X appاپلیکیشن اندروید سفریابی دریافت

۱۷ غذایی که بخاطر آنها باید سفر کرد!

گردشگری خارجی
date۲۲ مهر ۱۳۹۶
comment0

یکی از بهترین راه های نزدیک شدن به فرهنگ دیگر کشورها، امتحان کردن غذاهای آنهاست. این تجربه می تواند خیلی لذت بخش باشد؛ اما خیلی ها ممکن است از آن غافل باشند. پیشنهاد ما این است که اگر به کشورهای دیگر سفر می کنید دنبال غذاهایی نباشید که به غذاهای ایرانی شبیه هستند.

 

فراموش نکنید مهم ترین نتیجه این سفرها و تجربه ها، شناختن ملیت ها و فرهنگ های متفاوت از فرهنگ خودمان است. افرادی هستند که غذا همیشه یکی از بهانه های خوب شان برای سفر کردن به سرزمین های دیگر به حساب می آید. ما در این مطلب برای این افراد ۱۷ بهانه خوب پیشنهاد می کنیم تا دوباره فکر بستن بار و بندیل برای سفر کردن به سرشان بزند.

 

باقلوا- ترکیه

شیرینی پزهای ترکیه، باقلوا را با مغز پسته و شیره مخصوص تزئین می کنند. کسانی که باقلوا دوست دارند توجه کنند که ایام عید فطر زمان برگزاری جشن شکر در ترکیه است و در این مدت می توانند با قدم زدن در خیابان ها، یک عالمه شیرینی مختلف امتحان کنند.

 

آنتیکاچس (Anticuchos)- پرو

این تکه گوشت های کبابی خوشمزه از قلب گاو که ساعت ها در سس خوابانده شده، در اصل غذای محلی برو است، اما می توانید آن را در خیلی از شهرهای آمریکای جنوبی پیدا کنید. لذت خوردن این غذا در این است که کنار خیابان و به سبک اهالی پرو خورده شود. قیمت این غذا اصولا کمتر از یک دلار است که برای یک سفر کم هزینه، خیلی مناسب به نظر می رسد.

 

پوتین (Poutine)- کانادا

همان سیب زمینی سرخ شده ولی یک کم خوشمزه تر که روی آن آب گوشت و سس ریخته می شود. این غذا از سال ۱۹۵۰ سرو می شود و هنوز کسی نمی داند چرا اسمش پوتین گذاشته شده است.

 

کالالو (Callaloo)- کارائیب

کالالو یک مدل خورش است و از گیاهانی درست می شود که شاید اسم شان را هم نشنیده باشید که شاید اسم شان را هم نشنیده باشید مثل، اسفناج آبی، سبزی به اسم تارو و گل تاج خروس. با اینکه بیشتر مسافرها این غذا را در شرق کاراییب پیدا می کنند، این غذا در اصل از شرق آفریقا آمده و در جاهای مختلف با مکمل های همان منطقه مخلوط می شود؛ مثل غذاهای دریایی، شیره نارگیل و انواع ادویه ها.

 

کاو سوی- (khao soi) تایلند

این سوپ نودل در لائوس تایلند سرو می شود و به روش های محلی با مواد غذایی دیگر، مزه اش را تغییر می دهند. نودل های برنجی سرخ شده را تکه تکه می کنند و به یکی از انواع سوپ های محلی اضافه می کنند.

 

چاپولینس- مکزیک

یک مدل غذای تابستونی است که می توانید آن را در سالن های ورزشی و مکان های عمومی پیدا کنید. این ملخ ها را اصولا در سیر، آبلیمو یا نمک سرخ می کنند که مزه شور، ترش و شیرین می دهد.

 

مرغ و وافل- آمریکا

ترکیب مرغ و وافل به نظر غیرعادی می آید ولی بد نیست بدانید یکی از میان وعده های معروف در آمریکا است که اخیرا در کشورهای دیگر هم پیدا می شود. می توانید این ترکیب را با عسل یا سس بخورید.

 

پینچو- اسپانیا

تکه های بریده شده نان که روی شان را با سبزیجات، پنیر محلی، گوشت و ماهی پر می کنند و توی فر قرار می دهند. این یکی از غذاهای همیشه آماده رستوران های اسپانیاست.

 

هالوسکی- اسلواکی

این غذا خیلی شبیه ماکارونی و پنیر است، که توی آن کمی پنیر فتا و کره می ریزند و رویش را با گوشت خوک کبابی شده تزیین می کنند.

 

آسادو- آرژانتین

یکی از آن غذاهایی که وقتی خانواده ها یا دوست ها دور هم جمع می شوند درست می کنند، گوشت گوساله یا سوسیس یا بال مرغ برای دو ساعت روی حرارت قرار می گیرد و با تکنیک خاص کباب کردن، حسابی پخته می شود. این غذا را می توانید در برزیل، چیلی، کلمبیا، پرو هم پیدا کنید.

 

کوشاری- مصر

غذای کاملا محلی که برنج، پاستا، سس قرمز و ادویه دارد و می تواند تبدیل به یک غذای محبوب برای افراد گیاه خوار بشود.

 

پاستیلا (pastille)- مراکش

مدل مراکشی پیراشکی گوشت؛ با این تفاوت که داخلش با گوشت کبوتر پر شده و کمی هم زعفران، دارچین و گشنیز دارد. پوشش شکری روی پیراشکی ها هم مزه شیرین شان را توضیح می دهد.

 

وادا- هندوستان


یکی از ارزان ترین و ساده ترین و هندی ترین غذاهای هندوستان که در مناطق مختلف به شکل های مختلفی پخته می شود.

 

ترکیبات این غذا سیب زمینی، ادویه و پیاز است که می تواند برای افرادی که تازه به این سرزمین وارد شدند، مقدمه خوبی برای آشنایی با غذاهای هندی باشد.

 

پای ساسکاتون- کانادا

شهر ساسکاتون درواقع به خاطر این توت وحشی- ساسکاتون- این اسم رو گرفته است. مزه این میوه یک چیزی بین آلبالو و زغال اخته است، ولی مزه پای ساسکاتون بین هیچ چیز نیست و کاملا منحصر به فرد است. از بهترین پای هایی است که می شود پیدا کرد و بهترین حالتش وقتی است که با بستنی سرو می شود.

 

خورش بز- مونتسرات

گوشت بز از گوشت گاو ارزانتر است؛ اما نرم تر و لذیذتر و چربی کمتری هم دارد.

 

پیکارونس- پرو

بعد از یک غذای خوب توی راه برگشت به هتل، یکی از اینها کنار خیابان می تواند بهترین دسری باشد که می توانید در همچین شرایطی پیدا کنید.

 

این خوراکی خوشمزه، شبیه دوناته ولی ترکیباتش سیب زمینی و کلی ادویه است.

 

چیو پینو (Cioppino)- آمریکا

با اینکه این غذا ایتالیایی است ولی بهترین نوع آن را می توانید در آمریکا بخورید. این غذا نخستین بار توسط ماهی گیرانی درست شده که سعی کردند با پسماندهای صیدشان یک بشقاب غذا درست کنند و امروز در بسیاری از هتل های ۵ ستاره سرو می شود. همان طور که می بینید، این بشقاب ترکیبی از انواع غذاهای دریایی و ادویه های مختلف است.

 

منبع:هفته نامه اوقات خوش

تازه های گردشگری

پربازدیدها

گردشگری خارجی

  • دسته‌ها
  • کليه حقوق اين سايت متعلق به سفریابی می باشد . شما می توانید از سایت سفریابی در صورت پذیرش موافقت نامه کاربری استفاده نمایید.