X appاپلیکیشن اندروید سفریابی دریافت

ثبت جهانی جنگل‌های ارسباران در سال ۲۰۱۸ در صورت تصویب یونسکو

اخبار
date۵ مهر ۱۳۹۶
comment0

دبیرشورای ثبت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی گفت: پرونده ثبت جهانی جنگل‌های ارسباران در حال بررسی بوده و پس از تأیید، جنگل‌های ارسباران در سال ۲۰۱۸ ثبت جهانی می‌شود.

«محمد رحمت‌پور» در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این‌که ایران هر سال یک سهمیه‌ی ثبت جهانی دارد، اظهار کرد: پرونده‌ی جنگل‌های ارسباران به یونسکو ارسال شده که پس از تایید پرونده، مقرر شده در مهرماه امسال نماینده یونسکو برای بررسی منطقه به آذربایجان‌شرقی سفر کند.

 

وی افزود: پس از تایید پرونده، جنگل‌های ارسباران در سال ۲۰۱۸ در فهرست جهانی ثبت می‌شود.

 

دبیر شورای ثبت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: روستای کندوان نیز برای ثبت در فهرست آثار جهانی در سال‌های آتی نامزد شده است.

 

وی خاطرنشان کرد: امسال سازهای عاشیقی، مسگری، آهنگری و خراطی بازار تبریز ثبت ملی می‌شود و تاکنون برای امسال ۱۰ پرونده مطرح شده که اگر اعضای شورای ثبت استان تایید کنند به تهران وصول خواهد شد.

 

رحمت‌پور یادآور شد: برای احیای مشاغل قدیمی بازار تبریز، در سال ۲۰۱۸ سوغاتی‌های تبریز و هنرهای سنتی و مشاغل قدیمی ثبت ملی می‌شود.

 

وی با اشاره به این‌که استان جزو رتبه‌های برتر کشوری از لحاظ تعداد ثبت آثار ملی است، یادآور شد: تاکنون ۱۹۰۰ اثر تاریخی و ۴۶ اثر معنوی و ۱۸ اثر طبیعی استان در فهرست آثار ملی کشور ثبت شده است و مقرر شده اموال موزه‌های استان نیز ثبت شود.

تازه های گردشگری

پربازدیدها

اخبار

  • دسته‌ها
  • کليه حقوق اين سايت متعلق به سفریابی می باشد . شما می توانید از سایت سفریابی در صورت پذیرش موافقت نامه کاربری استفاده نمایید.