X appاپلیکیشن اندروید سفریابی دریافت

جاده های خطرناک دنیا

گردشگری خارجی
date۱۵ شهریور ۱۳۹۶
comment0

هیچ چیز به اندازه گردش در مناطق روستایی و خارج از هیاهوی شهرها به انسان آرامش نمی بخشد. رانندگی در جاده های خارج از شهر بسیار لذت بخش است زیرا در این مناطق خبری از ترافیک آزار دهنده و ماشین های پر سرو صدا نیست. با این وجود جاده هایی در دنیا وجود دارند که عبور کردن از آن ها مو را بر تن شما سیخ خواهد کرد.

 

رانندگی کردن در جاده های خطرناک و صعب العبور با هیچ کار مشکل دیگری قابل مقایسه نیست. بسیاری از این راه ها با استفاده از دست ساخته شده و برخی دیگر با آب پوشیده شده یا به پرتگاه های عمیقی مشرف هستند.

 

کمربندهای خود را ببندید! می خواهیم شما را با ۱۵ جاده خطرناک و صعب العبور دنیا آشنا کنیم.

 

جاده زوجی لا (Zoji La) در هند

این جاده ۹ کیلومتری شهرهای لاداخ (Ladakh) و کشمیر هند را به هم متصل می کند. گذشته از دیگر خطرات این جاده می توان به باریک بودن بیش از حد آن اشاره کرد. عبور همزمان ماشین و احشام روستاییان از این جاده صعب العبور به زحمت امکان پذیر است.

 

جاده ترانسفاگاراشان (Transfăgărășan) در رومانی

این جاده در کوهستان های کاراپاسیان (Carpathian) قرار دارد و از وسط کوه های صعب العبور فاگاراش (Făgăraș) می گذرد. بالاترین نقطه این جاده در ارتفاع ۲۰۳۴ متری قرار دارد و طولانی ترین جاده در کشور رومانی است. جاده ترانسفاگاراشان به خاطر چشم انداز بسیار زیبا و البته مسیر خطرناک خود معروف است.

 

بزرگراه دالتون (Dalton Highway) در آلاسکا

بزرگراه دالتون خلوت ترین بزرگراه جهان است. طول آن ۶۶۶ کیلومتر و تنها سه روستا را به هم وصل می کند. این بزرگراه به برفگیرترین بزرگراه جهان مشهور است.

 

جاده خاردونگ لا (Khardung La) در هند

بنا به ادعای مقامات رسمی هند این جاده ۵۶۰۲ متر طول دارد. مسئولین گینس و نشنال جئوگرافیک جاده خاردونگ لا را بلندترین جاده جهان اعلام کرده اند.

 

جاده یونگاس (Yungas) در بولیوی


جاده یونگاس یکی از خطرناک ترین جاده های دنیاست. سالانه ۲۰۰ تا ۳۰۰ نفر جان خود را در این جاده از دست می دهند. در یک طرف این جاده کوهی با شیب تند و در طرف دیگر دره ای به عمق ۶۰۰ متر قرار دارد. حتی فکر کردن به رانندگی در چنین جاده ای نیز ترسناک است!

 

جاده اقیانوس اطلس (Atlantic Ocean Road) در نروژ

جاده اقیانوس اطلس روستاهای کوچک کنار ساحل را به هم متصل می کند. با وجود خطرناک بودن، این جاده به خاطر منظره فوق العاده زیبایش از مکان های مورد علاقه گردشگران است.

 

تونل گوولیانگ (Guoliang Tunnel) در چین

تونل گوولیانگ توسط افراد محلی ساخته شده است. این جاده که در دل کوه قرار دارد تنها راه ارتباطی بین روستای متعلق این افراد محلی و دنیای خارج بوده است. بعدها دولت با احداث یک تونل به طول ۱۲۰۰ متر در دل کوه مسیر بهتری را برای حمل و نقل این روستاییان فراهم کرد.

 

جاده لا پاساژ دو گویس (Le Passage du Gois) در فرانسه

با توجه به شرایط سخت این جاده تنها در ساعات محدودی از روز می توان از آن برای عبور استفاده کرد زیرا در بیشتر ساعات شبانه روز به زیر آب فرو می رود. قبل از عبور از این بزرگراه ۴٫۵ کیلومتری باید از ساعات جذر و مد اطلاع داشته باشید در غیر این صورت ماشین شما غرق خواهد شد.

 

جاده کوهستانی تیانمن (Tianmen Mountain road) در چین

این جاده کوهستانی ۱۰ کیلومتر طول و ۹۹ پیچ تند دارد و تفاوت ارتفاع بین ابتدا و انتهای آن در حدود ۱٫۰۰۰ متر است. رانندگی در این جاده به اعصابی پولادین نیاز خواهد داشت.

 

جاده هانا (Hana) در هاوایی

این جاده که در جزیره ماوی (Maui) هاوایی واقع شده است و کاهولوی (Kahului) را به هانا متصل می کند. مسیر پر پیچ و خم این جاده ۵۹ پل را به هم وصل می کند که ۴۶ عدد از ان ها یک طرفه هستند. این جاده اغلب اوقات به دلیل رانش زمین بسته است.

 

جاده کول دِلا بونِته (Col de la Bonette) در فرانسه

این جاده کوهستانی خطرناک در ارتفاع ۲٫۰۰۰ متری کوه های آلپ فرانسه و در کنار مرز ایتالیا واقع شده است. جاده کول د لا بونته شیب های تند و پیچ های بسیار خطرناکی دارد.

 

جاده گوتهارد (Gotthard) در سوئیس


این جاده یکی از طولانی ترین جاده های کوهستانی در قلب کوه های آلپ است. جاده گوتهارد ۶۴ کیلومتر طول داشته و به صورت زیگزاگ از این طرف به آن طرف می رود. منظره زیبای این جاده و محیط اطراف آن مسافران را شگفت زده می کند.

 

جاده قفقاز (Caucasus) در روسیه

این جاده باریک کوهستانی شهرهای سوچی (Sochi) و ریتسا (Ritsa) را به هم متصل می کند. جاده قفقاز زیبا و در عین حال ترسناک است و ارزش دستکم یک بار دیدن را خوهد داشت.

 

پل اِشیما اوهاشی (Eshima Ohashi bridge) در ژاپن


اشیما اوهاشی اگرچه تنها یک پل است اما به اندازه موارد قبلی خطرناک به نظر می رسد. این پل شهرهای ساکایمیناتو (Sakaiminato) و ماتسوئه (Matsue) را به هم متصل می کند. طول این پل ۱٫۷ کیلومتر و عرض آن ۱۱۳ متر است. از نمای دور بالا رفتن از این پل غیر ممکن به نظر می رسد. ارتفاع زیاد این پل به کشتی ها امکان می دهد که به راحتی از زیر آن عبور کنند.

 

جاده کولیما (Kolima) در روسیه

عنوان رسمی این جاده که شهرهای یاکوتسک (Yakutsk) و ماگدان (Magadan) را به هم متصل می کند کولیما است اما مردم محلی آن را جاده مرگ می نامند.۹۰ کیلومتر اولیه این جاده در سال ۱۹۳۲ توسط زندانیان ساخته شد و ساخت آن در سال ۱۹۵۳ به پایان رسید.

 

منبع:وب‌سایت روزیاتو – حسین علی پناهی

تازه های گردشگری

پربازدیدها

گردشگری خارجی

  • دسته‌ها
  • کليه حقوق اين سايت متعلق به سفریابی می باشد . شما می توانید از سایت سفریابی در صورت پذیرش موافقت نامه کاربری استفاده نمایید.