X appاپلیکیشن اندروید سفریابی دریافت

۱۸ توصیه برای سفر طولانی به خارج از کشور

راهنما و مقاله
date۲۱ خرداد ۱۳۹۶
comment0

بسیاری از خانواده ها تصمیم می گیرند تا به دید و بازدید از اقوام و خویشاوندان خارج نشین بروند و حداقل چند هفته ای در کنار عزیزان شان باشند. در این میان شاید بعضی از والدین هم تصمیم بگیرند که برای ملاقات با فرزندان خارج نشین راهی سفر بشوند.

 

گاهی این اقامت ها به مدت کوتاه محدود می شود و البته گاهی هم چندین و چند ماه ادامه می یابد و احتمال دارد که به دلیل ارتباطات طولانی تنش و دلخوری هایی پیش بیاید. از این رو اگر برای ملاقات با فرزندان یا سایر افراد خانواده در فکر سفر هستید و تجربه کافی در مورد اقامت در کشورهای خارجی ندارید، توصیه می شود که این نکات را مد نظر قرار دهید.

 


۱-مدت اقامت‌تان را طولانی نکنید و اگر چنین برنامه‌ای دارید، برای داشتن مسکن جداگانه اقدام کنید. اگر برای اجاره مسکن مشکل مالی دارید چاره‌ای نیست جز اینکه مدت اقامت را کوتاه‌مدت در نظر بگیرید.

 

۲- قبل از سفر نزد پزشک بروید و داروهای لازم را از داروخانه بگیرید چون اگر در سفر خارج از کشور دارویی را تمام کنید هیچ داروخانه‌ای بدون نسخه به شما دارو نمی‌فروشد. حتما قرص‌ها را بشمارید و کمی هم داروی اضافه‌تر همراه‌تان باشد.

 

۳- گوش‌هایتان را روی خیلی از مسائل ببندید. رازهای کوچک را از این خانه به آن خانه نبرید. در مسائل خانوادگی فرزندان‌تان دخالت نکنید. حتما عروس‌ را به چشم دختر و داماد را به چشم پسرتان ببینید. از جوان‌ها توقع نداشته باشید زودتر از موعد تجربه کافی داشته باشند. قبول کنید که دنیا تفاوت کرده است.

 

۴- نکات منفی و غمگین زندگی‌تان را به همراه خود به خانه دیگران نبرید. غر نزنید. خیلی اظهارنظر نکنید. برای پر کردن اوقات فراغت خاطره بنویسید.

 

۵- حتما کتاب زیاد بخوانید و سعی کنید اطلاعات‌تان را در مورد کشوری که به آن سفر کرده‌اید و بستگان‌تان در آن اقامت دارند، بالا ببرید. به اخبار روز توجه داشته باشید و در جریان تحولات و موضوعات اطراف‌تان قرار بگیرید.

 

۶- در صورت امکان شیک و تمیز‌تر از قبل باشید. بستگان دوست دارند شما را سرحال، مرتب و شادتر از قبل ببینند.

 

۷- آب زیاد بنوشید چون به شادابی شما کمک می‌کند. در هر خانه‌ای پارچ آب در نزدیکی خودتان داشته باشید و آن را مورد استفاده شخصی قرار دهید.

 

۸- برنامه‌ای برای پیاده‌روی روزانه داشته باشید و از هوای آزاد و تازه استفاده کنید.

 

۹- در طول روز طوری برنامه‌ریزی کنید که زیاد در دست و پای بستگان تان نباشید و خودتان برنامه‌ای مستقل ترتیب دهید.

 

۱۰- نزد هر کدام از بستگان به اندازه مساوی بمانید و یکی را بر دیگری ترجیح ندهید. آنها نباید احساس کنند که در این زمینه بین شان تبعیض قائل شده‌اید.

 

۱۱- طول سفر را طوری در نظر بگیرید که وقتی از پیش‌شان رفتید بگویند جایش خالی است؛ نه اینکه اینقدر اقامت‌تان طولانی شود که بگویند خوب شد بالاخره رفت سر خانه و زندگی خودش!

 

۱۲- وابسته نشوید. همیشه تعلقات و وابستگی‌هایتان را به‌طور مثبت نزد خودتان نگه دارید و هیجانات عاطفی زیادی از خودتان بروز ندهید. زیاد گریه نکنید.

 

۱۳- یک تلفن همراه اعتباری تهیه کنید و در کشور مورد نظر در کیف‌تان داشته باشید.

 

۱۴- یک دفترچه کوچک با تمام آدرس‌ها و تلفن‌های ضروری در کیف‌تان قرار دهید. بعضی وقت‌ها زمانی که بیرون از خانه هستید خیلی به دردتان می‌خورد.

 

۱۵- قبل از سفر به تاریخ انقضای پاسپورت‌تان توجه داشته باشید و در صورت لزوم آن را به موقع تمدید کنید.

 

۱۶- با چمدان سنگین سفر نکنید و کم‌کم فرزندان‌تان را عادت دهید که سوغاتی‌هایشان را برای اقوام پست کنند و در چمدان شما قرار ندهند چون همیشه امکان زمین خوردن شما با بار سنگین وجود دارد و به این ترتیب مزاحم سایر همراهان می‌شوید. اگر مرتب سفر می‌روید چمدان‌هایتان را هر چند سال یک‌بار عوض کنید و با چمدان کهنه راهی سفر نشوید.

 

۱۷- بالاخره قبول داشته باشید که این وضعیت مهاجرت و جدایی از فرزندان فقط مشکل شخصی شما نیست و در قرن بیست و یکم، دنیا به سمتی می‌رود که در همه قاره‌ها ملیت‌های مختلف می‌توانند دوستانه در کنار هم زندگی کنند.

 

۱۸- اگر می خواهید در زمینه سفر یک ایرانی به کشوری خارجی و مشکلات خانوادگی اش فیلمی را ببینید، «گذشته» را انتخاب کنید. در این فیلم احمد در ابتدا تصمیم می گیرد در هتل اقامت کند اما بعد تصمیمش عوض می شود، در خانه همسر سابقش می ماند و مشکلاتی را تجربه می کند.

 

منبع:مجله زندگی ایده آل – آذر میرهادی

تازه های گردشگری

پربازدیدها

راهنما و مقاله

  • دسته‌ها
  • کليه حقوق اين سايت متعلق به سفریابی می باشد . شما می توانید از سایت سفریابی در صورت پذیرش موافقت نامه کاربری استفاده نمایید.