X appاپلیکیشن اندروید سفریابی دریافت

بزرگ‌ترین شهر جنگلی جهان در چین ساخته می شود

اخبار
date۲۰ تیر ۱۳۹۶
comment0

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری فارس،کشور چین تصمیم دارد تا شهری جنگلی بسازد که بتواند با این حجم از‌ آلودگی‌ها مقابله کند.

 

این شهر که توسط استفانو بوئری طراحی شده در لیوجو واقع در استان گوانگ‌جو اجرا می‌شود و پس از ساخته شدن میزبان یک جمعیت ۳۰ هزار نفری خواهد بود.

 

استفانو بوئری ایتالیایی از طراحان سرشناسی است که پروژه دو آسمان‌خراش جنگلی عمودی او در سراسر دنیا شناخته شده است؛ اولین جنگل‌های عمودی در آسیا در شهر نانجینگ چین واقع شده‌اند.

 

ساخت آسمان خراش‌های پوشیده از گیاهان و قرار دادن آنها در کنار ساختمان‌های دیگر می‌تواند به کاهش آلودگی شهرها کمک کند.

 

گیاهان و درختان این شهر جنگلی، سالانه ۱۰ هزار تن CO2 و ۵۷ تن آلاینده را جذب می‌کنند و در مقابل در هر سال چیزی معادل ۹۰۰ تن اکسیژن تولید می‌کنند.

 

علاوه بر کاشت این ۴۰ هزار درخت، یک میلیون گیاه که شامل ۱۰۰ گونه متفاوت است، در این شهر کاشته خواهد شد.

 

انتشار گیاهان نه تنها در پارک‌ها، باغ‌ها و در امتداد خیابان‌ها، بلکه در نمای ساختمان‌ها باعث می‌شود که شهر جنگلی به طرز قابل توجهی به بهبود هوا کمک کند.

 

ساخت شهر جنگلی یکی از مدرن‌ترین راه‌کارهای مبارزه با آلودگی هوا در شهرهای بزرگ جهان است که با توجه به روند گرم شدن کره زمین در آینده‌ای نزدیک در دیگر شهرهای بزرگ جهان نیز اجرا خواهد شد.

 

تازه های گردشگری

پربازدیدها

اخبار

  • دسته‌ها
  • کليه حقوق اين سايت متعلق به سفریابی می باشد . شما می توانید از سایت سفریابی در صورت پذیرش موافقت نامه کاربری استفاده نمایید.