X appاپلیکیشن اندروید سفریابی دریافت

سنت های جالب چینی ها

راهنما و مقاله
date۳ مهر ۱۳۹۶
comment0

هر کشوری سنت و فرهنگ های مخصوص به خود را دارد و این وظیفه توریست هاست که قبل از سفر در مورد عادات خاص آن منطقه خوب تحقیق کنند تنها در این صورت است که تجربه های فوق العاده در انتظارشان خواهد بود. ما در اینجا ۱۳ فرهنگ خاص چینی را برایتان آورده ایم.

 

چاپستیک به طور عمودی در ظرف برنج قرار نمی گیرد

قرار دادن چاپستیک به طور عمودی در ظرف برنج، نشانه مرگ است. به علاوه یادتان باشد که هنگام تکان دادن یا اشاره کردن با دست، چاپستیک در دستانتان نباشد.

 

آروغ زدن نشانه تشکر است

 

آروغ زدن در چین نشانه تشکر از آشپز و رضایت از غذایی است که مصرف کرده اید. بنابراین اگر این رفتار را در مکان های عمومی مشاهده کردید، تعجب نکنید.

 

فنجان های چای به طور مدام پر می شوند

 

میهمان ها مطمئن هستند که فنجان های چای آنها هیچوقت خالی نمی ماند. افرادی هم که فنجان های آنها پر می شود، برای تشکر و قدردانی ضربه ای روی میز می زنند.

 

هدیه پس از چند بار ردشدن، پذیرفته می شود

 

اگر به فردی هدیه ای دادید و او آن را رد کرد، ناراحت نشوید. رد کردن هدیه برای بار اول در میان مردم چین مرسوم است و حتی گاهی به ۳ بار هم می رسد. در واقع رد کردن آن برای بار اول نشانه تشکر و احترام است حتی اگر مورد پسند واقع شود.

 

تف کردن در ملا عام رایج است

 

اگر در چین افرادی را دیدید که هنگام پیاده روی در مکان های عمومی تف می کنند، تعجب نکنید زیرا این کار در فرهنگ چینی بی ادبی محسوب نمی شود.

 

پلیس ها به جای سگ از غاز استفاده می کنند

 

مجریان قانون در برخی مناطق مانند استان سین کیانگ به جای سگ های پلیسی از غازها استفاده می کنند زیرا اعتقاد دارند که آنها قوه بینایی قوی و صدایی بلند دارند و تهاجمی هستند.

 

اشاره کردن بی ادبی است

 

در بخشی مناطق چین مانند اطراف تبت اشاره کردن با دست، بی ادبی محسوب می شود. هنگام اشاره به شخص یا شی ای، به جای استفاده از انگشتانتان، از کل دست تان استفاده کنید. به این صورت که کف دست تان به سمت بالا و انگشتان تان تخت باشد.

 

تعارف قابل قبول نیست

 

اگر چه رد کردن تعارف برای شما عجیب است اما در چین طبیعی است زیرا قبول کردن آن از ابتدا تکبر و خودخواهی قلمداد می شود.

 

انعام دادن اهانت محسوب می شود

 

شاید انعام دادن در بسیاری از رستوران ها جهان طبیعی و نشانه احترام باشد اما در چین اهانت محسوب می شود. انعام تنها در هتل ها و فعالیت های مرتبط با تورها داده می شود.

 

می توانید با محلی ها عکس بیاندازید

 

ممکن است در مکان های عمومی چینی ها از شما درخواست کنند که با آنها عکس بگیرید. متقابلا شما هم می توانید از آنها چنین درخواستی داشته باشید.

 

از شلوار خشتک باز به جای پوشک استفاده می کنند

 

در چین معمولا به جای پوشک از شلوارک خشتک باز استفاده می شود تا کودکان در مواقع نیاز به راحتی بتوانند کار خود را انجام دهند.

 

استفاده از ماسک های تمام صورت در ساحل رایج است

این نوع ماسک که در سال ۲۰۰۴ اختراع شد، از پوست صورت در مقابل آفتاب و نیش ستاره دریایی محافظت می کند.

 

چرت زدن در خیابان رایج است

 

در چین شما اغلب افرادی را می بینید که در گوشه و کنار خیابان، ماشین، قطار و اتوبوس در حال چرت زدن هستند. این عمل کاملا رایج است و حتی یک وب سایتی وجود دارد که خواب افراد را در مکان های عجیب و غریب نشان می دهد.

 

منبع:وبسایت برترین ها

تازه های گردشگری

پربازدیدها

راهنما و مقاله

  • دسته‌ها
  • کليه حقوق اين سايت متعلق به سفریابی می باشد . شما می توانید از سایت سفریابی در صورت پذیرش موافقت نامه کاربری استفاده نمایید.