X appاپلیکیشن اندروید سفریابی دریافت

مراکز خرید دبی

گردشگری خارجی
date۷ تیر ۱۳۹۶
comment0

در دبی از صبح علی‌الطلوع تا نیمه‌شب می‌توان چرخید و ویترین‌ها را دید و خرید کرد؛ برای همین است که همیشه بیشترین مسافران را از بین عاشقان خرید دارد. به خاطر بازارها و مراکز خرید بزرگش، به دبی مرکز خرید خاور میانه می‌گویند. مراکز خرید دبی فقط به عنوان جایی برای خرید ساخته نشده‌اند بلکه هدف آن‌ها، ساخت نمونه‌ای کوچک از شهر است که فرهنگ عربی را هم معرفی کند و هر بازدیدکننده بتواند یک روز کامل را در آن سپری کند.

 

به غیر از جشنواره‌ بزرگ خرید دبی که در ژانویه به مدت یک ماه برپاست، هر وقت دیگری در سال هم مرکز خریدهای متنوع با قیمت‌های خوب و حراج‌های فصلی متعددشان، آماده‌اند تا مسافران را با دست پر و جیب خالی به خانه بفرستند. بعید نیست که تمام سفر شما در مراکز خرید دبی بگذرد، به قدری تعدادشان زیاد است و فروشگاه‌های متعددی دارند که در یک مسیر کوتاه در حد پنج تا ده دقیقه راه رفتن هم حتما یک مرکز خرید می‌بینید و برای دیدن همه‌ی آن‌ها قطعا وقت کم می‌آورید.

 

۱- دبی مال

دبی‌مال معروف‌ترین و پر طرف‌دارترین مرکز خرید دبی، پر است از فروشگاه‌ها و مغازه‌های رنگارنگی که همه چیز می‌فروشند، از غذا و مواد خوراکی گرفته تا لباس و زیورآلات. یک زمین اسکیت روی یخ هم توی این مرکز خرید هست که حتی اگر خودتان اهل اسکیت نباشید،‌ بد نیست سری به آن بزنید و اسکیت‌سواری دیگران را تماشا کنید. آکواریومِ بزرگ دبی مال هم حال و هوای بی‌نظیری دارد و مخصوصاً کمک می‌کند که حوصله‌ی بچه‌ها از گشت زدن توی مرکز خرید سر نرود. سینما، زمین بازی کودکان، بانک‌های مختلف و فواره‌های دیدنی از جاذبه‌های دیگر دبی مال هستند. در سال ۲۰۱۲ این‌جا با حدود ۶۵ میلیون نفر بازدیدکننده، شلوغ‌ترین مرکز خرید و تفریح جهان بوده است. خلاصه اینکه خرید، غذا، تفریح، هیجان، گردش و همه چیز را یکجا دارد.

 

۲- مرکز خرید ابن بطوطه

ابن‌بطوطه همان جغرافیدان و جهانگرد معروف عرب است؛ مرکز خرید ابن بطوطه بازاری است با شش تیمچه‌ی اصلی که سبک معماری هر تیمچه از حال و هوای یکی از سرزمین‌هایی که ابن بطوطه به آن‌ها سفر کرده الهام گرفته‌ و شامل تیمچه‌های مصر، هند، چین، اندلس، پارس و تونس می‌شوند. هر کدام از این تیمچه‌ها به یک نوع از محصولات اختصاص پیدا کرده است مثلا تیمچه ‌هند آخرین مدهای لباس و کفش را از برندهای معروف دنیا عرضه می‌کند یا تیمچه‌ مصر محصولات ورزشی می‌فروشد.

 

بهتر است در ابتدا نقشه و اطلاعات کامل را از باجه‌های اطلاعات دریافت کنید تا سردرگم نشوید.در فودکورت این مرکز خرید هم انواع غذاهای هندی و چینی، فست‌فودها و کباب‌ها و میان‌وعده‌های خوشمزه را پیدا می‌کنید. اینجا یک مرکز تفریح کودک به اسم «کید سیتی» و یک سینما هم دارد که باعث می‌شود بچه‌ها هم از خرید خسته نشوند. مرکز خرید ابن بطوطه از آن مراکز خرید بزرگ و خیره‌کننده و محبوب دبی است که حتما به دیدنش می‌ارزد.

 

۳-مرکز خرید امارات

مرکز خرید امارات با معماری باشکوه و خیره‌کننده‌اش با شعبی از۵۶۰ برند بین‌المللی شامل فروشگاه‌های زنجیره‌ای از جمله هایپر مارکت کارفور، فروشگاه‌های لباس طراحان مد، لوازم ورزشی، لوازم الکترونیک و لوازم خانگی از آن جاهایی است که حتما باید چند ساعتی برایش وقت بگذارید.

 

مخصوصا اگر با خانواده‌تان سفر می‌کنید، مطمئن باشید که امکانات خرید و تفریح، اینجا همه‌ اعضای خانواده را، با هر سن و سلیقه‌ای، راضی می‌کند. به علاوه این مرکز خرید دارای چندین سالن سینما، اولین سالن سرپوشیده‌ اسکی در دبی به نام «اسکای دوبای»، مرکز تفریحی «مجیک پلانت» با سالن‌های بولینگ و بیلیارد، چندین استخر و انواع و اقسام وسایل بازی و بیش از ۹۰ کافه و رستوران بین‌المللی است. دو هتل پنج ستاره جهت اقامت راحت‌تر گردشگران در کنار این مرکز خرید است و ایستگاه متروی کنار آن، رفت و آمد به این مرکز را آسان کرده است.

 

۴- دیره سیتی سنتر

هرچند در دبی مراکز خرید بزرگتر و زیباتری هم پیدا می‌کنید، اما «دیره سیتی سنتر» به خاطر نقشه و معماری خاص و مغازه‌های بزرگ و رنگارنگش برای خیلی‌ها جذاب‌تر است. اینجا همه‌جور مغازه‌ای پیدا می‌کنید؛ از فروشگاه‌های برندهای معروفی مثل اچ اند ام، آدیداس، آرمانی، بیبی شاپ، بوسینی، دیور، گپ و زارا گرفته تا مغازه‌های کوچک و مستقلی که فرش‌های نفیس، سوغاتی و هنرهای دستی می‌فروشند. علاوه بر این‌ها، شعبه‌ای از فروشگاه آیکیا و نمایشگاه‌های تویوتا و لکسوس و همچنین شعبه‌ای از «کارفور» (بهترین سوپرمارکت شهر) و سینمایی با یازده سالن نمایش هم اینجا پیدا خواهید کرد.

 

۴- دبی مارینا مال

دبی مارینا مال به خاطر نزدیک بودن به ساحل، فضایی کم‌نظیر و چشم‌اندازی زیبا، چه در شب و چه در روز دارد. اینجا به بزرگی مرکز خرید امارات یا دبی مال نیست ولی در نوع خود بزرگ است؛ در چهار طبقه و در فضایی بزرگ میزبان بیش از ۱۳۰ اوتلت است. اما در عوض رستوران‌ها و کافه‌های روباز و مشرف به ساحلش برای نفس تازه کردن و خوردن غذا یا قهوه‌ای دلچسب عالی هستند.

 

خیلی‌ها می‌گویند اینجا مرکز خرید گرانی است با این حال اگر از شلوغی و هیاهوی دیوانه‌کننده‌ مراکز خرید دیگر خسته شده باشید یا دنبال مرکز خریدی نزدیک دریا بگردید، «دبی مارینا مال» گزینه مناسبی است. هتل پنج ستاره مارینا هم برای اقامت، درست در کنار این مرکز خرید قرار دارد.

 

۶- مرکز خرید میردف

معماری داخلی این مرکز خرید بسیار زیباست و خبری از ازدحام در آن نیست؛ اگر می‌خواهید با خیال راحت خرید کنید و گرفتار شلوغی نشوید، میردف را نباید از دست بدهید. ۴۶۵ مغازه در این مرکز خرید وجود دارد که بیش از نیمی از آن از برندهای معتبر هستند و انواع و اقسام لباس، کفش، طلا و جواهر، لوازم آرایش و … را به فروش می‌رسانند.

 

در بخش تفریحات سالن بولینگ، سینمای ۴ بعدی، شهربازی «مجیک پلانت»، سالن سنگ‌نوردی، سالن فوتبال و همچنین بخشی برای نگهداری از کودکان در نظر گرفته شده. در انتها می‌توانید در بیش از ۸۰ رستوران و کافه‌ این مرکز خرید استراحت کنید و غذا بخورید. یادتان باشد که مرکز خرید میردف کمی از مرکز شهر دور است.

 

۷-دبی فستیوال سیتی

دبی فستیوال سیتی یا همان شهر جشنواره دبیدبی فستیوال سیتی از آن مرکزخریدهایی است که اگر قصد خرید هم نداشته باشید ارزش دیدن و گشتن دارد. هم به فرودگاه بین‌المللی دبی نزدیک است و هم به دیره، مرکز تاریخی شهر. این مرکز خرید بزرگ در واقع یک شهر تمام‌عیار است که معماری خیره‌کننده‌اش را با آب‌نماهای زیبا و گیاهان طبیعی کامل‌ کرده‌اند.

 

رستوران‌ها و کافه‌های اینجا را می‌توانید کنار آب‌راهه‌ای که همسایه‌ی آن است پیدا کنید و کمی زیر سایه‌بان‌ها بنشینید و هوای تازه بخورید؛ چیزی که در خیلی از مراکز خرید دبی حکم کیمیا را دارد. این‌جا فروشگاه‌ برندهای معروفی مثل اسپریت، آیکیا، مارکز اند اسپنسر، نیویورکر، نایک، آدیداس، کلارکز، کانورس، پاریس هیلتن، تگز و تامی را هم می‌بینید.

 

۸- مرکز خرید فستیوال واتر فرانت سنتر

فستیوال واتر‌فرانت سنتر‌ یک مرکز خرده فروشی مجلل، مجموعه بی‌نظیری از رستورانها و کافه‌ها و یک تجربه تفریحی باشکوه را در داخل یک شاهکار معماری گرد هم می‌آورد.فستیوال واتر‌فرانت سنتر ترکیبی برجسته از مد بین‌المللی و منطقه‌ای و انواع خرده فروشان سطح بالا را همراه با جذابیت بازار قدیمی ترید‌ روتز‌ و بازار طلای دبی و بزرگترین غذاخوری سرباز در خاورمیانه عرضه می‌کند. فستیوال واتر‌فرانت سنتر‌ یک تجربه سطح بالای کامل برای سلیقه بین‌المللی میهمان ارائه می‌دهد. فستیوال با چشم‌اندازهای خود مشرف بر تفرجگاه ساحلی فستیوال و دبی کریک‌، اینترکنتیننتال‌ فستیوال سیتی‌ دبی، فستیوال سیتی‌ کرون‌ پلازا‌ دبی‌ و ایونت‌ سنتر را به فستیوال سنتر‌ مرتبط می‌سازد و تا فستیوال سنتر‌ هتل چهار فصل دبی امتداد خواهد یافت.دو منطقه متمایز فستیوال سنتر، یعنی فستیوال واتر‌فرانت سنتر‌‌ و فستیوال پاور‌ سنتر‌ در دست تکمیل که بر یک آب نمای زیبا مشرف هستند، شامل بیش از ۶۰۰ فروشگاه از جمله ۲۵ فروشگاه مهم، بیش از ۱۰۰ رستوران، کافه و اغذیه‌ فروشی، یک مجتمع سینمایی ۱۲ پرده‌ای، یک مرکز بولینگ و یک مرکز تفریحی وسیع و پارکینگ با ظرفیت ۱۳,۰۰۰ اتومبیل خواهند بود .

‌‌‌

۹- مرکز خرید مرکاتو‌

مرکز خرید مرکاتو‌ به سبک رنسانس‌ است و دارای یک سینمای چندگانه‌ با هفت پرده نمایش و بیش از ۹۰ فروشگاه است. . این مرکز دارای بیش از ۹۰ فروشگاه و چندین غذاخوری و کافی شاپ می باشد. شعبه ای از سوپرمارکت بزرگ “اسپینیز ” نیز در این مرکز قرار دارد. ۷سالن سینما “سنچری سینما” نیز از بخش های دیگر این مرکز می باشند. آدرس: خیابان ساحلی جمیرا – نزدیک باغ وحش دبی

 

۱۰- حمرین‌ سنتر‌

مرکز خریدحمرین‌ سنتر‌ دبی که جزو مراکز خرید دبی بوده، بسیار مدرن و زیبای و یکی از اصلی ترین جاذبه های توریستی این شهر می باشد. این مجهز به سیستم های خنک کننده قوی و سایر امکانات مورد نیاز می باشند. هوای بسیار خنک در این مرکز خرید باعث گردیده تا بسیاری از مسافران به دلیل گرمای شدید سطح شهر به ویژه در ماه های گرم سال، خرید از این مرکز خرید به سایر مناطق دبی ترجیح دهند.حمرین‌ سنتر‌‌ واقع در دیره یک مرکز خرید معروف برای میهمانان به شمار می‌آید و در حدود ۸۰ فروشگاه، چندین رستوران و پارکینگ با ظرفیت ۸۰۰ اتومبیل را ارائه می‌دهد .

 

۱۱- مرکزخرید ایکاء (IKEA)


ایکاء بزرگترین فروشگاه مبلمان‌ و اثاثیه منزل است . فروشگاه جدید ایکاء چهار برابر بزرگتر از فروشگاه قدیمی آن است که در فستیوال سیتی‌ دبی هموار گردد. در مارس ۲۰۰۱ ، IKEA یک فروشگاه جدید در مارینا‌ مال، ابوظبی‌ باز کرد. مارینا‌ مال بر ابو‌ظبی‌ مارینا‌ برتری دارد و یکی از معتبرترین مراکز خرید در ابوظبی‌ به شمار می‌آید.

 

۱۲- لامسی پلازا

لامسی‌ پلازا‌، مرکز خرید خانوادگی ممتاز دبی بیش از ۱۵۰که نیازهای کل خانواده را برطرف می‌سازند. برخی از مارکهای مشهور لامسی‌ پلازا‌ عبارتند از داماس‌، پاریس گالری، ناین‌ وست‌، باسینی‌، نیومی‌ و مادر‌کیر. خرید در لامسی‌ پلازا‌ ارزش زیادی را برای پول شما قائل می‌شود. لامسی‌ مکانی کامل و مناسب برای آوردن کودکان است . بچه‌ها را می‌توان تحت نظارت و مراقبت کارکنان فوق‌العاده لایقی قرار داد که در لو لو‌ الدوگنگ‌، یکی از امن‌ترین و تمیزترین مراکز بازی و اکتشاف کودکان در دبی، آموزش دیده‌اند. این مرکز خرید همچنین با جای دادن ابر‌فروشگاه المایا‌، فروش محدوده وسیعی از کالاها و انواع غذا با قیمتهای فوق‌العاده جالب در خود، لامسی‌ پلازا‌ را به یک مقصد تک‌توقفی تبدیل می‌سازد که در آن، مشتریان می‌توانند به همه چیز دسترسی داشته باشند .

 

لامسی‌ پلازا‌ تنها مرکز خرید در دبی است که در آن، خریداران به ازای‌ هر درهم خرج شده در هر یک از خرده فروشیها‌ یک ایر‌ مایل دریافت می‌کنند و برای آنها شانس جمع‌آوری هزاران ایر‌ مایلز‌ وجود دارد تا در ازای‌ آنها، جوایز شگفت‌آوری اهدا شود. جدا از خرید، بازدید‌کنندگان همچنین می‌توانند فود‌ کورت‌ لامسی‌ پلازا‌ را که یکی از کاملترین‌ فود‌ کورتهای‌ امارات‌ متحده عربی است، امتحان نمایند. این فود‌ کورت‌ بیش از ۱۷ خوراک مختلف را در محوطه‌ای که می‌تواند تا ۷۰۰ نفر را همزمان در خود جای دهد، عرضه می‌کند. لامسی‌ پلازا‌ در ۱۷ مارس ۱۹۹۷ توسط اعلیحضرت شیخ احمد بن سعید آل مکتوم افتتاح شد و در مرکز شهر واقع است و با هدف تأمین نیازهای گوناگون مشتریان “زیر یک سقف‌” است. آدرس: منطقه عود میثاء – خیابان زعبیل

 

۱۳- مرکز خرید برجمان

این مرکز زیبا در سه طبقه با زیربنایی حدود۹۲ هزار متر مربع بنا شده است و بیش از ۱۹ فروشگاه را در خود جای داده است. طبقه همکف اختصاص به پارکینگ اتومبیل ها دارد و طبقات اول و دوم آن مملو از فروشگاه های مختلف می باشد. شما بسیاری از مارک های معروف جهان را در این مرکز مشاهده خواهید کرد. مجموعه کاملی از فروشگاه های عرضه کننده لباس، لوازم الکترونیکی، دکوراسیون و غیره در این مرکز وجود دارند. بخشی تحت عنوان Fun City برای بازی کودکان در نظر گرفته شده است. رستوران ها و بخش عرضه کننده غذاهای Fast food نیز از بخش های پرطرفدار این مرکز می باشد.

 

در حال حاضر، طرح توسعه این مرکز در حال انجام می باشد. بزودی این مرکز وسعتی برابر با چهار برابر وسعت کنونی پیدا خواهد نمود. در طرح توسعه، ساخت مرکز اداری، سالن کنفرانس، مجموعه ای از آپارتمان ها، سالن تاتر، باشگاه بدن سازی و مجموعه ای از سالن های سینما در نظر گرفته شده است. آدرس: تقاطع خیابان مرکز تجاری و خیابان خالد بن ولید

 

۱۴- مرکز الغریر دبی

این مرکز در یک نوسازی ، تعداد فروشگاه های خود را در سال ۲۰۰۳ به ۴۰۰ فروشگاه افزایش داده و مجموعه های دیگری نیز به این مرکز خرید، اضافه شده است. این مرکز با وسعتی حدود ۹۰ هزار متر مربع در بر گیرنده بیش از ۴۰۰ فروشگاه می باشد. این مرکز فروشگاه در دو طبقه بنا شده است.۸ سالن سینمای گراند ساین سیتی ( Grand Cinecity )، چندین رستوران، واحدهای عرضه کننده غذاهای Fast food ، کافی نت و سوپرمارکت معروف اسپینیز از دیگر بخشهای این مرکز خرید می باشند. در کنار این مرکز، یک پارکینگ چند طبقه، مجموعه ای از آپارتمانها و مجموعه اداری این مرکز قرار دارند. آدرس: تقاطع خیابان رقه و عمر بن الخطاب

 

۱۵- وافی سیتی مال

مرکز خرید وافی یکی از لوکس ترین مراکز خرید در دبی می باشد. قیمت ها نیز به همین جهت تا حدودی با سایر مراکز خرید متفاوت می باشد. این مرکز با بیش از ۳۰۰ فروشگاه و با مساحتی حدود ۵۲۰ هزار متر مربع یکی از دیدنی ترین و لوکس ترین مراکز خرید در دبی می باشد. این مرکز در چهار طبقه بنا شده است. معماری این مرکز الهام گرفته از معماری مصر و سایر آثار باستانی این کشور می باشد. چندین هرم شیشه ای خیره کننده قرار گرفته در سقف این مرکز که به طرز بسیار زیبایی طراحی و رنگ آمیزی شده اند و چنین مجسمه از فراعنه مصر در بیرون مرکز بر زیبایی خاص این مرکز افزوده اند. در کنار بوتیک ها و فروشگاه های لوکس این مرکز، تعدادی رستوران و کافی شاپ و یک مجموعه تفریحی نیز در نظر گرفته شده است. مرکز تفریحی و سرگرمی این مرکز که در طبقه سوم آن قرار دارد، یکی از محل های بسیار جذاب برای کودکان و نوجوانان می باشد.

 

۱۶- مرکز خرید اژدها

این مرکز خرید شامل نمایشگاه ها ، مراکز خرید و رستورانها است .که ۴۰۰۰شرکت فعال در زمینه محصولات چینی در آن مشغول به کار هستند .این مرکز خرید به چندین بخش بازرگانی و خدماتی و اداری تقسیم شده است .جاذبه اصلی آن معماری نادر آن است ۱۵۰۰۰۰ مترمربع در آن طرف مرکز خرید به بخش اول پروژه بین المللی نخل اختصاص دارد.

 

۱۷- مرکز خرید اربیان دبی


مرکز خرید اربیان دبی از بهترین مراکز خرید دبی است که امکانات تفریحی و رفاهی خوبی را برای کسانی که به آنجا میروند فراهم میکند. کسانی که برای خرید به این محل میروند می توانند پس از خرید اجناسشان پس از ۲۰۰ فروشگاه این مراکز خرید ، در رستوران های این مرکز غذا میل کنند.از دیگر تفریحاتی که برای مراجعه کنندگان در نظر گرفته شده میتوان به تماشای فیلم در سینما و سایر فعالیت های سرگرم کننده اشاره کرد. در مرکز خرید اربیان دبی علاوه بر این فعالیت ها، تمامی سرویس هایی که در طول روز به آنها نیاز پیدا می کنید، وجود دارد. در این مرکز خرید می توانید مالیات خود را پرداخت کنید، فعالیت های بانکی خود را انجام دهید، بسته های پستی خود را ارسال کنید و در کنار همه این کارها به خریدهای خود نیز بپردازید.

 

بازارهای سنتی دبی

 

۱۸- سوق مدینه جمیرا

کلمه‌ی «سوک» که در اسم این مرکز خرید دیده می‌شود همان «سوق» به معنی بازار سنتی روباز است. جمیرا منطقه‌ای لوکس در دبی است که در آن سعی شده در منطقه‌ای به وسعت چهل هکتار فضای یک شهر سنتی عربی بازسازی شود. مرکز خرید بزرگ سوق مدینه جمیرا، در همین منطقه در انتهای جاده‌ «جمیره»، درست بعد از برج‌العرب قرار گرفته است و آن را به سبک بازارهای سنتی عربی ساخته‌اند. در فروشگاه‌ها و مغازه‌های سطح بالای این مجموعه، هر چیزی که بخواهید، از لباس و جواهرات و عتیقه‌جات گرفته تا بهترین انواع روغن زیتون و ادویه را پیدا می‌کنید. اینجا غذاخوری‌های خوبی هم دارد و همیشه شلوغ است.

۱۹-بازار طلای دبی

بازار طلای دبی یا همان «سوق الذهب» فقط یک بازار نیست. اینجا جزء میراث فرهنگی و نمادهای تاریخی این شهر است و خیلی از گردشگران اینجا را یادگار واقعی دبی سنتی و قدیمی می‌دانند. به همین دلیل، شاید تعداد گردشگران در این بازار از تعداد خریداران بیشتر باشد. اینجا، مخصوصا غروب ها، پاتوق توریست هاست و توی خیابان های باریک کنار بازار هم مغازه‌هایی را پیدا می‌کنید که قلیان و قهوه و چای می‌فروشند. بنابراین، حتی اگر اهل خرید طلا نیستید هم سری به این بازار بزنید تا چهره دبی قدیم را هم ببینید. جالب است بدانید که بر اساس برآوردها، در هر زمانی که وارد بازار شوید بیش از ده تن طلا در این بازار موجود است.

 

۲۰- بازار الکرامه

بازار الکرامه از آن دسته بازارهای سنتی و قدیمی دبی است که هنوز هم گردشگران زیادی را به خودش می‌کشاند. تا چند سال پیش اینجا پر بود از ارزان‌فروشی‌هایی که از شیر مرغ تا جان آدمیزاد را به قیمت بسیار ارزان می‌فروختند اما حالا این مغازه ها کمتر شده‌اند و در عوض پای فروشگاه‌های امروزی‌تر به الکرامه باز شده است. با این همه حال و هوای دبی قدیم را هنوز هم در این بازار می‌شود تجربه کرد. الکرامه از حدود ساعت ۱۰ صبح باز است، اما بیشتر گردشگران شب‌ها را برای گشتن توی این بازار ترجیح می‌دهند. اگر دنبال اجناس ارزان‌قیمت هستید اینجا جای مناسبی برای خرید است.

 

منبع:وبسایت برترین ها

تازه های گردشگری

پربازدیدها

گردشگری خارجی

  • دسته‌ها
  • کليه حقوق اين سايت متعلق به سفریابی می باشد . شما می توانید از سایت سفریابی در صورت پذیرش موافقت نامه کاربری استفاده نمایید.