X appاپلیکیشن اندروید سفریابی دریافت

مرکز سافاری (وحش گشت) جهان

گردشگری خارجی
date۲ اردیبهشت ۱۳۹۶
comment0

زمانی بازدید از نایروبی به دلیل خطراتی که در بر داشت، مانند یک اشتیاق دور از دسترس در ذهن گردشگران پنهان بود‌ اما امروز مردم سراسر جهان خاطرات سفر خود به این شهر زیبای آفریقایی را منتشر می‌کنند و از تماشای جلوه‌های طبیعی آن به خود می‌بالند.

برای کسانی که نایروبی را تجربه کرده‌اند، ‌ یک شهر پر جنب و جوش از نظر فرهنگی است و شب زنده‌داری‌های هیجان‌انگیزی دارد‌. در هیچ کجای دنیا نمی‌توان غذاهایی به خوشمزگی اینجا پیدا کرد.

اگر بتوانید از مرز شایعات و نکات منفی که در مورد امنیت و آمار جرم و جنایت این شهر بر سر زبان‌هاست بگذرید، قطعا افسون جاذبه‌های این شهر شما را غافلگیر خواهد کرد؛ موزه جذاب ملی که بازگو کننده جلوه‌ای خاص از فرهنگ مردم این سرزمین است، پارک ملی که با کرگدن‌ها و فیل‌های غول‌پیکرش یکی از مراکز مهم حفاظت شده حیوانات است و خانه سابق کارن‌بیلکسن؛ نویسنده مشهور دانمارکی تنها بخشی از جاذبه‌های پایتخت کنیای افسانه‌ای است.

سفر به نایروبی به منزله تجربه یکی از شهرهای پویای آفریقاست؛ شهری که اگر کمی به آن فرصت بدهید شما را مجذوب خود خواهد کرد. افراد قبیله ماسای (Masaai) این منطقه را انکاره نیروبی (Enkare Neerobi) نامیدند که به معنی مکان آب سرد است‌ اما از آن زمان تاکنون شهر پستی بلندی‌‎های بسیاری را پشت سر گذاشته و اکنون به عنوان یکی از مراکز تجاری آفریقا شناخته می‌شود.

نایروبی امروز تلاش‌های بسیاری برای بازیابی گذشته سرسبز خود داشته ‌است؛ زمانی که این شهر را «شهر سبز در آفتاب» می‌نامیدند‌. استقبال گردشگران داخلی و خارجی نشان می‌دهد ‌ این تلاش ثمر‌بخش بوده است. سفر به نایروبی ترکیبی شگفت‌انگیز از یک سفر ماجراجویانه به دل طبیعت، کشف قبایل آفریقایی و آشنایی با فرهنگ و سبک زندگی کاملا متفاوتی است که قطعا ارزش امتحان کردنش را دارد.

تقویم سفر

 

بهترین زمان برای بازدید از نایروبی اواخر آذر تا بهمن و همچنین خرداد تا شهریور است. بقیه ماه‌های سال جزو فصل‌های مرطوب نایروبی محسوب می‌شود. اسفند تا اردیبهشت بیشترین میزان بارندگی در این شهر رخ می‌دهد که باعث دشواری دسترسی به جاده‌ها می‌شود. در این ماه‌ها همچنین بازدید از بسیاری جاذبه‌های شهر مانند پارک ملی هم تا حدود زیادی ناممکن می‌شود. بنابراین بهتر است برنامه سفرتان را برای تابستان یا زمستان تنظیم کنید تا بتوانید از تمامی زیبایی‌های پایتخت افسانه‌ای کنیا لذت ببرید.

 

آدرنالین‌تان را بالا برید

 

بسیاری از گردشگرانی که نایروبی را به عنوان مقصد سفر انتخاب می‌کنند شیفته طبیعت و ماجراجویی هستند. در این شهر شما تجربه‌های نابی از برخورد با حیات وحش خواهید داشت. در ادامه می‌توانید فهرستی از تفریحات هیجان‌انگیز را ببینید.

 

پناهگاه کروکودیل

مامبا در زبان محلی به معنای کروکودیل است. اگر دوست دارید این حیوانات را از نزدیک ببینید و با آنها عکس یادگاری بگیرید سری به پناهگاه مامبا بزنید. در این مکان بخت اینکه کروکودیل‌هایی را که حمام آفتاب گرفته‌اند‌، از نزدیک تماشا کنید بسیار بالاست.

 

پارک ملی دریاچه

در پارک ملی دریاچه ناکورو می‌توانید انواع لک لک‌ها و پرندگان دریایی را ببینید. کشف زیبایی‌های طبیعی منطقه و آشنایی با گونه‌های پرندگان نایاب از لذت‌های این ماجراجویی است. اگر قصد سفر به این منطقه را دارید فراموش نکنید که حتما یک راهنمای محلی با خود ببرید.

 

سافاری

سافاری یکی از بایدهای سفر به نایروبی است؛ تجربه بی نظیری که شما را با انواع حیوانات نایروبی و گونه‌های نادری از حیوانات جهان آشنا خواهد کرد. کرگدن سفید، بانگو و گورخر آلبانیا حیواناتی هستند که شما در مسیر سافاری با آنها آشنا خواهید شد. اگر دوست دارید با حیات وحش کنیا در عرض یک ساعت رو‌به‌رو شوید باید حتما سافاری را تجربه کنید.

کارتینگ

اگر عاشق سرعت هستید، کارتینگ در جاده لانگاتا را باید حتما تجربه کنید. جاده‌ای که با انواع و اقسام مسیرهای هیجان انگیز و مناظر دوست داشتنی آدرنالین خون‌تان را بالا خواهد برد.

گردش با تاکسی

 

تاکسی در نایروبی نسبتا ارزان است. برای نیم ساعت حدود ۱۵ دلار باید هزینه کنید، اما اگر می‌خواهید حسابی شهر را بگردید اجاره اتومبیل به صرفه‌تر است. اجاره روزانه ماشین حدود ۷۰ دلار هزینه دارد. تمام تاکسی‌های نایروبی به تاکسی متر مجهز نیستند. بنابراین بهتر است هنگام سوار شدن قیمت را با راننده نهایی کنید. اگر شب هنگام می‌خواهید در شهر تردد کنید توصیه ما این است که حتما تاکسی بگیرید تا امنیت‌تان تضمین شده باشد.

 

چگونه برویم؟

بر اساس توافق صورت گرفته بین ایران و کنیا، ایرانیان می‌توانند در فرودگاه نایروبی ویزای خود را دریافت کنند، اما از آنجایی که ممکن است به دلیل نقص مدارک از دادن ویزا به شما در فرودگاه سر باز زنند پس بهتر است به سفارتخانه این کشور مراجعه کنید. برای درخواست ویزا از سفارت این کشور باید فرم درخواست روادید، دو قطعه عکس رنگی، گذرنامه و هزینه صدور روادید را همراه داشته باشید. فراموش نکنید که قبل از سفر به کنیا باید واکسیناسیون انجام شود. برای رسیدن به نایروبی می‌توانید از خطوط هوایی امارات، ترکیش، قطر و ایرفلوت روسیه استفاده کنید.

 

بهترین مکان اقامت

 

وقتی صحبت از گزینه‌های اقامتی است، نایروبی انتخاب‌های متعددی پیش‌روی‌تان خواهد گذاشت و شما بسته به بودجه سفرتان می‌توانید بهترین‌ها را انتخاب کنید. با استقبال گردشگران هر روز بر تعداد هتل‌های این شهر افزوده می‌شود‌. اگر دوست دارید یک اقامت مجلل را تجربه کنید می‌توانید سراغ هتل‌های افسانه‌ای که در حومه سرسبز شهر ساخته شده بروید وگرنه مهمانسراها و مسافرخانه‌های بسیاری برای کسانی که می‌خواهند بیشتر وقت خود را صرف ماجراجویی کنند در شهر وجود دارد.

 

مدرن

 

در نزدیکی مرکز شهر هتل سانکارا نایروبی(Sankara Nairobi) با امکانات ویژه‌ای مانند استخر سرپوشیده، سالن بدنسازی، مرکز سلامت و ماساژ و چندین رستوران می‌درخشد. اتاق‌های این هتل بزرگ، مدرن و مجهز است.

دکوراسیون زیبا، اینترنت پر سرعت رایگان، دستگاه تهویه مطبوع و چای‌ساز از دیگر امکانات اتاق‌های این هتل است. این هتل در پنج کیلومتری منطقه تجاری مرکزی نایروبی واقع شده و تنها دو کیلومتر از موزه ملی کنیا فاصله دارد. برای اقامت در این هتل پنج ستاره باید شبی ۲۱۵ دلار بپردازید.

 

غذاهای بومی

 

ویلا رزا کمپنسکی(Villa Rosa Kempinski) یکی از هتل‌های مناسب و زیبای شهر است که به استخر‌ و مرکز تناسب‌اندام مجهز است. اتاق‌های این هتل بزرگ هستند و با چشم‌انداز زیبایی که از شهر در برابرتان قرار می‌دهند نایروبی را دوست داشتنی‌تر خواهند کرد. این هتل با چندین رستوران انواع غذاهای محلی و بین‌المللی را در اختیار مسافران می‌گذارد.

اگر طرفدار غذاهای ایتالیایی هستید بهتر است سری به رستوران لوکا بزنید و اگر به دنبال قهوه‌های خوب می‌گردید کافه این هتل گزینه خوبی است. پارک ملی نایروبی ۳۰ کیلومتر با هتل و فرودگاه ۲۱ کیلومتر با آن فاصله دارد. برای اقامت در این هتل پنج ستاره باید روزی ۱۶۱ دلار بپردازید.

 

تزئینات ویژه

 

هتل هرون پورتیکو (The Heron Portico) پنج دقیقه با مرکز شهر فاصله دارد و مجهز به استخر، سالن بدنسازی و سوناست. هر اتاق این هتل به طور خاصی تزئین شده و تلویزیون صفحه تخت، دستگاه قهوه‌ساز و یخچال در تمام آنها وجود دارد. رستوران این هتل مجهز به انواع غذاهای بین‌المللی است و شما می‌توانید غذای‌تان را در هوای آزاد و محیط زیبای هتل صرف کنید. برای اقامت در این هتل چهار ستاره باید شبی ۱۱۶ دلار هزینه کنید.

هتل آپارتمان مجهز

هتل باتیناس پیک (Batians Peak) تنها پنج کیلومتر از شهر نایروبی فاصله دارد و آپارتمان‌های ویژه‌ای را در اختیار مسافران خود قرار می‌دهد. این هتل مجهز به رستوران و مرکز تناسب اندام است و بازار محلی هم ۱۳ کیلومتر از آن فاصله دارد. هر آپارتمان این مجموعه مدرن یک تلویزیون، گاوصندوق و دستگاه چای‌ساز و قهوه‌ساز در اختیار مهمانانش می‌گذارد. برای اقامت در این هتل باید شبی ۸۴ دلار بپردازید.

۷۲ ساعت در پایتخت کنیا

 

نایروبی پایتخت کنیا و بزرگ‌ترین شهر این کشور هنوز هم تردستی عاشقانه و ماجراجویی دوران استعماری خود را حفظ کرده است. تاریخ غنی و فرهنگ قبیله‌ای نایروبی امروز تکامل یافته و موزه‌های عالی این شهر بهترین نقطه برای درک این موضوع است‌ اما حتی در این شهر شلوغ جاذبه‌های حیات وحش در بین فهرست گردشگران حرف اول را می‌زند. شاید نایروبی تنها شهر بزرگ دنیا باشد که شما بتوانید ‌ درون محدوده آن سافاری را تجربه کنید.

روز اول

 

ماجراجویی در طبیعت

 

نایروبی شاید از معدود پایتخت‌های دنیاست که در آن می‌توانید با ۱۵ دقیقه رانندگی از آسمانخراش‌های مرکز شهر دور شوید و در دل طبیعت وحشی، آرامش را تجربه کنید.

 

پارک ملی نایروبی

اولین پارک ملی کنیا، پارک ملی نایروبی است که یک پناهگاه محافظت شده برای حیات‌وحش محسوب می‌شود. این پارک تنها هفت کیلومتر با آسمانخراش‌های مرکز شهرستان نایروبی فاصله دارد. پارک ملی کنیا در حقیقت یک پناهگاه برای کرگدن‌هاست و بیش از ۵۰ کرگدن در این پارک نگهداری می‌شود. علاوه بر کرگدن در حال انقراض، شیر، آهو، بوفالو، گراز، یوزپلنگ، گورخر، زرافه، شتر مرغ و بیش از ۴۰۰ گونه پرنده در این پارک زندگی می‌کنند.

سال ۱۹۸۹ در مراسمی با حضور رئیس جمهور کنیا ۱۲ تن عاج فیل و شاخ کرگدن در این پارک سوزانده شد تا جلوی این تجارت غیر قانونی و کشتار این حیوانات در معرض انقراض گرفته شود و یک بنای تاریخی از این واقعه در پارک ملی تاسیس شده است. پیاده‌روی در اطراف کرگدن‌ها، سافاری با لذت تماشای حیوانات غول‌پیکر و تجربه ارتباط نزدیک با فیل‌ها از لذت‌های این بازدید است.

 

حیات‌وحش دیوید شرلدریک

در دروازه اصلی پارک ملی نایروبی یک مرکز توانبخشی فیل‌ها وجود دارد که برای دوستداران حیوانات جالب توجه است. این مرکز در سال ۱۹۷۷ توسط همسر یکی از سرپرستان سابق پارک ملی یعنی دیوید شرلدریک (David Sheldrick) تاسیس شده و مراقبت از بچه فیل‌ها و کرگدن‌های جوان رها شده را بر عهده دارد. شما می‌توانید در این مکان این موجودات دوست داشتنی را از نزدیک ببینید.

 

عکاسی با زرافه

در مرکز زرافه بازدید‌کنندگان می‌توانند با زرافه‌ها چشم در چشم شوند و با آنها عکس یادگاری بگیرند. این مرکز غیرانتفاعی وظیفه اصلی آموزش رفتار کودکان با حیوانات را برعهده دارد و اطلاعات زیادی در مورد حیوانات گوناگون در اختیار قرار می‌دهد. اگر علاقه دارید که در یک سالن ناهارخوری با کله زرافه‌ها عکس بگیرید بهترین مکان اینجاست.

 

روز دوم

 

سبک زندگی مردم

 

آشنایی با فرهنگ و زندگی مردم کنیا در پایتخت این کشور آسان است؛ زیرا تنوع قومیتی در این شهر بالاست. بنابراین بهتر است روز دوم سفرتان را به شناخت فرهنگ و سبک زندگی مردم این سرزمین اختصاص دهید.

 

مرکز بین‌المللی کنفرانس کنیاتا

این مرکز که نام خود را از اولین رئیس جمهور یعنی جومو کنیاتا (Jomo Kenyatta) گرفته است، مکان زیبایی برای برگزاری کنفرانس‌ها، جلسات و نمایشگاه‌هاست. گرچه این مرکز بلندترین ساختمان در کنیا نیست، اما با برجی ۲۸ طبقه یکی از ساختمان‌های بلند این شهر محسوب می‌شود. نمای قرمز مایل به قهوه‌ای کمرنگ که رنگ کلبه‌های سنتی آفریقا را به یاد می‌آورد در این بنا به کار رفته است. در رستوران بالای برج می‌توانید از غذای سنتی و نمای پانورامای شهر لذت ببرید.

 

آوای قبایل

 

در ۱۰ کیلومتری نایروبی موزه‌ای وجود دارد که به طور زنده جشن رنگارنگ قبایل کنیا را اجرا می‌کند. بازدید کنندگان در این موزه می‌توانند سبک زندگی، هنر، موسیقی، صنایع دستی و فرهنگ هر قبیله را بیاموزند. مراسم سنتی و آوازهای محلی هم بعد از ظهرها در موزه اجرا می‌شود. این موزه که بوماس آف کنیا (Bomas of Kenya) نام دارد در روزهای تعطیل از ساعت ۱۰ تا ۱۸ باز است و در باقی روزهای هفته هم رقص محلی از ساعت ۱۴:۳۰ تا ۱۶ در آن اجرا می‌شود.

 

تپه شگفت‌انگیز

نمایی از تپه نگون می‌تواند سفر شما را خاطره انگیزتر کند. نگون به معنای پنجه است و این تپه سرسبز با نمای شگفت انگیزی از آسمان زیبایی‌های نایروبی را تکمیل می‌کند. بسیاری از مهاجران سفید پوست مزارع خود را در اوایل دوران استعمار در این منطقه بنا کردند. مسیرهای پیاده‌روی زیبا با چشم‌‌انداز دره و تماشای حیات‌وحش منطقه از جذابیت‌های این نقطه است.

روز سوم

 

موزه گردی

 

موزه‌های نایروبی بهترین‌ها در کشور کنیا هستند. گردش در این موزه‌ها شما را با تاریخ این شهر آشناتر می‌کند.

 

نویسنده مشهور

موزه کارن بلیکسن؛ نویسنده مشهوری که به شهرزاد قصه‌گوی دانمارکی معروف است، یکی از جاذبه‌های محبوب شهر نایروبی است. این موزه که در حقیقت کشتزار قهوه این نویسنده بوده در سال‌های ۱۹۱۷ تا ۱۹۳۱ محل سکونت او بود. امروز بازدید کنندگان می‌توانند از این خانه استعماری که نمای آن به خوبی حفظ شده است، پی به زندگی در قرن ۱۹ نایروبی ببرند. مبلمانی که به این نویسنده و شوهرش تعلق داشت هنوز در خانه نگهداری می‌شود.

 

موزه ملی نایروبی

 

موزه ملی نایروبی نمایشی از تاریخ، فرهنگ و تنوع گونه‌های حیوانی این سرزمین را در مقابل چشمان‌تان می‌گذارد. بیش از ۹۰۰ مجسمه خشک شده از حیوانات و سنگواره‌های به دست آمده از دریاچه توکانا در این موزه نگهداری می‌شود. اگر به شناخت قومیت‌ها علاقه دارید این موزه تنوع آنها و هنرهای محلی را برای‌تان تشریح خواهد کرد.

 

موزه راه‌آهن

 

موزه راه‌آهن در نایروبی از تاریخ این وسیله نقلیه و تاثیر آن در این کشور پرده‌برداری می‌کند. در میان بخش‌های جذاب این مجموعه مدل قطار و کشتی‌های اولیه، عکس‌هایی از ساخت و ساز راه‌آهن اوگاندا و نقشه‌های مسیر موجود است. مجموعه‌ای هم از لوکوموتیو بخار اولیه در این موزه وجود دارد که توسط آلمان‌ها ساخته شده است.

 

پایتخت سافاری دنیا

 

مارک ویونز/ جهانگرد

 

به مدت ۱۰ سال در نایروبی زندگی کردم و خیلی خوب می‌دانم که نایروبی شهری پویاست که ممکن است چهره‌اش هر سال عوض شود. بنابراین نمی‌توانم ادعا کنم به‌روزترین اطلاعات را در اختیارتان قرار می‌دهم، اما می‌توانم این اطمینان را به شما بدهم که از سفرتان به این شهر پشیمان نخواهید شد.

نایروبی یک منطقه ییلاقی در ارتفاعات کنیاست که آب و هوای تازه و سرسبزی آن شما را شگفت‌زده خواهد کرد. این شهر کمی بیش از یک قرن قدمت دارد و پیچیدگی‌های سبک زندگی غربی تا حدودی به آن وارد شده است. موسیقی پر جنب و جوش شهر که در کافه‌ها به گوش می‌رسد هنوز رنگ و بوی شرق آفریقا را حفظ کرده است.

آغوش نایروبی به روی همه باز است؛ از مهاجرانی که در جست‌وجوی زندگی بهتر از سایر شهرهای کنیا به اینجا آمده‌اند تا گردشگران خارجی. بنابراین نباید از تنوع قومیت‌ها و طبقات اجتماعی در این شهر تعجب کنید. رشد سریع نایروبی غیر قابل انکار است و این امر با افزایش امنیت در شهر همراه بوده است.

گرچه داستان‌های عجیبی در مورد قتل و کشتار در این شهر بر سر زبان‌‎هاست اما به زودی در خواهید یافت چگونه با کمی حواس جمعی و احتیاط می‌توانید خطرات سفر را کاهش دهید و مطمئن باشید در این امر تنها نیستید؛ زیرا هر سال هزاران گردشگر به همین طریق به نایروبی سفر می‌کنند. جدای از اینکه نایروبی پایتخت سافاری دنیاست، یک مقصد ایده‌آل برای بازیافتن آرامش هم محسوب می‌شود.

 

در سفرتان سری هم به دریاچه ماگادی بزنید‌. دره ریفت شما را با زیبایی چشمگیرش متحیر خواهد کرد. در سفرتان به این شهر قطعا به گدایان بسیاری برخورد خواهید کرد. توصیه من این است که از دادن پول به آنها خوداری کنید و اگر می‌خواهید کمکی کرده باشید دادن لباس یا غذا مناسب‌تر است. خرید در بازار محلی ماسای را هم فراموش نکنید؛ جایی که انواع و اقسام اجناس سنتی و محلی را برای سوغات پیدا خواهید کرد.

تازه های گردشگری

پربازدیدها

گردشگری خارجی

  • دسته‌ها
  • کليه حقوق اين سايت متعلق به سفریابی می باشد . شما می توانید از سایت سفریابی در صورت پذیرش موافقت نامه کاربری استفاده نمایید.