X appاپلیکیشن اندروید سفریابی دریافت

چهار پرونده میراثی سیستان و بلوچستان منتظر ورود به فهرست یونسکو

اخبار
date۳۱ مرداد ۱۳۹۶
comment0

رئیس اداره میراث فرهنگی سیستان و بلوچستان گفت:پرونده های باغ شهر جالق، کوه خواجه، قلعه بمپور و آسبادها و دره نگاران برای ثبت در فهرست پیشنهادی یونسکو آماده شدند.

                                                                      قلعه بمپور

 

کامبیز مشتاق گوهری درباره پرونده های ثبت جهانی به خبرنگار مهر گفت: چهار پرونده ثبت جهانی استان سیستان و بلوچستان آماده است تا برای قرار گیری در فهرست میراث پیشنهادی یونسکو به دفتر ثبت ارسال آثار در سازمان میراث فرهنگی ارسال شود. از جمله پرونده باغ شهر جالق، کوه خواجه، قلعه بمپور و آسبادها و سنگ نگاره های دره نگاران.

 

وی همچنین گفت: محورهای پیاده زاهدان را برای اولین بار در استان شناسایی می کنیم. خیابان شریعتی زاهدان به صورت کامل بازسازی می شود. بافت تاریخی زاهدان از بین رفته بود و جز چند تک بنا بیشتر از آن باقی نمانده بود در تفاهم بین شهرداری و فرمانداری زاهدان یک جداره و دیواره کامل یک خیابان را بازسازی خواهیم کرد. بافت آن نیز بازسازی و این خیابان کاملا جداره سازی خواهد شد و محور تاریخی به محور گردشگری چهارراه رسولی وصل می شود. در حال برنامه ریزی برای آن هستیم که شهر زاهدان را به قطبی برای پیاده راههای گردشگری تبدیل کنیم.

تازه های گردشگری

پربازدیدها

اخبار

  • دسته‌ها
  • کليه حقوق اين سايت متعلق به سفریابی می باشد . شما می توانید از سایت سفریابی در صورت پذیرش موافقت نامه کاربری استفاده نمایید.