X appاپلیکیشن اندروید سفریابی دریافت

زیباترین پل های جهان

گردشگری خارجی
date۱۷ مهر ۱۳۹۶
comment0

زیباترین پل های جهان معماری چشم نوازی دارند که در عین کاربردی بودن هنر ماندگاری در تاریخ محسوب می شوند.

 

از آغاز تمدن ها، پل ها یکی از مفید ترین و شگفت انگیزترین خلاقیت های انسان به شمار می رفتند، برخی از آنها تبدیل به نشانه های معماری و نمادهای شهرستانهای بزرگ شده اند، در عین حال یکی از شگفتی های آنها این است که حتی هنگامی که بسیار شکننده به نظر می رسند، قادر به تحمل وزن بسیار زیادی هستند. ما در اینجا ۸ تا از زیباترین پل های جهان را که مجذوب زیبایی و شکوه آنها شده ایم، برای شما انتخاب کرده ایم.

 

میلو

پل میلو، بلندترین پل جاده ای جهان در جنوب فرانسه است، این پل تنها به دلیل ظاهر چشم نوازش نیست که یکی از زیباترین پل های جهان محسوب می شود، بلکه به دلیل ارتفاع ۳۴۳ متری پایه هایش معروف شده است. جاده روی آن ۲۴۶۰ متر و در بالای رودخانه تارن ساخته شده است.

 

پل گلدن گیت

پل گلدن گیت احتمالا معروف ترین پل در جهان (همراه با پل تاور لندن)، پل گلدن گیت است که هیچ رکورد خاصی در زمینه ارتفاع یا طول آن وجود ندارد، اما به لطف نوع طراحی آن که کاملا نوآورانه است به عنوان یکی از زیباترین پل های جهان محسوب می شود. بسیاری از مردم تعجب می کنند که چگونه یک پل عظیم را می توان به تنهایی با کابل به حالت تعلیق درآورد.

 

به جای یک تک سیم، کابل های این پل از هزاران سیم کوچکتر به منظور ایجاد یک کابل فوق العاده گسترده، تشکیل شده اند که برای محافظت از زنگ زدگی در پوششی فولادی قرار دارند. برای کسانی که کنجکاوند در مورد تعداد سیم های کابلی که در پل گلدن گیت مورد استفاده قرار گرفته است بدانند، پاسخ این سوال ممکن است آنها را شوکه کند: ۲۷۵۷۲ کابل در ساختار آن بکار رفته است.

پل بندرگاه سیدنی

بدیهی است که این یکی از شاهکارهای زیبای معماری پل بندرگاه سیدنی است، اما زیبایی تنها دلیلی نیست که پل بندرگاه سیدنی را به لیست زیباترین پل های جهان اضافه می کند.بدیهی است که این یکی از شاهکارهای زیبای معماری پل بندرگاه سیدنی است، اما زیبایی تنها دلیلی نیست که پل بندرگاه سیدنی را به لیست زیباترین پل های جهان اضافه می کند.

 

بدیهی است که این یکی از شاهکارهای زیبای معماری پل بندرگاه سیدنی است، اما زیبایی تنها دلیلی نیست که پل بندرگاه سیدنی را به لیست زیباترین پل های جهان اضافه می کند. در حالی که اکثر پل ها تنها چند لاین دارند، پل بندرگاه سیدنی در واقع یک بزرگراه به حالت تعلیق است که با هشت لاین برای اتومبیل، دو لاین برای تراموا، لاین دوچرخه و یک راهرو عابر پیاده همراه است. برای پشتیبانی از تعداد زیاد لاین ها، این پل بسیار بزرگ ساخته شده است و عرض قابل توجه ۴۹ متری دارد؛ که لقب وسیع ترین دهانه پل بلند در جهان را از آن خود کرده است.

 

پل هلیکس

پل هلیکس در سنگاپور،معماری کاملا متفاوتی از آنچه شما ممکن است از یک پل انتظار داشته باشید، ارد. هلیکس تحت تاثیر زیبایی منحصر به فرد خود تبدیل به یکی از زیباترین پل های جهان شده است. ساختار آن از هزار میله فلزی تشکیل شده و این میله های فلزی به صورت یک مارپیچ طولانی طراحی شده اند. در شب، پل هلیکس با کمک یک سری از چراغ های پراکنده که در سراسر آن وجود دارد و طراحی مارپیچ آن را برجسته می کنند، زیباتر می شود.

 

لنکاوی اسکای

لنکاوی اسکای در مالزی نیز مانند گلدن گیت به حالت تعلیق طراحی شده است. تمام ساختار آن توسط ۸ کابل ۸۱.۵ متری به سمت بالا، معلق و آویزان است ارتفاع پل ۷۰۰ متر از سطح دریا و طول آن ۱۲۵ متر و عرض پیاده روی آن ۱.۸ متر است. این پل چندین بار بازسازی و تعمیر شده است.

 

پل اینفینیتی

این پل در انگلستان یکی از قابل توجه ترین پل ها در لیست زیباترین پل های جهان است که معماری مدرنی دارد. طراحی آن به گونه ای است که زمانی که بر روی آب زیر آن منعکس می شود شبیه به یک نماد بی نهایت در می آید. اما نه تنها این، چیزی که واقعا در مورد آن جالب است طراحی چراغ های روشن آن در دو طرف مسیر پیاده رو، است که هر زمان که یک فرد روی آن پیاده روی می کند تغییر رنگ می دهد.

پل تاور

یکی از زیباترین پل های جهان به نام پل تاور که در سال ۱۸۹۴ در انگلستان ساخته شده ، بدون شک معروف ترین پل در جهان است و یکی از جاذبه های توریستی اصلی در لندن محسوب می شود. تاور سبک قلعه های قرون وسطایی است، این پل، بخش مهمی از سیستم حمل و نقل لندن را در بر دارد که یکی از اتصالات اصلی بین دو طرف رودخانه تیمز است.

 

پل خواجو

پل خواجوی اصفهان با بیست و سه قوس سنگی یکی از زیباترین پل های جهان است. این پل نه تنها دو طرف رودخانه زاینده رود را پیوند می دهد، بلکه به عنوان یک سد تنظیم جریان رودخانه عمل می کند. پل خواجو از قرن ۱۷ ام هنگامی که به درخواست یکی پادشاه صفوی، شاه عباس دوم ساخته شد، به عنوان یکی از مکان های گردشگری درآمد که گردشگران جهان را مسحور زیبایی و خلاقیت معماری خود می کرد و همچنان هم در زمره زیباترین پل های جهان است.

 

منبع:وب سایت تکرا – مونا شریفی

تازه های گردشگری

پربازدیدها

گردشگری خارجی

  • دسته‌ها
  • کليه حقوق اين سايت متعلق به سفریابی می باشد . شما می توانید از سایت سفریابی در صورت پذیرش موافقت نامه کاربری استفاده نمایید.