X appاپلیکیشن اندروید سفریابی دریافت

۲۰ پارک ملی زیبای اروپا

گردشگری خارجی
date۲۳ مهر ۱۳۹۶
comment0

وقتی فضای شهری و شلوغی آن دنیا را برایمان کوچک و کسل کننده می کند، فضاهای باز و باشکوه پارک های ملی داروی خوبی می تواند باشد. اروپا پر از زیباترین پارک های ملی طبیعی و محافظت شده در دنیاست که از جنگل های انبوه، دریاچه های بکر و چشم اندازهای وحشی برخورداند. در اینجا به بهترین و زیباترین پارک های ملی اروپا اشاره می کنیم…

 

پارک ملی دریاچه های پلیتویک (Plitvice Lakes National Park) در کرواسی

این پارک در فهرست میراث جهانی قرار گرفته است و وقتی که از آن دیدن کنید دلیلش را درمی یابید. یکی قدیمی ترین پارک های ملی در جنوب شرقی اروپاست و پر از کوه های زیباست که در میان آنها شانزده دریاچه قرار دارد و این دریاچه ها بخاطر سطوح مختلف مواد معدنی به رنگ های مختلف هستند. جنگل های آن از درختان راش، صنوبر و کاج تشکیل شده اند و زیستگاه خرس، گرگ، خفاش و سیاه گوش هستند.

 

پارک ملی ساکسون سوئیس (Saxon Switzerland National Park) در آلمان

این پارک ملی که در نزدیکی شهر درسدن واقع شده پر از چشم اندازهای منحصر بفرد است. این پارک به خاطر مخروطیان بلندش معروف است که بالای صخره ها قرار گرفته اند و جنگل های انبوه دور و بر آنها را گرفته اند. پس از سالها این پارک که در بخش دورافتاده ای در شرق آلمان واقع شده، حالا به جاذبه ای برای پیاده روی، دوچرخه سواری و کوهنوردی تبدیل شده است. کوه ها و جنگل های انبوه آن باعث شده اند که این منطقه تبدیل به جاذبه ای نادر در اروپا تبدیل شود.

 

پارک ملی لوک لوموند و تروساکس (Loch Lomond & the Trossachs National Park) در اسکاتلند

این پارک ملی با ۷۲۰ مایل دشت های خوش منظره اسکاتلندی، یکی از زیباترین و بزرگترین پارک های ملی بریتانیاست. ارتفاعات اسکاتلند بهشت افرادی است که پیاده روی در طبیعت را دوست دارند و تروساکس با چشم اندازهای وحشی، دریاچه های زلال و تپه های زیبا به حق در این لیست قرار گرفته اند.

 

پارک ملی سوئیس (Swiss National Park) در سوئیس

این پارک که بخشی از ذخیره بیوسفر یونسکو است، بزرگترین منطقه حفاظت شده در سوئیس است. این پارک در مرز دره انگادین ایتالیا قرار دارد و یکی از قدیمی ترین پارک های ملی است که پر از چشم اندازهای زیباست. در این پارک شاهد رودهای نیلگون، قله های باشکوه و جنگل های انبوه آلپ خواهید بود.

 

سَنک تِر (Cinque Terre) در ایتالیا

اگر می خواهید پارکی متفاوت و زیبا ببینید، پارک سنک تر انتخاب خوبی است که در لیست میراث جهانی یونسکو هم قرار دارد. این منطقه متشکل از دهکده های خوش منظره، خط ساحلی زیبا و تپه های پست و بلند است. با خودرو نمی توان به دهکده ها دسترسی پیدا کرد و فقط از طریق قطار یا قایق است که می توانید به این مناطق دست نخورده برسید.

 

پارک ملی اولانکا (Oulanka National Park) در فنلاند

این پارک هم در تابستان و هم در زمستان بسیار زیباست. این پارک ۲۷۰ کیلومتر مربعی در اوستروبوسنیای شمالی و مناطق لپلند فنلاند واقع شده است. این پارک در نزدیکی دایره قطبی قرار دارد و منطقه دورافتاده ای است که رودهای آن با جنگل های کاج محاصره شده اند. در زمستان مناظر آن دوستداران پیاده روی در طبیعت را به خود جذب می کند تا بتوانند فرصت مشاهده شفق شمالی را بدست آورند.

 

پارک ملی بلونو دولومیت (National Park of the Belluno Dolomite) در ایتالیا

این پارک روی لبه جنوب شرقی کوه های آلپ در شمال ایتالیا واقع شده است. این پارک در سال ۱۹۹۰ تأسیس شد تا از زیبایی طبیعی آن محافظت شود. بیشتر جاهای این پارک وحشی هستند و تابحال پای کسی به آنها نرسیده است. هوای تازه کوهستان و گسترده وسیع گل های زیبای وحشی، باعث شده که این پارک نقطه محبوبی در تابستان باشد.

 

تریگلاو (Triglav) در اسلونی

این پارک تنها پارک ملی اسلونی است، ولی می توان گفت که یکی از زیباترین پارک های ملی اروپاست. کوه باشکوه تریگلاو تقریباً در وسط آن قرار گرفته است و ۲۸۶۴ متر ارتفاع دارد و این منطقه پر از قله ها و دره های باشکوه است که باعث شده نقطه ایده آلی برای کوهنوردان حرفه ای باشد. اسکی، رفتینگ و ورزش های آبی هم از فعالیت های محبوب دیگر این منطقه هستند که توریست های زیادی را جذب می کنند.

 

پارک ملی پیرنه (Pyrénées National Park) در فرانسه

یکی از زیباترین و دوست داشتنی ترین پارک های ملی فرانسه است که از آلپ وحشی تر است و پر از کوه های عظیم، آبشارهای خروشان و دریاچه های آرام است. در این منطقه اسب سواری و کوهنوردی محبوب است.

 

پارک ملی اوردسا (Ordesa National Park) در اسپانیا

این منطقه با زیبایی طبیعی شگفت انگیزش یکی از بهترین و اولین پارک های ملی اروپاست. این منطقه با ۱۵۶ کیلومتر مربع مساحت که در مرز فرانسه قرار دارد، پر از رودهای خروشان، آبشارها، صخره های عمودی و بیشه های انبوه است. برای دوستداران حیات وحش جای خوبی است و جنگل های آن زیستگاه مارموت، گراز وحشی، عقاب طلایی، کرکس ریشدار، شاهین و انواع و اقسام پرندگان است.

 

پارک آبی ملی آلونیسوس نورثرن اسپورادس (National Marine Park of Alonnisos Northern Sporades) در یونان

این پارک در حال حاضر بزرگترین منطقه آبی حفاظت شده در اروپاست و دارای یک منطقه دریایی آرام، شش جزیره باشکوه (پریسترا، کایرا پاناجیا، گیورا، ساثورا، پیپری و اسکانتزورا) و جزیره اصلی آلونیسوس است. این پارک در بخش شمالی دریای اژه واقع شده است و ۲۲ جزیره کوچک غیرمسکونی هم در آن وجود دارد. در این منطقه حیات وحش دریایی جاذبه اصلی محسوب می شود.

 

واتناجوکال (Vatnajokull) در ایسلند

واتناجوکال یکی از سه پارک ملی ایسلند است. این پارک ۸ درصد از کل کشور را گرفته و محل بزرگترین یخچال طبیعی اروپاست. ایسلند بخاطر چشم اندازهای سورئال و زیبایش معروف است و پر از یخرودها، ستیغ های کوهستانی، آبشارها، تنگدره های بزرگ، صخره های عظیم و آتشفشان های ایسلندی معروف است.

 

پارک ملی جنگلی باواریا (Bavaria Forest National Park) در آلمان

اولین پارک ملی آلمان بخاطر جنگل های بلند، دریاچه های مردابی، مراتع آبی و خانه های چوبی اش معروف است. سه قله اصلی چشم انداز آن را کامل می کنند و می توانید در این پارک شاهد حیات وحش طبیعی باشید.

 

پارک ملی اسنودونیا (Snowdonia National Park) در ویلز

این پارک که بزرگترین کوه را در ویلز دارد، چشم اندازهایی بینظیر در کل کشور دارد. پارک ملی اسنودونیا همچنین یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری و تعطیلات هم هست. قله های صخره ای، رشته کوه های خوش منظره و دریاچه های آرام، منظره هایی می سازند که برای کوهنوردان و دوچرخه سواران بهشت محسوب می شود.

 

پارک ملی دورمیتور (Durmitor National Park) در مونته نگرو

این پارک به اندازه پارک های دیگر شهرت ندارد، ولی به همان اندازه زیباست. یونسکو آن را “میراث جهانی بشریت” نامیده است و اگر با چشم خودتان از آن دیدن کنید، متوجه می شوید که به حق این عنوان را دریافت کرده است. این پارک باشکوه حدود ۵۰ قله، ۱۸ دریاچه یخی، تنگدره های شگفت انگیز و حیوانات و گیاهان مختلفی دارد.

 

پارک ملی سارک (Sarek National Park) در سوئد

اغلب می گویند این پارک آخرین طبیعت دست نخورده سوئد است که کمترین فعالیت انسانی در آن صورت گرفته است. این پارک ۱۰۰ یخچال طبیعی زیبا، ۶ قله خوش منظره و چندین دره عمیق و رودهای خروشان دارد.

 

پیک دیستریکت (Peak District)، انگلستان

انگلستان پر از پارک های ملی زیباست، ولی این منطقه زیباترین و متفاوت ترین چشم اندازها را دارد. این پارک بهشت دوستداران پیاده روی و کوهنوردی، دوچرخه سواران و اسب سواران و افرادی است که به دنبال مناظر زیبا هستند. تپه های مخملی و معادن آهکی و غارها و دریاچه های اسرارآمیز آن از جاذبه های عمده این پارک محسوب می شوند.

 

پارک ملی هوهه تائرن (Hohe Tauern National Park) در اتریش

اولین پارک ملی اتریش هم بزرگترین ذخیره طبیعی در بخش اروپایی آلپ محسوب می شود و با رشته کوه های زیبای هوهه تائرن محاصره شده است. با حدود ۴۰ قله باشکوه، این منطقه جایی است که احتمالاً در آن زمان را فراموش خواهید کرد. هوای تازه، مناظره شگفت انگیز و زیبایی طبیعی و بکر از مشخصات اصلی آن هستند.

 

پارک ملی اکرن (Écrins National Park) در فرانسه

رشته کوه اکرن یکی از زیباترین مناطق کوهستانی در آلپ اروپایی است. این منطقه متشکل از تمام مناظری است که می توانید تصورشان را بکنید: دریاچه ها، مراتع آلپی، یخچال ها، کوهستان های مرتفع، بیشه زارهای آلپی، درهای یخچالی و قله های مرتفع. همچنین حیات وحش خاص این منطقه که شامل عقاب ها، بزهای کوهی، مارموت و انواع قاقم ها می شود.

 

پارک ملی گورمه (Goreme National Park) در ترکیه

این پارک به خاطر فرم های صخره های آتشفشانی “دودکشی” و ویژگی های طبیعی سورئالش معروف است و یکی از غیرطبیعی ترین چشم اندازهای طبیعی را در دنیا دارد. قدمت این پارک به سال ۴۰۰۰ قبل از میلاد برمی گردد و فرم های صخره ای آن از یک سری فوران های آتشفشانی و فرسایش طبیعی تشکیل شده اند. این منطقه حالت سنتی، معنوی و اسرارآمیزی دارد.

 

منبع:وبسایت برترین ها

تازه های گردشگری

پربازدیدها

گردشگری خارجی

  • دسته‌ها
  • کليه حقوق اين سايت متعلق به سفریابی می باشد . شما می توانید از سایت سفریابی در صورت پذیرش موافقت نامه کاربری استفاده نمایید.