X appاپلیکیشن اندروید سفریابی دریافت

هجوم انگلیسی ها برای گرفتن گذرنامه ایرلندی

اخبار
date۱۰ خرداد ۱۳۹۶
comment0

سفیر ایرلند در لندن آماری ارائه داد که نشان از افزایش ۷۰ درصدی درخواست گذرنامه ایرلندی از سوی شهروندان انگلیسی از زمان برگزاری همه‌پرسی برگزیت در ۲۳ ژوئن سال ۲۰۱۶ میلادی دارد.

 

سفیر ایرلند در لندن در گفت‌وگو با رادیو ۴ شبکه بی‌بی‌سی، از افزایش سریع تعداد درخواست برای گذرنامه‌ی ایرلندی در سال جاری میلادی خبر داد. در یک سال گذشته درخواست برای پاسپورت ایرلندی در داخل انگلیس، نسبت به سال گذشته قبل از آن، بیش از ۷۰ درصد افزایش داشته است.

براساس قوانین مهاجرتی جمهوری ایرلند، شهروندان بریتانیایی که در ایرلند شمالی متولد شده‌اند، یا والدین، یا پدربزرگ، یا مادربزرگ آن‌ها ایرلندی بوده‌اند، می‌توانند به صورت قانونی درخواست پاسپورت این کشور کنند.

 

«دان مولهال» در این گفت و گوی تلفنی گفت:

درخواست گذرنامه برای کسب شهروندی ایرلند از سوی کسانی که پدربزرگ و یا مادربزرگشان ایرلندی بوده‌اند، نیز افزایش زیادی داشته است. به‌طور میانگین سالانه در انگلیس در حدود ۵۰ هزار گذرنامه ایرلندی صادر می‌شده است که این رقم در سال گذشته میلادی نزدیک به ۷۰ هزار مورد رسید.

 

در سال ۲۰۱۶ میلادی در کل ۶۴ هزار و ۹۹۶ بریتانیایی درخواست دریافت گذرنامه ایرلندی به مقامات این کشور ارائه داده‌اند که نسبت به سال ۲۰۱۵ میلادی، ۴۰ درصد رشد داشته است. اکثر این درخواست‌ها بعد از زمان برگزاری همه‌پرسی ۲۳ ژوئن ۲۰۱۶ (سوم تیرماه ۱۳۹۵) که منجر به رأی انگلیسی به خروج از اتحادیه اروپا شد، صورت گرفته است.

 

سفیر ایرلند از وضعیت مرزهای دو ایرلند بعد از برگزیت ابراز نگرانی کرد و ادامه داد:

وضعیت مرزها و نیز حفاظت از توافق صلح ایرلند موسوم توافق جمعه پاک از جمله مواردی مهمی است که در مذاکرات برگزیت مطرح خواهد شد.

 
او با تاکید بر اینکه برگزیت وضعیت پیچیده‌ای را برای همه در ایرلند ایجاد کرده است، از احتمال برگزاری همه‌پرسی اتحاد میان ایرلند و ایرلند شمالی در آینده خبر داد. مولهال ادامه داد:

ترجیح ما این هست که بریتانیا همچنان در اتحادیه اروپا می‌ماند، که امر سبب تداوم وضعیت خوب کنونی با ایرلند شمالی می‌شد.

 
در همه‌پرسی ۲۳ ژوئن (سوم تیرماه) ۵۱.۹ درصد مردم بریتانیا به خروج از اتحادیه اروپا و ۴۸.۱ درصد آنها به ماندن در این اتحادیه رأی دادند. در این‌همه پرسی از میان اجزای تشکیل‌دهنده بریتانیا شامل انگلیس، ولز، اسکاتلند و ایرلند شمالی، اکثریت انگلیسی‌ها و ولزی‌ها به برگزیت و بیشتر اسکاتلندی‌ها و ایرلندی‌ها به ادامه حضور کشورشان در اتحادیه اروپا رای دادند.

 

گرفتن پاسپورت ایرلندی، به شهروندان بریتانیایی این امکان را می‌دهد که در صورت خروج کشورشان از اتحادیه اروپا همچنان بتوانند عضو این اتحادیه باقی‌مانده و از امتیازات آن استفاده کنند.

 

منبع:جام جم آنلاین

تازه های گردشگری

پربازدیدها

اخبار

  • دسته‌ها
  • کليه حقوق اين سايت متعلق به سفریابی می باشد . شما می توانید از سایت سفریابی در صورت پذیرش موافقت نامه کاربری استفاده نمایید.