X appاپلیکیشن اندروید سفریابی دریافت

۵ دلیل برای سفر به زامبیا

گردشگری خارجی
date۱۹ شهریور ۱۳۹۶
comment0

یکی از تفریحات پرطرفدار در میان تمامی مردم جهان سفر کردن است که یکی از موارد مهم سفر کردن انتخاب مقصد است. سفر به زامبیا با وجود مناطق گردشگری بسیار زیبا، می تواند سفری جالب و خاطره انگیز باشد اما در ابتدا باید اطلاعات کافی از این کشور داشته باشید. پس با ما همراه باشید.

 

زامبیا در بین گردشگران کمی ناشناخته است. شناختن طبیعت زیبا و دیدنی این کشور باعث خواهد شد گردشگران بسیاری به استقبال آن بروند.

 

دولت زامبیا اخیراً گسترش صنعت گردشگری را در دستور کار خود قرار داده ، بطوریکه براحتی می توان ویزای این کشور را دریافت نمود و سازمان بهداشت جهانی نیز اعلام کرده زامبیا عاری از بیماری تب زرد است. در زیر به ۵ دلیل بازدید از این کشور می پردازیم. شاید در سفر بعدی این کشور را برای سفر انتخاب کنید.

 

۱-دره پلنگ

زامبیا یکی از معدود کشورهای آفریقایی است که پارک های ملی آن فاقد فنس کشی است و تمام حیوانات نظیر فیل ، اسب آبی ، زرافه ، شیر و پلنگ در آن مشاهده می شود. ولی همچنان بسیاری از نقاط این منطقه ناشناخته باقی مانده است.

 

اما وحشی ترین طبیعت این منطقه در پارک ملی جنوبی این کشور قرار دارد. در این منطقه براحتی می توان پلنگ ها را مشاهده کرد.

 

۲- دریاچه کاریبا

دریاچه کاریبا بزرگترین دریاچه مصنوعی جهان از نظر حجم آب است که روی مرز بین دو کشور زیمبابوه و زامبیا واقع شده‌است. حجم آب این دریاچه حدود ۱۸۰ کیلومتر مکعب تخمین زده شده‌است.

 

این دریاچه مصنوعی بین مدارهای ۱۶٫۵ تا ۱۸ درجه عرض جنوبی و ۲۷ تا ۲۹ درجه طول شرقی امتداد دارد. طول این دریاچه حدود ۲۲۳ کیلومتر و عرض آن در برخی نقاط حداکثر به ۴۰ کیلومتر می‌رسد.

 

سطح روی آب این دریاچه نسبت به سطح متوسط آبهای آزاد در ارتفاع ۴۸۵ متری قرار گرفته‌است. این دریاچه که بر روی رود زامبزی قرار دارد مساحتی معادل ۵۴۰۰ کیلومترمربع را پوشانده‌است. بیشینه عمق آن ۷۸ متر می‌باشد. منابع مختلف، عمق متوسط این دریاچه مصنوعی را از ۲۹ تا ۳۱ متر تخمین زده اند.

 

گونه‌های مختلفی از جانوران همچون باکلان،فیل، بوفالو، کرگدن، اسب آبی، انواع گوناگون پرندگان و تمساح نیل از محیط طبیعی دریاچه استفاده می‌کنند. همچنین این دریاچه یکی از معدود نمونه‌های موفق وارد کردن یک گونه ماهی غیر بومی توسط انسان است.

 

ماهی ساردین وارداتی به این دریاچه به خوبی خود را با این محیط سازگار کرده و در کنار بیش از ۴۰ گونه ماهی دیگر زندگی می‌کند.

 

از سوی دیگر احداث سد کاریبا و به دنبال آن انباشته شدن حجم زیاد آب (به وزن تقریبی ۲۰۰ میلیارد تُن) موجب افزایش فشار به زمین و لرزه خیزی آن شده است؛ به گونه‌ای که از تاریخ احداث سد تاکنون زمین لرزه‌های فراوانی در منطقه ثبت شده که ۲۰ تا از آن‌ها قدرتی بیش از ۵ ریشتر داشته‌اند. همچنین پیش از آبگیری سد و ایجاد دریاچه تمام درختان استوایی آن منطقه سوزانده شدند.

 

همانطور که در عکس مشاهده می کنید گردشگران می توانند غروب زیبای این دریاچه را با غروب دریای مدیترانه در اروپا مقایسه کنند. جدا از غروب زیبای خورشد تفریحات روزانه هم می توان به آفتاب گرفتن ، ماهیگیری ، صید خرچنگ و در کل آرامش خاص آن اشاره کرد.

 

۳- قدم زدن در محیطی وحشی

در میان کاوشگران ، سیاحت در طبیعتی وحشی بسیار شگفت انگیز و هیجان آور است. پارک ملی زامبزی به مساحت ۵۶ هزار هکتار که صدها گونه‌ جانوری و گیاهی را در خود جای داده است.

 

۴ – خانه تاریخی Shiva Ngandu

بازدید از خانه تاریخی که از دوران سلطه انگلیس به جا مانده است. این خانه زیبا توسط یک افسر انگلیسی به نام استوارت آلگور در سال ۱۹۱۱ ساخته شد.

 

خانه Shiva Ngandu از یک طرف به دریاچه مشرف است و در میان باغ زیبا و بکری احاطه شده است.

 

۵-آبشار ویکتوریا

عکس قسمتی از بزرگترین آبشار دنیا یعنی آبشار ویکتوریا است. آبشار ویکتوریا آبشاری است طبیعی در جنوب قاره آفریقا که بر روی رودخانه زامبزی و بر روی خط مرزی زامبیا و زیمبابوه قرار گرفته است.

 

آبشار ویکتوریا با ارتفاع ۱۰۸ متر (۳۶۰ پا)، عریض ترین آبشار جهان شناخته می‌شود. همچنین عرض دو سوی آبشار ویکتوریا به ۱۷۰۰ متر (۵۵۷۷ پا) می‌رسد.

 

دیوید لیوینگستن، کاشف مشهور اسکاتلندی در سال ۱۸۵۵ میلادی، اولین کاشف غربی بود که آبشار ویکتوریا را پیدا کرد و آن را به افتخار ملکه ویکتوریا، آبشار ویکتوریا نامید. این آبشار در زبان بومیان منطقه «موسی اوآ تونیا» خوانده می‌شود که به معنی «مه خروشان» است.

 

منبع:برترین ها

تازه های گردشگری

پربازدیدها

گردشگری خارجی

  • دسته‌ها
  • کليه حقوق اين سايت متعلق به سفریابی می باشد . شما می توانید از سایت سفریابی در صورت پذیرش موافقت نامه کاربری استفاده نمایید.