X appاپلیکیشن اندروید سفریابی دریافت

پرخرج ترین گردشگران اهل کدام کشورند؟

اخبار
date۲۸ فروردین ۱۳۹۶
comment0

در گزارشی که سایت سازمان جهانی گردشگری (UNWTO) در مورد توریست های سال ۲۰۱۶ داشته است مقدار هزینه ای که گردشگران کشورهای مختلف در سفرهای خود داشته اند ارزیابی شده و فهرستی از ولخرج ترین گردشگران دنیا ارائه شده است.

 

با وجود اینکه جهان در سال ۲۰۱۶ با چالش های مختلفی روبرو بوده اما تعداد گردشگران جهانی در این سال به ۱.۲ میلیارد نفر رسیده و طبیعتا مقدار هزینه های آن ها هم زیادتر از سال های گذشته شده است. مردم علاقمند به سفر هستند که این باعث رشد اقتصادی بعضی از کشورها شده و فرصت های شغلی زیادی را برای آن ها ایجاد کرده است. گردشگران کشور چین در سال ۲۰۱۶ سفرهای زیادی انجام دادند و تعداد گردشگران آن ها با ۶ درصد رشد به ۱۳۵ میلیون نفر رسیده است. مقدار پولی که آن ها در سفرهای خود هزینه کردند نیز ۱۱ میلیارد دلار افزایش داشته و با رشد ۱۲ درصدی ۲۶۱ میلیارد دلار شده است.

کشور چین از سال ۲۰۱۲ تاکنون منبع اصلی تامین گردشگر در جهان است و از سال ۲۰۰۴ نیز هر سال هزینه های گردشگران این کشور رشد دو رقمی داشته است. افزایش گردشگری خارجی در چین باعث شده که کشورهایی مثل ژاپن، کره جنوبی و تایلند و همچنین شهرهای توریستی اروپا و آمریکا سودهای زیادی از گردشگری داشته باشند.

 

کشور آمریکا بعد از چین بیشترین تعداد گردشگران خارجی را دارد و مقدار هزینه آن ها در کشورهای خارجی در سال ۲۰۱۶، ۱۲۲ میلیارد دلار بوده که در مقایسه با سال ۲۰۱۵، ۸ درصد افزایش داشته است.
کشورهای دیگر این فهرست عبارتند از: گردشگران آلمان با ۸۱ میلیارد دلار، گردشگران بریتانیا با ۶۷ میلیارد دلار، گردشگران فرانسه با ۴۱ میلیارد دلار، گردشگران کانادا با ۲۹ میلیارد دلار که به ترتیب در فهرست پرهزینه ترین گردشگران جهان در سال ۲۰۱۶ قرار گرفته اند.

تازه های گردشگری

پربازدیدها

اخبار

  • دسته‌ها
  • کليه حقوق اين سايت متعلق به سفریابی می باشد . شما می توانید از سایت سفریابی در صورت پذیرش موافقت نامه کاربری استفاده نمایید.