X appاپلیکیشن اندروید سفریابی دریافت

دیدنیهای برزیل؛سرزمین قهوه و فوتبال

گردشگری خارجی
date۱۶ مهر ۱۳۹۶
comment0

سرزمین قهوه و فوتبال، برزیل، در جنوب قاره آمریکا قرار گرفته و پنجمین کشور پهناور جهان به شمار می رود. این کشور ششمین اقتصاد بزرگ جهان است و به لحاظ جغرافیایی با اروگوئه، آرژانتین، پاراگوئه، بولیوی، پرو، کلمبیا، ونزوئلا، گویان، سورینام و گویان فرانسه هم مرز است. برزیل، شرقی ترین کشور آمریکای جنوبی است.

گرچه اغلب به اشتباه ریو را به عنوان پایتخت این کشو رمی شناسند اما پایتخت این کشور، برزیلیا است. برزیلیا تقریبا در مرکز برزیل قرار دارد و به واسطه طراحی شهری لوسیو کوستا و معماری اسکار نیمایر شهرت بسیاری دارد. لازم به ذکر است که ریو طی سال های ۱۸۱۵ تا ۱۸۲۱ میلادی و همچنین سال های ۱۸۲۲ تا ۱۹۶۰ پایتخت این کشور بوده و امروزه بیشتر به واسطه جاذبه های توریستی از جمله مجسمه مسیح و ساحل های بی نظیرش شناخته می شود.

 

جنوب این کشور و شهرهایی نظیر سائوپائولو و کوریچیبا به دلیل مهاجرت با حضور بیشتر توریست ها در این مناطق، تحت تاثیر شهرسازی و فرهنگ اروپایی بوده اند.

 

هر چه به سمت شمال کشور می رویم تاثیر فرهنگ آفریقایی بیشتر دیده می شود. این تاثیرپذیری در وجوه مختلفی مثل معماری، پوشش و همچنین تغذیه مردم این مناطق نمود پیدا کرده است. با این حال وجوه مشترکی در تمامی کشور در زمینه تغذیه وجود دارد.

 

از جمله غذاهای سنتی برزیل که به طور روزانه در اکثر مناطق این کشور مصرف می شود برنج و لوبیای سیاه است. در کنار این غذا گاه انواع گوشت ها یا سالاد نیز استفاده می شود. با این حال تکرار روزانه این غذا معمولا برای اغلب توریست ها جذابیتی ندارد. در حقیقت وجه مشترکی که در تغذیه ایران و برزیل وجود دارد، وجود برنج در اکثر وعده های غذایی است.

 


فیجوآدا غذای ملی برزیل

 

از دیگر غذاهای معروف برزیل موککا است. موککا (Moqueca) در اصل مخصوص ایالت اسپریتو سانتو در جنوب شرقی برزیل بوده ولی امروزه دو نوع از آن یکی به سبک ایالت اسپریتو سانتو و دیگری به سبک ایالت بایا (Bahia) تهیه می شود. این غذا در تمامی برزیل شناخته شده و مصرف می شود.

 

موککا در اصل از ماهی یا میگو، پیاز، شیر نارگیل به همراه سبزی های مخصوص و در ظروف سنتی و گلی سرو می شود. در کنار این غذا برنج، آرد گیاه مانیوک (Farinha) و پیرائو (Pirao) نیز سرو می شود. اگرچه محتویات اصلی این غذا در سفره ایرانی استفاده نمی شود، با این حال با ذائقه ایرانی سازگار است.

«پائو دو کژو (Pao de queijo) به معنای نان پنیری در واقع نان های گرد و کوچکی هستند که داخل آنها پنیر قرار داده شده و سپس پخته شده است. به همین دلیل پینر داخل آن حالت چسبنده و مایع داشته و معمولا با قهوه و برای صبحانه با عصرانه مصرف می شود.

 


یکی از غذاهایی که حتما باید در برزیل امتحان کرد نوعی کرپ به نام «تاپیوکا» است. تاپیوکا مخصوص شمال برزیل بوده اما امروزه در همه جای این کشور استفاده می شود. تاپیوکا، در واقع نان سفید رنگی است که به شکل گرد روی حرارت می پزند و داخل آن مواد مختلفی می گذارند و از وسط تا می کنند.

 

معمولا منوی مخصوص تاپیوکا شبیه دو قسمت شیرین و شور می شود. همچنین اندازه نان آن هم می تواند متفاوت باشد. برای مثال داخل آن ترکیب موز و توتلا یا ترکیباتی از گوشت و پینر و سایر مخلفات را می گذارند. این غذا به راحتی در هر جای برزیل قابل تهیه است و قیمت آن به طور متوسط حدود هشت رئال است. با توجه به قابل انتخاب بودن محتویان این غذا، معمولا مورد پسند همه است.

آسایی از میوه آسایی که از خانواده توت ها (بری) است گرفته می شود. این خوراک شبیه به بستنی است اما رقیق تر بوده و رنگ آن بنفش تیره است. با توجه به اینکه ذائقه مردم برزیل بیشتر تمایل به طعم شیرین دارد، این خورکی نیز مثل بسیاری از خوراکی ها و نوشیدنی های این کشور، کاملا شیرین است. گاهی برای سرو آن از میوه هایی مثل موز، توت فرنگی، کیوی و انبه در لایه زیرین ظرف و همچنین تکه هیا شکلات یا اسماتیز روی آن استفاده می کنند.

 

علاوه بر غذاهای سنتی ذکر شده، غذاهای ژاپنی و ایتالیایی جایگاه ویژه ای در تغذیه مردم این کشور دارند و همانند بسیاری از کشورهای دیگر، رستوران های زنجیره ای مثل مک دونالد و ساب وی در اکثر مناطق به خصوص مناطق توریستی شعبه دارند.

 

یکی از انواع رستوران های رایج در برزیل رستوران های کیلویی هستند که در آنها مردم علاوه بر در اختیار داشتن گزینه های زیادی از غذاهای سنتی یا غذاهای کشورهای دیگر به طور سلف سرویس می توانند با توجه به وزن غذاهای مصرفی هزینه را پرداخت کنند. هزینه این رستوران ها متغیر است و به طور معمول می تواند کیلویی ۲۵ یا ۵۰ رئال یا حتی بیشتر باشد. در کل در مقایسه با رستوران هایی با کیفیت مشابه در تهران، این رستوران ها بسیار ارزان تر هستند.

 

منبع:هفته نامه اوقات خوش – الناز حبیبی فر


جاذبه گردشگری برزیل

 

۱-  موزه AMANHÃ


سانتیاگو کالاتراوا معمار برجسته اسپانیایی موزه ای را در برزیل ساخته است به نام موزه فردا. این موزه بخشی از فعالیت های مدرن سازی بنادر ریودوژانیرو محسوب می شود. باور کنید که قبلا چنین موزه ای را از نزدیک ندیده اید وقتی به نزدیک ساختمان این موزه می رسید ابهت آن شما را مجذوب خود می کند. باور کنید که آن قدر وقت برای دیدن خود ساختمان می گذارید که برای دیدن فضاهای داخلی آن وقت کم می آورید.

 

۲- شهر PARATY, COSTA VERDE

در مسیر بین ریو دوژانیرو تا سائوپائولو شهر کوچک اما سر سبزی وجود دارد که زیبایی آن می تواند نفس را در سینه شما حبس کند. این شهر کوچک با خیابان های سنگ فرش شده ای که ماشین اجازه ورود به آن ها را ندارد می تواند شما را از شر خیابان های پر ازدحام خلاص کند و به شما ارامش را هدیه دهد، این شهر پر است از خانه های روستایی و چشم اندازهای مسحور کننده.

 

۳- پارک عمومی PARQUE LAGE


این پارک عمومی یکی از پارک های جذاب در برزیل است. عمارت های قدیمی که در دل این پارک وجود دارد این پارک را تبدیل به یکی از جاذبه های گردشگری پرطرفدار برزیل کرده است. همچنین این پارک در جوار یکی از بهترین رستوران های برزیل به اسم Olympe قرار دارد و شما می توانید بعد از خوردن غذا در این پارک به ادامه تفریحات تان بپردازید.

 

۴- آبشار IGUAZU

در مرز بین برزیل و آرژانتین آبشار زیبایی قرار دارد که هر ساله تعداد زیادی از گردشگران را برای دیدن به سوی خود جلب می کند. بیشتر قسمت های این آبشار در ارژانتین قرار دارد اما شما می توانید زیباترین چشم انداز را در طرف برزیلی این آبشار ببینید. عکس بالا خود گویای همه چیز هست.

 

۵- سالن موسیقی IBIRAPUERA AUDITORIUM

اگر چه این ساختمان یکی از جدیدترین ساختمان هایی است که در سائوپائولو برزیل سر بر آورده است، اما جالب است بدانید که طرح بازسازی این ساختمان در سال ۱۹۵۴ توسط اسکار نیمایر؛ معمار برجسته برزیلی ارائه شد. بازدید از این جاذبه گردشگری برزیل هم می تواند تجربه ای جدید را برای شما به ارمغان بیاورد.

 

۶- هتل UNIQUE

شکل ظاهری این هتل بسیار جذاب است و به نظر من واقعا اسم این هتل برازنده آن است. جالب است بدانید که نمای خارجی ساختمان این هتل به شکل نیمه ماه است. اگ مدت زمان زیادی را در برزیل سپری کنید، منظره هایی زیبایی از ماه در اشکال مختلف خواهید دید.

 

حتی در طراحی دکوراسیون داخلی اتاق های این هتل هم ار شکل های نیم دایره و هلالی شکل بسیار استفاده شده است. عکس بالا نمایی از طراحی دکوراسیون داخلی یکی از این اتاق های این هتل را می توانید ببینید.

 

۷- مجسمه حضرت مسیح

مجسمه حضرت مسیح را به عنوان نماد ریودوژانیرو می شناسند و دیدن کردن از این جاذبه گردشگری برزیل اجتناب ناپذیر است. این مجسمه را به عنوان نگهبان ریودوژانیرو نیز می شناسند. ساخت این مجسمه ۹ سال به طول انجامید یعنی شروع آن از سال ۱۹۲۲ و پایان آن سال ۱۹۳۱ بود. مجسمه حضرت مسیح در ارتفاع ۷۰۰ متری از سطح زمین قرار دارد و طول خود مجسمه نیز ۳۸ متر است.

 

۸- پارک ملی LENÇÓIS MARANHENSES

یکی از هیجان انگیز ترین جاذبه های گردشگری برزیل همین پارک ملی است. سرتاسر این پارک پر شده است از تپه های شنی آن هم به رنگ سفید. در فصل های پر بارش سال مانند زمستان بعد از هر بارش در میان این تپه ها دریاچه هایی به وجود می آید که رنگ آن به سبز می گراید. ترکیب این رنگ های جذاب و طبیعی می تواند شما را ساعت ها به خود مشغول کند.

 

۹- سواحل کوپاکابانا

سواحل کوپاکابانا را هم نباید از دست بدهید، اتاق هتل های مجاور این ساحل به سرعت رزرو می شوند و اگر کمی دست دست کنید ممکن است این تجربه جذاب را از دست بدهید. این سواحل دارای مناظری خیره کننده است؛ مناظری مانند کوه های کله قندی. در این ساحل هر چیزی که برای شادی و خنده و تفریح داشته باشید در اختیارتان قرار می گیرد.

 

۱۰- کلیسای سان فرانسیس

این کلیسا را شاید بتوان رنگارنگ ترین کلیسای دنیا دانست. این کلیسا که در قرن ۱۸ ساخته شده است یکی از پر زرق و برق ترین کلیساهایی است که می توانید ببینید. تزئینات بسیار زیاد، رنگ های جیغ و براق و همچنین طراحی عجیب سر در ورودی این کلیسا از نکته هایی است که شما را مجاب می کند که به این کلیسا حتما سر بزنید.

 

منبع:وب‌سایت چیدانه

تازه های گردشگری

پربازدیدها

گردشگری خارجی

  • دسته‌ها
  • کليه حقوق اين سايت متعلق به سفریابی می باشد . شما می توانید از سایت سفریابی در صورت پذیرش موافقت نامه کاربری استفاده نمایید.