم ۷ سال است که وعده افتتاح این پروژه را شنیده اند وعده‌ای که سال به سال به تعویق افتاد تا اینکه مردم این دیار شب گذشته (جمعه ۱۳ مرداد) صدای صوت قطار را در ایستگاه کرمانشاه شنیدند.

 
اما کرمانشاه ایستگاه آخر راه آهن غرب نخواهد بود و از ایستگاه کرمانشاه به بعد مرحله دوم راه آهن غرب آغاز خواهد شد که قطار را به مرز خسروی خواهد رساند و در صورت تحقق این امر ایران به مدیترانه متصل می‌شود.

 
عملیات زیرسازی مرحله دوم راه آهن غرب از کرمانشاه تا اسلام آبادغرب ۵۰ درصد پیشرفت داشته است.

 
اهمیت راه آهن غرب کشور به این دلیل است که بخشی از شبکه‌ی ریلی بین المللی به حساب می‌آید، بخشی از مسیری که به خط ابریشم معروف است و از بندر شانگ‌های در چین به بندر لاذقیه در سوریه می‌رسد.

 

منبع:خبرگزاری صدا و سیما

تازه های گردشگری

پربازدیدها

اخبار

  • دسته‌ها
  • کليه حقوق اين سايت متعلق به سفریابی می باشد . شما می توانید از سایت سفریابی در صورت پذیرش موافقت نامه کاربری استفاده نمایید.