X appاپلیکیشن اندروید سفریابی دریافت

اتریش در ایران قطار گردشگری راه‌اندازی می‌کند

اخبار
date۳۰ شهریور ۱۳۹۶
comment0

رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری، در دیدار با سفیر اتریش در ایران تاکید کرد که ایران مقصد خوبی برای گردشگران اروپایی به‌ویژه توریست‌های اتریشی است.

به‌گزارش میراث‌آریا، علی‌اصغر مونسان در دیدار با استفان اسکولز گفت: «پس از برجام، ارتباط ایران با اروپا افزایش پیدا کرد و تمایل به انجام همکاری‌های مشترک بین ایران و کشورهای اروپایی ازجمله اتریش بیشتر شد.» او اعلام کرد: «ایران مقصد خوبی برای توریست‌های اروپایی به‌ویژه توریست‌های اتریشی است. ما نیز تلاش می‌کنیم اتریش را به‌عنوان یک مقصد خوب به گردشگران ایرانی معرفی کنیم. همچنین باید کمک کنیم پروازهای مستقیم بین ایران و اتریش بیشتر شود.»

 

معاون رئیس‌جمهوری در ادامه این دیدار، با اشاره به کارگروه‌‌هایی که برای تهیه نقشه راه بین اتریش و ایران در دو سال قبل تشکیل شد، گفت: «باید موضوعات مطرح‌شده در قالب این کارگروه‌ها که یکی از آنها بحث گردشگری است پیگیری و به برنامه‌ای مشخص تبدیل شود. باید محورهایی مشخص کرد تا بتوان برنامه‌های مدنظر را به‌مرحله اجرا رساند.»

 

مونسان همچنین به طرف اتریشی پیشنهاد کرد که تورهای آشناسازی برای تورگردانان اتریشی با ایران ترتیب دهند که این پیشنهاد با استقبال هیات اتریشی همراه بود.

 

سفیر اتریش در ایران نیز در این دیدار با بیان اینکه باید از طریق گسترش همکاری‌های مشترک به اهداف مشترکی که داریم دست پیدا کنیم، تصریح کرد: «به‌ویژه بعد از برجام ایران و اتریش توانستند برای آینده بهتر برنامه‌ریزی کنند و روابط خود را گسترش دهند. یکی از این برنامه‌های مشترک که بعد از برجام بیشتر قوت گرفت، توسعه گردشگری میان این دو کشور بود. در همین راستا، دو سال قبل کارگروه‌هایی برای گسترش همکاری‌های میان اتریش و ایران تشکیل شد که یکی از آنها کارگروه گردشگری است.» استفان اسکولز اضافه کرد: «سال آینده در اتریش رویدادهای مهمی نظیر صدوشصتمین سالگرد روابط دیپلماتیک بین دو کشور و شصتمین سالگرد روابط فرهنگی ایران و اتریش و… را داریم.

 

همچنین به‌مناسبت صدوهفتادمین سالگرد فتح قله دماوند به‌دست یک اتریشی قصد داریم برنامه‌ای در جولای ۲۰۱۷ در ایران تدارک ببینیم و تمایل داریم که سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری نیز در این رویداد مشارکت کند.»

 

او با اشاره به رویداد «تبریز۲۰۱۸» نیز گفت: «اتریش در این رویداد مهم نقش پررنگی ایفا خواهد کرد.»

 

سفیر اتریش در ایران تصریح کرد: «علاقه زیادی برای سرمایه‌گذاری در ایران از سوی اتریش وجود دارد؛ زیرا ایران بازاری است که دارای ظرفیت‌های بی‌شماری برای سرمایه‌گذاری است.»

 

اسکولز ادامه داد: «اتریش در چند کشور بحث قطار گردشگری را اجرا کرد که تجربه بسیار موفقی بود. هم‌اکنون درحال بررسی ایجاد این قطار گردشگری در ایران نیز هستیم.»

 

کریستیان، معاون بازرگانی سفیر اتریش در ایران نیز درباره اقدامات مشترک ایران و اتریش در حوزه ریلی خاطرنشان کرد: «ایران و اتریش ارتباطات گسترده‌ای در حوزه خدمات ریلی نظیر خط مسافر‌بری ریلی تهران-مشهد دارند.

 

همچنین در زمینه ارتقا و توسعه زیرساخت‌های ریلی نیز روابط خوبی بین ایران و اتریش برقرار است و شرکت‌های اتریشی برای مشارکت در این طرح نظیر آوردن واگن‌های گردشگری روی ریل‌های ایران تمایل دارند.»

تازه های گردشگری

پربازدیدها

اخبار

  • دسته‌ها
  • کليه حقوق اين سايت متعلق به سفریابی می باشد . شما می توانید از سایت سفریابی در صورت پذیرش موافقت نامه کاربری استفاده نمایید.