X appاپلیکیشن اندروید سفریابی دریافت

دلار، پوند یا یورو؛ کدام در سفر بهتر است؟

راهنما و مقاله
date۱۱ خرداد ۱۳۹۶
comment0

قیمت انواع ارز در روزهای آخر سال بالا می رود و کار خرید ارز سخت می شود. مخصوصا در روزهای آخر که جلوی صرافی ها صف تشکیل می شود و خیلی از افراد نمی توانند به راحتی دلار یا بقیه ارزهای مورد نیازشان را تهیه کنند و با خیال راحت به سفر بروند. به این ترتیب خیلی ها از همین حالا اقدام می کنند و برای آن روزها از همین الان ارز می خرند.

 

کارشناسان هم توصیه می کنند که چون بازار ارز در روزهای آخر با کمبود ارز مواجه می شود، مسافران خارج کشور از همین حالا برای خرید ارز اقدام کنند. آنها درباره خرید نوع ارزی که باید شما با خود به سفر ببرید هم سفارش هایی دارند که می تواند شما را در این کار خیلی راهنمایی کند.

 

کارشناسان و صرافی ها چه می گویند

یک صراف در بازار طلا و ارز هشدار می دهد که اگر به دنبال خرید ارز برای سفر به اروپا یا هر کشور دیگری هستید از همین حالا اقدام کنید تا گرفتار مشکلات خرید ارز شب عید نشوید.

 

او می گوید همین حالا که بانک ها باز هستند و عرضه ارز در بازار منطقی است، بهترین فرصت برای خرید دلار است، اما اگر بگذارید برای روزها و ساعات آخر سال، قطعا با گرانی بیشتری مواجه خواهیدشد و به این ترتیب ضرر خواهیدکرد. این کارشناس بازار ارز براساس تجربه سال های گذشته اش می گوید وقتی بانک ها بسته می شوند، بازار نابسامان می شود. تاکید او بیشتر بر ارزهای متفرقه مثل یوان و لیر و امثال آنهاست.

 

کارشناس بازار ارز بر این باور است که هر ارزی را می خواهید بخرید به فکر تبدیل کردن آن در خاک کشور مقصد هم باشید. او می گوید بهتر است برای سفر به کشورهایی مثل ترکیه، چین، هندوستان، آذربایجان و… که پول های متفرقه دارند، از اینجا دلار ببرید و در خاک آنها به واحد پولی همان کشور تبدیل کنید. این کارشناس بازار یک نکته دیگر را هم تاکید می کند. نکته آنجاست که اگر به یک کشور اروپایی می روید بهتر است از اینجا با خود یورو ببرید. او اضافه می کند که اگر به انگلستان می روید از اینجا یورو ببرید و در آن کشور به پوند تبدیلش کنید. این طوری کمتر ضرر خواهید کرد.

 

سفر به چین با یوان یا دلار فرقی نمی کند

در خیابان های تهران و شهرهای توریستی راه به راه گردشگر چینی می بینید.

 

همانقدر که ایران برای چینی ها جذاب است، در عوض چین هم برای ایرانی ها عجیب و خاص به نظر می رسد. بنابراین خیلی از ایرانی ها برای تعطیلات نوروزی عزم سفر به شهرهای معروف چینی مثل پکن، شانگهای و گوانگ ژو می کنند. برای این سفر اولین چیزی که به نظر می رسد باید داشته باشید، بودجه ای چند میلیونی است.

 

چیزی که ممکن است در همان ابتدا فکرش را بکنید، داشتن واحد پولی چین است. احتمالا بدانید که واحد پول چین، یوان است. همین الان اگر برای خرید یوان به بازار مراجعه کنید می بینید که قیمت این ارز چیزی حول و حوش ۵۸۰ تومان است.

 

با یک آژانس هواپیمایی تماس می گیریم تا ببینیم وقتی برای تور چین اقدام کنیم، به یوان نیاز داریم یا دلار؟ آنها به ما می گویند باید دلار، همراه خود ببرید، اما این را هم تاکید می کنند که می توانید برای خرید یوان هم اقدام کنید؛ ولی چون دسترسی ها به دلار بیشتر و راحت تر است، طبیعی است که انتخاب دلار عاقلانه تر است. ضمن اینکه بانک مرکزی، به مسافران و متقاضیان یوان مسافرتی نمی دهد. پس باید برای خرید همان دلار اقدام کنید.

 

درهم ۱۰۴۷ تومانی در انتظار مسافران دوبی

سفر به دوبی یکی از معمول ترین سفرهای خارجی ایرانیان است. آنقدر هم در شبکه های ماهواره ای و آژانس ها برای تورهای این کشور تبلیغ می شود که بدون شک پرواز دوبی پرترددترین خط هوایی کشورمان به کشورهای منطقه است.

 

بنابراین ما هم در این گزارش روی ارز درهم مانور می دهیم تا ببینیم برای خرید این ارز چه شرایطی پیش روی شماست.

 

قیمت درهم امارات در بازار تهران هزار و ۴۷ تومان است.

 

اگر نرخ دولتی اش را به شما نمی گوییم به این خاطر است که دولت و بانک مرکزی برای سفر به امارات به عنوان ارز مسافرتی، به شما درهم نمی دهند. مثل همان سفر به چین، ۳۰۰ دلار دولتی به شما می دهند.

 

سفر به هندوستان را با دلار، بهتر انجام می دهید

واحد پولی هندوستان روپیه است. واحد پولی که تازه چند سال است ما ایرانی ها بیشتر با آن آشنا شده ایم؛ آن هم از زمانی که تحریم های غرب علیه کشورمان برقرار شد و ما نتوانستیم پول صادرات نفت و گازمان به هند را از آنها به راحتی دریافت کنیم. آنها برای اینکه سود بیشتری کنند، گفتند ما روپیه مان را به دلار تبدیل نمی کنیم تا پرداختی مان به دلار باشد. بنابراین آنها تصمیم گرفتند پول نفت و گاز ما را به روپیه پرداخت کنند. با این کار ما تازه با روپیه هندوستان آشنا شدیم. حال هم برای سفر به این کشور جنوب آسیا می توانید از دو نوع ارز استفاده کنید. هم این امکان را دارید که با روپیه به هند بروید هم با دلار.

 

اگر دنبال روپیه باشید باید به بازار بروید و روپیه را از آنجا با قیمت ۵۹ تومان بخرید. به شما روپیه دولتی تعلق نمی گیرد. روپیه دولتی را فقط به تجار و واردکنندگان می دهند، اما می توانید مثل سفرهای قبلی که به شما توضیح شان را دادیم با دلار به سفر بروید. بنابراین دلار ۳ هزار و ۷۷۸ تومانی در انتظار شماست. خیلی ها هم می گویند بهتر است با خودتان دلار ببرید و همان جا به روپیه تبدیلش کنید، چون با قیمت بهتری می توانید دلار بخرید.

 

مسافرت به شهرهای ترکیه

درست است که در تمام این سال ها ترکیه یکی از مهم ترین مقصدهای سفر ایرانیان برای تفریح و گردش بوده است اما در یکی دو سال اخیر این سفرها کمی با حاشیه های امنیتی همراه شد و بنابراین مقداری از این سفرها کم شده است. اما به هر حال ایرانی ها همچنان سفرهای زیادی به ترکیه دارند؛ چه تجاری، چه تفریحی. ما در این گزارش به سفرهای نوروزی که با هدف تفریح است کار داریم. آژانس های گردشگری زیادی برای ترکیه تورهای مختلفی در نظر گرفته اند.

 

به طوری که یک آژانس پیشنهاد می دهد که برای چهار شب و پنج روز مهمان تور این شرکت باشید. آنها اتاق یک تخته با پرواز ماهان را با قیمت دو میلیون و ۲۱۹ هزار تومان به شما پیشنهاد می دهند. آن هم برای سه ستاره ای در استانبول. شما می توانید به بازار بروید و از همان جا لیر بخرید و در استانبول از همین پول خرج کنید. قیمت لیر ترکیه در بازار تهران هزار و ۵۰ تومان است. اما می توانید کار خود را راحت تر کنید و از همین جا با خود دلار ببرید و اگر خواستید پول تان را آنجا Change کنید.

 

منبع:روزنامه تماشاگران امروز – میثم فرزیان

بهترین ها

تازه های گردشگری

پربازدیدها

راهنما و مقاله

  • دسته‌ها
  • کليه حقوق اين سايت متعلق به سفریابی می باشد . شما می توانید از سایت سفریابی در صورت پذیرش موافقت نامه کاربری استفاده نمایید.