X appاپلیکیشن اندروید سفریابی دریافت

زندگی ۱۰۰ نفر در غاری در چین

اخبار
date۲۸ فروردین ۱۳۹۶
comment0

روستای ژونگدونگ در استان گوئیژو در چین تنها جاییست که ساکنان آن تمام طول سال داخل یک غار طبیعی زندگی می کنند. این غار که در ارتفاع ۱۸۰۰ متری از سطح دریا قرار دارد تنها با یک ساعت پیاده روی قابل دسترسی است و به خاطر چنین دسترسی سختی مردم باید برای زنده ماندن مبارزه و تلاش زیادی کنند. چیزی که مساله را بدتر کرد این بود که دولت اظهار کرد «چین یک جامعه غارنشین نیست.» و مدرسه این دهکده را در اوایل سال ۲۰۱۱ بست. حالا بچه ها مجبورند دو ساعت صبح و عصر پیاده بروند تا به مدرسه دیگری برسند.

به منظور بهبود معیشت روستاییان، بزرگان دهکده در تلاشند تا دولت محلی را راضی کنند برای آن ها یک جاده ارتباطی از غار به زیرساخت های موجود بزند تا بتوانند با دنیای بیرون ارتباط برقرار کنند. آن ها مجبورند هرهفته برای خرید مایحتاج خود به نزدیکترین بازار بروند که برای رسیدن به آن باید ۱۵ کیلومتر پیاده بروند. آن ها حتی داخل غار یک زمین بسکتبال هم برای خود ساخته اند. تصاویر جالب این دهکده عجیب را در این مطلب مشاهده می کنید.

 

تازه های گردشگری

پربازدیدها

اخبار

  • دسته‌ها
  • کليه حقوق اين سايت متعلق به سفریابی می باشد . شما می توانید از سایت سفریابی در صورت پذیرش موافقت نامه کاربری استفاده نمایید.