X appاپلیکیشن اندروید سفریابی دریافت

اماکن گردشگری شهر مشهد

گردشگری داخلی
date۲۷ شهریور ۱۳۹۶
comment0

یکی از مزیت‌های مشهد، برمی‌گردد به اینکه فضاهای توریستی آن، می‌تواند شما را برای یک هفته و حتی بیشتر از آن سرگرم نگه دارد؛

غیر از حرم امام رضا (ع) که در راس برنامه‌‌های زائران مشهد قرار دارد، در اینجا می‌توانید بخشی از مکان‌های دیدنی شهر را ببینید که هریک به تنهایی، ارزش گرفتن چندساعتی از وقت شما را دارد. این مکان‌ها ر ا روی نقشه مشهد ببینید و ویژگی‌های هر یک را بخوانید.

 

مدرسه عباسقلیخان

۱۰۴ حجره این مدرسه که در ابتدای خیابان نواب صفوی قرار دارد، درکنار قدمت ۴۰۰ ساله اش، این مجموعه ۲ طبقه را دیدنی کرده. این بنا، به سبک و سیاق معماری عصر صفوی ساخته شده است.

 

گنبد سبز

این گنبد در خیابان آخوند خراسانی در مرکز یک میدان شهری قرار دارد و قبر محمد مومن از علمای قرن نهم است. گنبد سبز، اول در میان باغ و قبرستان بوده، ولی با گسترش شهر و خیابان کشی، در وسط میدان قرار گرفته و معماری آن، برای عصر صفوی است.

 

آرامگاه خواجه ربیع

با اینکه تمام زائران، خواجه ربیع را به عنوان یک پارک می شناسند؛ اما اینجا آرامگاه یکی از قدیمی ترین و در عین حال معروف ترین چهره های اسلامی است. ربیع بن خیثم، از یاران امام علی(ع) است و از ۸ زاهد معروف تاریخ اسلام هم به حساب میآید. او در زمان خلافت امام علی(ع) حاکم ری و قزوین بود و سال ۶۳ قمری درگذشت. امام رضا(ع) درسفر به مرو، قبر او را زیارت کرده اند. بنای فعلی در دوره شاه عباس اول ساخته شده است.

 

آرامگاه نادرشاه افشار

بنای آرامگاه نادر در چهارراه شهرداری مشهد را با ساختمان عجیب اش می شناسند؛ مقبره ای که در ایتالیا ساخته شده. غیر از مقبره نادرشاه، ۲ تالار در موزه نادری وجود دارد در یک تالار، سلاح های دوره افشاریه، تابلوهای نقاشی از نادر و صحنه های جنگ و وسایل جنگی مثل ۲ شمشیر متعلق به نادر قرارداده شده و درموزه دیگر هم، انواع سکه، ظروف و دیگر اشیای اهدایی از دوره صفویه تا الان. بیرون از موزه هم، یک محوطه سبز وجود دارد که برای مسافران، حکم یک پارک شهری را دارد.

 

آرامگاه فردوسی

در ۲۰ کیلومتری شمال مشهد در مرکز یک باغ زیبا، می توانید از مقبره فردوسی دیدن کنید. اولین بنا روی قبر فردوسی، به هزار سال پیش برمی گردد؛ اما بنای فعلی که برگرفته از معماری اشکانیان است، ۴۲ سال پیش ساخته شده. اگر اتومبیل شخصی ندارید، باید برای سفر از مشهد به آرامگاه فردوسی در طوس، ۴ هزار تومان پول تاکسی بدهید.

 

گنبد خشتی

این گنبد ابتدای خیابان طبرسی قرار دارد و آرامگاه امامزاده سلطان محمد است که با ۱۸ واسطه به امام سجاد (ع) میرسد. این بنا را شاه عباس اول ساخته است.

 

طرقبه

مشهورترین و پر رفت و آمدترین ییلاق که برای رفتن به آنجا باید ۱۸ کیلومتری را طی کنید. انواع رستوران ها و پاتوق های خانوادگی، در ۲ سمت رودخانه طرقبه وجود دارد. فروشگاه های سوغات فروشی هم در ۲ طرف جاده ییلاقی زیاد هستند.

 

گنبد هارونیه

تنها اثر بر جای مانده از طوس قدیم، این بنای آجری است. مردم می گویند اینجا، زندان هارون الرشید بوده؛ اما این بنا ی ۲۵ متری، یک خانقاه ۷۰۰ ساله است که در ابتدای جاده مشهد- قوچان قرار دارد.

 

وکیل آباد

مجموعه باغ و باغ وحش و شهربازی مشهد که البته نام باغ وحش آن در ایران شناخته شده است. باغ وحش وکیل آباد، از باغ وحش تهران پربارتر است. شهربازی آن هم که بر فراز تپه ای قرار دارد، از چند کیلومتری قابل رویت است. ورودی آن حدود ۳۰۰ تومان می شود.

 

کوهسنگی

۲ تپه سنگی در دامنه جنوبی مشهد، زیباترین جاذبه توریستی این شهر را به وجود آورده است؛ پارک کوهسنگی، استخری به ابعاد ۱۰۰ در ۶۰ متر دارد. همچنین بلواری به عرض ۱۸ متر در مجموعه قرار دارد که درختان در ۸ ردیف، در آن کاشته شده اند.

 

شاندیز

شهرت این ییلاق که در ۴۰ کیلومتری شمالغربی مشهد قرار دارد، به خاطر رستوران های تر و تمیز و کباب های شیشلیک آنجاست. یک پیست اسکی جمع و جور هم در این منطقه وجود دارد که این ییلاق را در زمستان هم شلوغ می کند. در یکی، دو سال گذشته با افتتاح ورزشگاه ثامن در این منطقه از مشهد، هواداران ابومسلم هم برای تماشای مسابقات تیم شهرشان راهی این منطقه می شوند.

 

منبع:مجله زندگی ایده آل

تازه های گردشگری

پربازدیدها

گردشگری داخلی

  • دسته‌ها
  • کليه حقوق اين سايت متعلق به سفریابی می باشد . شما می توانید از سایت سفریابی در صورت پذیرش موافقت نامه کاربری استفاده نمایید.