X appاپلیکیشن اندروید سفریابی دریافت

کانکون؛همه تفریحات دنیا را اینجا تجربه کنید

گردشگری خارجی
date۱۸ خرداد ۱۳۹۶
comment0

سفر به کانکون سفر به دو شهر در هم تنیده‌ است؛ منطقه پر زرق و برق با سواحل سفید معروف که صحنه رقابت هتل‌ها و رستوران‌های مشهور دنیاست یک بخش شهر است و بخش دیگر بافت محلی است که رنگ و بوی سنت در آن همچنان زنده است.

 

اگر از زرق و برق بخش توریستی خسته شدید کافی است به مرکز شهر بروید و در آنجا به موسیقی محلی گوش دهید. کانکون که ملقب به شهر همیشه بهار است، در شبه جزیره یوکاتان و در بخش شرقی کشور مکزیک واقع شده.

 

جزیره‌ای زیبا و رویایی که در سال‌های اخیر گردشگران بسیاری را به خود جذب کرده است. کانکون یک مکان عالی برای تجربه مکزیک قرن ۲۱ است و شما در این جزیره تمام تفریحاتی راکه برای تعطیلات می‌خواهید می‌توانید یک‌جا تجربه کنید.

 

خرید، ورزش، چشمه‌های آب معدنی و سواحل بکر در کانکون فرهنگ مکزیکی همراه با زیبایی‌های طبیعی دست به دست هم داده‌اند تا شما یک سفر خاطره انگیز را تجربه کنید. کانکون شهر همیشه بیدار است.

 

بسیاری از مراکز خرید، رستوران‌ها و کافه‌ها تا نزدیکی صبح باز هستند. بنابراین بهتر است خوابتان را در سفر مدیریت کنید تا بتوانید تمام جاذبه‌های شهر را ببینید.

 

اگر همراه کودکان به کانکون سفر می‌کنید حتما سراغ ورزش‌های آبی بروید. شهر کانکون برای علاقه مندان به تاریخ، ماجراجویان و ورزشکاران یک شهر فوق العاده است.

می‌توانید ساعت‌ها در مراکز خرید مدرن و بازارهای سنتی شهر بگردید یا در سواحل زیبای آن قدم بزنید. برای کشف ناشناخته‌ها به هزار فرسنگ زیر آب بروید و گونه‌های رنگارنگی از ماهی‌های محلی را بیابید.

 

غواصی و شنا کردن در کنار دلفین‌ها از دیگر تفریحات آبی مرسوم این جزیره است. اگر هم دوست دارید بدانید که چرا مایاها معتقد بودند جهان در سال ۲۰۱۳ به پایان می‌رسد بهتر است سری به موزه کانکون بزنید؛

 

چگونه برویم؟

برای گرفتن ویزای مکزیک باید از سفارت مکزیک در تهران، وقت مصاحبه بگیرید و به همراه مدارک لازم در سفارت حضور پیدا کنید.

 

فرم درخواست ویزا در آدرس وب سایت سفارت مکزیک وجود دارد و برای گرفتن اجازه ورود به خاک این کشور باید یک عکس جدید رنگی، فتوکپی از ویزاهای پیشین، اصل و کپی مدارک مالی، گواهی اشتغال به کار و ریز حساب بانکی شش ماه اخیر و املاک و مستغلات را همراهتان داشته باشید.

 

مدت زمان بررسی ویزای توریستی هفت روز کاری و هزینه آن ۳۶ دلار است. برای رسیدن به کانکون می‌توانید از خطوط هوایی قطر ایرویز، ایرفلوت، ترکیش، لوفتانزا و ایرلاین اتریش استفاده کنید.

 

گردش با وسیله نقلیه

 

بهترین وسیله برای گردش در کانکون اتوبوس‌های عمومی هستند که در تمام مناطق مرکزی شهر ایستگاه دارند.

 

کرایه یک مسیر با اتوبوس حدود هشت پزو مکزیک برایتان آب می‌خورد اما کرایه تاکسی در مقابل اتوبوس ممکن است کمی گران به نظر بیاید. رانندگی در کانکون برای توریست‌ها چندان توصیه نمی‌شود و علت آن هم به جاده‌های باریک و نبود تابلوهای مسیریابی بر می‌گردد.

 

شما می‌توانید از هتل‌تان برای گرفتن تاکسی کمک بگیرید البته بهتر است قبل از سوار شدن در مورد قیمت نهایی با راننده مذاکره کنید تا بعد دچار مشکل نشوید. اگر در منطقه هتلی شهر می‌خواهید به جایی بروید بهتر است پیاده روی کنید تا علاوه بر لذت بردن از هوا زودتر به مقصدتان برسید.

 

لذت هیجان در کانکون

کانکون گرچه یک شهر ساحلی است- و یکی از ویژگی‌های اصلی شهرهای ساحلی، آرامش است- اما برای هیجان گردشگران در این شهر برنامه ریزی‌های بسیاری شده است. می‌توانید در کانکون وسایل تفریحی بسیار جدیدی را امتحان کنید که ماجراجویی مشخصه اصلی آنهاست.

 

پارک« ریویرا مایا» دنیایی منحصر به فرد است که توریست‌های بسیاری را به خود جذب کرده. در این پارک با جلوه‌ دیگری از کانکون آشنا می‌شوید؛ لذت هیجان.

 

پرواز در جنگل

 

اگر دوست دارید در بین درختان جنگل پرواز کنید و تصاویر باور نکردنی از کارائیب مکزیک را ببینید بهتر است سراغ «زیپ لاین» بروید.

 

این مسیر ۳۰ کیلومتری، آدرنالین خون شما را به شدت بالا می‌برد. با یک دستگیره به طنابی محکم متصل می‌شوید و مسیر هیجان انگیزی را پشت سر می‌گذارید. بیشترین ارتفاع از زمین در این مسیر ۴۵ متر و کمترین آن هشت متر است.

 

سر خوردن از پل معلق و ورود به آب هیجان انگیزترین بخش این مسیر است البته تمام اصول ایمنی رعایت شده و نگرانی ندارد. برای استفاده از این وسیله تفریحی باید حداقل ۴۰ و حداکثر ۱۳۶ کیلوگرم وزن داشته باشید.

 

رانندگی در جنگل

گردش در مسیرهای جنگلی و غارهای مرموز با وسیله نقلیه‌ای که شبیه به جیپ است هیجان فوق العاده‌ای دارد. این تفریح فقط برای افراد بالای ۱۸ سال است که باید کلاه ایمنی بگذارند. لذت بردن از هیجان رانندگی در غارها، جنگل و آب تجربه‌ای است که با استفاده از این ماشین‌ها از پس آن برخواهید آمد. اگر شجاع‌تر هستید می‌توانید با تورهای رانندگی در جنگل شبانه همراه شوید که هیجان بیشتری دارد.

 

غارگردی

 

قایق سواری در غارهای شگفت انگیز و کشف ناشناخته‌های زیر زمین را هم در کانکون نباید از دست داد. تماشای سنگ‌هایی که طی میلیون‌ها سال در زیر زمین شکل‌های مختلفی به خود گرفته‌اند یکی از لذت‌های سفر به غارهای کانکون است.

 

تقویم سفر

 

شهر کانکون در تمام طول سال آب و هوای مناسبی دارد اما زمستان برای سفر به این شهر فصل بهتری است زیرا در این زمان شهر جلوه زیباتری دارد. سفر به کانکون در ماه‌های اسفند و اردیبهشت به گردشگران توصیه نمی‌شود زیرا این دو ماه هوای بهاری از شهر دور است.

 

در فصل زمستان نرخ اتاق‌ها کمی افزایش می‌یابد و باید حداقل از دو ماه قبل برای خود اتاق رزرو کنید. در این زمان می‌توانید از تمام تفریحات ساحلی و آبی استفاده کنید. گرچه رطوبت هوا کمی بالاست اما نسیم خنک سفرتان را دلپذیرتر خواهد کرد.

 

پیش به سوی غذاهای مکزیکی

به هر جای مکزیک که سفر کنید خوردن غذاهای محلی یکی از لذت‌های سفر است؛ در کانکون هم مهم نیست که در هتل‌تان غذا می‌خورید و یا در رستورانی محلی؛ به هر حال طعم منحصر به فرد مواد غذایی غافلگیرتان خواهد کرد.

 

غذاهای مکزیکی یکی از سه سبک محبوب مواد غذایی در جهان هستند و برای خوردن غذای اصیل مکزیکی کجا بهتر از کانکون! بسیاری از غذاهای این منطقه تند نیستند و طعم کاملا لذیذی دارند.

 

سس یکی از اصلی‌ترین مواد داخل بشقاب‌هاست و اگر می‌خواهید با دنیای طعم‌های مکزیکی آشنا شوید بهتر است سراغ سس‌های مختلف بروید. ماهی‌ها و غذاهای دریایی کانکون هم در نوع خود بی نظیرند.

 

رستوران کویچه (ceviche) را که تخصص آن در انواع غذاهای دریایی، میگو و ماهی است باید حتما امتحان کنید. در این رستوران تمام ماهی‌ها در آب لیموی تازه تفت داده می‌شوند و این رمز طعم خوشمزه آنهاست.

 

از آونیدا(Avenida) تا کایه یاهکسچیلان (Calle Yaxchilan) می‌توانید انواع رستوران‌های محلی را بیابید که برای توریست‌ها و مردم محلی به یک اندازه جذابند.

گرچه قیمت این رستوران‌ها به نسبت منطقه‌ای که هتل‌ها در آن قرار دارند بسیار ارزان‌تر است اما اتمسفر مکزیکی محلی باعث می‌شود لذت بیشتری از خوردن غذایتان ببرید.

 

کانکون جدای از غذاهای مکزیکی برای علاقه مندان به غذاهای ایتالیایی و فست فودهای آمریکایی هم پیشنهادهای خوبی از بهترین برندهای غذایی دارد.

بهترین مکان اقامت

 

نام این شهر تا همین چند سال پیش چندان به گوش آشنا نبود اما اکنون کانکون به عنوان یکی از مقاصد گردشگری لوکس در جهان شناخته می‌شود و بسیاری از هتل‌های مشهور دنیا در این شهر شعبه دارند.با این حال هنوز هم می‌توان سفری ارزان به این شهر داشت.

 

به طور مثال اگر برای اقامت در شهر کانکون بودجه زیادی در نظر نگرفته‌اید می‌توانید در هتل‌های محلی اقامت کنید؛ فضاهای سرسبز با دکوراسیون مکزیکی که مجهز به امکانات رفاهی لازم هم هستند.

 

لوکس‌ترین هتل شهر

هتل «هایت»کانکون یکی از بهترین و لوکس‌ترین هتل‌های این جزیره است که تمام امکانات لازم برای یک اقامت به یادماندنی را برایتان فراهم می‌کند. در این هتل می‌توانید سراغ انواع ورزش‌ها بروید.

 

از تنیس گرفته تا غواصی. در این هتل برنامه‌های مفرحی برای سرگرم کردن مهمان‌ها در نظر گرفته شده؛ اجراهای فرهنگی و نمایش فیلم در سالن سینما از این جمله‌اند.

 

این مجموعه مجهز به ۱۰ رستوران و شش کافه است؛ رستوران ایتالیایی، اسپانیایی، آسیایی وسه رستوران دریایی، آماده پذیرایی از مهمانان هستند. استخر رو باز، سالن ماساژ و آبگرم و اینترنت رایگان در تمام هتل از دیگر امکانات این مجموعه است. برای اقامت در این مجموعه رویایی باید شبی ۲۶۰ دلار بپردازید.

 

هتلی مدرن با دکوراسیون سنتی

اگر به دنبال جایی با حال و هوای قدیمی و سنتی می‌گردید، هتل «پالاپاس» می‌تواند گزینه خوبی باشد. هتل پالاپاس دل سول مجموعه‌ای در ساحل زیبای جزیره هولبوکس است که با حفظ معماری سنتی کانکون و ارائه خدمات مناسب یکی از بهترین هتل‌های شهر محسوب می‌شود.

 

فضای داخلی اتاق‌ها با کاشی کاری‌های سنتی و دکور مکزیکی تزیین شده‌اند و این هتل علاوه بر داشتن ساحل اختصاصی مجهز به استخر روباز هم است.

 

اگر دوست دارید طعم منحصر به فرد غذاهای مکزیکی را امتحان کنید رستوران محلی این هتل برایتان بهترین انتخاب خواهد بود. قیمت اقامت یک شب در پالاپاس برابر با ۱۴۰ دلار است.

 

مکانی برای دوستداران محیط زیست

هتل ویلاس دلفینس یک هتل برای دوستداران محیط زیست است؛ در این هتل آب باران جمع آوری و از انرژی خورشیدی برای تولید برق استفاده می‌شود.

 

اگر دوست دارید در یک محیط روستایی اما شیک اقامت کنید این هتل بهترین گزینه برایتان خواهد بود. هتل مشرف به خلیج مکزیک است و در جزیره هولبوکس واقع شده است. استخر فضای باز و خانه‌های ییلاقی احاطه شده توسط باغ درختان گرمسیری از امکانات این هتل هستند.

 

خانه‌های ویلایی این مجموعه با دکوراسیون سنتی و چوب‌های متنوع تزیین شده‌اند و یک پنکه سقفی، قهوه ساز و یخچال در هر اتاق موجود است. برای رسیدن به شهر وسیله نقلیه از هتل در نظر گرفته شده است. قیمت اقامت یک شب در این هتل برابر با ۸۰ دلار است.

 

زیبا و مقرون به صرفه

 

هتل آرنا با دکور زیبا و بالکن‌های مشرف به اسکله با وجود لوکس و زیبا بودنش یک هتل زیبا و مقرون به صرفه در کانکون به حساب می‌آید. استخر فضای باز و اینترنت رایگان در همه جای هتل، حتی اتاق‌ها از امکانات این هتل است.

 

اتاق‌های این هتل مجهز به تلویزیون کابلی و یخچال و سوئیت‌های آن دارای آشپزخانه هستند. علاوه بر این موقعیت جغرافیایی هتل باعث شده است که رستوران‌ها و کافه‌های متعددی در نزدیکی آن وجود داشته باشد تا مهمانان بتوانند از آنها استفاده کنند.

 

همچنین ورزش‌های آبی در نزدیکی ساحل مهیاست. شما برای اقامت در این هتل باید شبی ۶۵ دلار بپردازید.

 

۷۲ ساعت در جزیره قرن ۲۱

سواحل و ورزش‌های آبی، وقت بسیاری از گردشگران کانکون را پر می‌کنند؛ در عین حال مسافران این شهر نباید از دیدن جاذبه‌های فرهنگی و هنری شهر غافل شوند.

 

گرچه کانکون یک شهر جوان است اما مردم و مدیران آن به خوبی می‌دانند چگونه گردشگران را به خود جذب کنند. ۳۵ سال پیش زمانی که این سرزمین یک جزیره آرام بود تصمیم گرفته شد تا این شهر به پایگاه تعطیلات قرن ۲۱ تبدیل شود؛ هدفی که امروز تا حدود زیادی تحقق یافته است.

 

آثار تاریخی

 

کانکون یک شهر تازه مطرح شده است اما در اطراف این شهر، آثار باستانی بسیاری وجود دارد که تماشای آن برای علاقه مندان به تاریخ و فرهنگ جذاب است.

 

یکی از هفت عجایب دنیا

چیچن ایتسا در لغت به معنای کنار دهانه چاه ایتسا و یک اثر باستانی ارزشمند از تمدن مایاست که جزو میراث جهانی یونسکو و یکی از هفت عجایب دنیا محسوب می‌شود.

 

محوطه چیچن ایتسا شامل قلعه، معبد جنگجویان، محوطه بازی و چندین معبد است. در گذشته در این معابد برای خدایان قربانی‌های مختلفی صورت می‌گرفته و بر اساس استخوان‌های به جای مانده مشخص شد که انسان هم در این معابد قربانی می‌شده است.

 

گرچه این محیط همیشه مملو از توریست است اما خرابه‌های به جای مانده به قدری دیدنی هستند که ارزشش را دارند. از کانکون تا رسیدن به این اثر تاریخی دو ساعت و نیم با ماشین راه است.

 

خرابه‌های تاریخی

گرچه ممکن است الری روینز(EL rey ruins) یا ویرانه‌های ری به اندازه چیچن ایتسا جذابیت نداشته باشد اما برای علاقه مندان به تاریخ یکی از بایدهای کانکون است.

 

این خرابه‌های تاریخی در منطقه هتل‌های کانکون قرار دارند و بازدید از آنها برای عموم آزاد است. بسیاری از توریست‌ها، این منطقه را نه به خاطر آثار تاریخی، بلکه به خاطر گرفتن عکس‌های فراموش نشدنی انتخاب می‌کنند.

 

این خرابه‌ها با نمای زیبایی از طبیعت سرسبز از ساعت هشت صبح تا پنج بعد از ظهر باز است و برای ورود باید سه دلار هزینه کنید.

 

موزه کانکون

اگر به کشف تاریخ کهن و فرهنگ ساکنان سنتی کانکون علاقه مند هستید موزه کانکون مایا، بهترین مکان برای شماست. این موزه در نوامبر سال ۲۰۱۲ افتتاح شد تا آثار باستانی و نمایشگاه‌هایی از هنر مدرن را در معرض دید مردم قرار دهد.

در این موزه ۳۵۰ اثر از مصنوعات مایایی وجود دارد. اسکلتی از زنی که۱۰ هزار سال پیش در این منطقه می‌زیسته و در غارهای زیر آبی کشف شده یکی از دیدنی‌ترین آثار این موزه است.

 

ساحل گردی

ساحل گردی یکی از تفریحات اصلی توریست‌های کانکون است؛ اگر به این شهر سفر کردید بهتر است سری به سواحل مختلف آن بزنید تا از تماشای ویژگی‌های منحصر به فرد آنها غافلگیر شوید.

 

جزیره زنان

 

برای فرار از شلوغی‌ها و سواحل لوکس کانکون بهترین مکان جزیره ایسلاموخرس(Islamujeres) یا جزیره زنان است که هشت مایل از جزیره یوکاتان فاصله دارد. با وجود شهرت این منطقه به جزیره خواب آلود این مکان امروز توریست‌های زیادی را به خود جذب کرده است.

 

عمارت مونداکا که متعلق به یک تاجر برده قرن ۱۹ است یکی از دیدنی‌های این جزیره محسوب می‌شود. از سوی دیگر لاک پشت‌های عظیم الجثه دریایی در آکواریوم این منطقه هم بسیار دیدنی هستند.

 

ساحلی دنج

پلایا تورتاگاس(Playa Tortugas) یکی از بهترین سواحل کانکون به شمار می‌رود. فضای آرام و سواحل تمیز این منطقه بسیاری از توریست‌ها را جذب کرده است.

 

این منطقه چندین رستوران دریایی و کافه دنج دارد که برای آن‌هایی که دوست دارند غذایشان را با منظره دریا و صدای موج‌ها میل کنند بهترین انتخاب است.

 

ساحلی برای خیال بافی

اگر از سواحل استاندارد اطراف مناطق هتل خسته شدید بهتر است سری به ساحل پلایا دلفینز بزنید. ساحلی آرام با طبیعتی منحصر به فرد که هر بیننده‌ای را مسحور می‌کند.

 

این ساحل در بین مسافران به ساحل ناب برای خیال بافی مشهور است. منطقه‌ای که تا چشم کار می‌کند امواج پر تلاطم است و آب‌های آن خشن. برای دسترسی به این ساحل می‌توانید از اتوبوس یا تاکسی استفاده کنید.

 

ماجراجویی

 

تفریحات آبی اصلی‌ترین ماجراجویی گردشگران این شهر است؛ در کانکون باید غواصی کنید تا با زندگی موجودات زیر آب آشنا شوید.

 

پیش به سوی گلف

اگر تا به حال در زندگی‌تان گلف بازی نکرده‌اید باشگاه گلف کانکون نقطه شروع خوبی است. این باشگاه توسط معمار مشهور روبرت ترنت جونز در انتهای شمالی بلوار کوکولکان (Kukulkán) ساخته شده است.

 

اگر می‌خواهید در پولتان صرفه جویی کنید بعد از ساعت دو بعد از ظهر به باشگاه مراجعه کنید زیرا در این ساعات تخفیف‌هایی برای ورزشکاران در نظر گرفته می‌شود.

 

آکواریوم

اگر همراه بچه‌ها به کانکون آمده‌اید باید حتما سری به آکواریوم شهر بزنید که فاصله اندکی با منطقه هتل‌های جزیره دارد. بازدید از این آکواریوم اطلاعات کاملی در مورد زندگی موجودات دریایی منطقه به شما می‌دهد.

 

در این آکواریوم می‌توانید دلفین‌ها را لمس کنید و به کوسه‌ها غذا دهید و به نوعی با ساکنان زیر آب ارتباط برقرار کنید. آکواریوم از ساعت ۱۰٫۳۰ صبح تا ۷٫۳۰ بعد از ظهر باز و هزینه ورودی آن ۱۴ دلار است اما اگر به صورت آنلاین بلیت رزرو کنید تخفیفاتی برایتان در نظر گرفته خواهد شد.

 

دلفین‌های رویایی

 

اگر شما هم جزو کسانی هستید که رویای شنا کردن در کنار دلفین‌ها را دارید در کانکون این رویایتان به واقعیت می‌پیوندد.

 

مرکز دلفین دریمز برنامه‌های متنوعی دارد. به عنوان مثال، شما می‌توانید با کمک یک مربی در طول روز تکنیک‌های ارتباط و نگهداری از دلفین‌ها را بیاموزید یا در ساعاتی مشخص در کنار دلفین‌ها شنا کنید.

 

برای اطلاع از ساعت برنامه‌ها و قیمت آنها می‌توانید به وب سایت مجموعه مراجعه کنید اما این توضیح را بدهیم که استفاده از برنامه‌ها برایتان آنقدر آب نمی‌خورد که خریداری عکس‌ها هزینه بر است.

 

منبع:وب سایت همشهری شش و هفت – فاطمه عسگری‌آزاد

برترین ها

تازه های گردشگری

پربازدیدها

گردشگری خارجی

  • دسته‌ها
  • کليه حقوق اين سايت متعلق به سفریابی می باشد . شما می توانید از سایت سفریابی در صورت پذیرش موافقت نامه کاربری استفاده نمایید.