X appاپلیکیشن اندروید سفریابی دریافت

کشف اشیای عتیقه ۵۰۰۰ ساله در ورامین

اخبار
date۲۴ تیر ۱۳۹۶
comment0

رئیس پلیس امنیت فرماندهی انتظامی شرق استان تهران از کشف اشیا عتیقه با قدمت ۵ هزارساله در ورامین خبر داد.

محمود پارسا صبح پنجشنبه در نشست خبری با محوریت کشف اشیاء عتیقه در ورامین، اظهار کرد: قریب به ۱۳۰ نوع مأموریت بر عهده نیروی انتظامی است که یکی از آن‌ها بحث مبارزه با قاچاق اشیاء عتیقه است.

 

پارسا با اشاره به شناسایی باند تهیه و خریدوفروش اشیاء عتیقه در استان تهران و شهرستان ورامین، گفت: قریب به یک ماه کار اطلاعاتی انجام شد و با هماهنگی‌های قضایی روز هفدهم تیرماه رابط اصلی باند دستگیر و تعداد زیادی اشیاء قیمتی عتیقه کشف شد.

 

وی افزود: اقلام کشف‌شده بسیار باارزش و با قدمت اولیه ۳ هزار سال قبل از میلاد مسیح و حدود ۵ هزارساله بودند که جزو ذخایر ملی هستند.

 

پارسا بابیان اینکه در حال شناسایی سایر عوامل و مرتبطان باند هستیم، گفت: این باند در سطح استان تهران فعالیت و با رابطان بین‌المللی اقدام به فروش اشیاء می‌کرد.

 

پارسا بیان داشت: یک نفر در این خصوص دستگیرشده و در حال بررسی برای شناسایی دیگر عوامل هستیم.

 

رئیس پلیس امنیت فرماندهی انتظامی شرق استان تهران گفت: ورامین و منطقه شرق استان تهران از اماکنی است که وجود ابنیه و آثار میراث فرهنگی در آن‌ها به اثبات رسیده است و از مردم عزیز می‌خواهیم چنان چه اطلاعاتی از قاچاق این اشیا به دست آوردند، آن را از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند تا مأموران انتظامی از قاچاق این اشیا جلوگیری کنند.

 

منبع:خبرگزاری مهر

تازه های گردشگری

پربازدیدها

اخبار

  • دسته‌ها
  • کليه حقوق اين سايت متعلق به سفریابی می باشد . شما می توانید از سایت سفریابی در صورت پذیرش موافقت نامه کاربری استفاده نمایید.