X appاپلیکیشن اندروید سفریابی دریافت

چهار منطقه دیدنی استان سمنان

گردشگری داخلی
date۲۸ تیر ۱۳۹۶
comment0

تصمیم گرفتیم به شما برای برنامه ریزی مسافرت این دفعه تان کمک کنیم، این بار می خواهیم جاذبه های گردشگری استان سمنان را مورد بررسی قرار دهیم. سمنان شهری با سابقه تاریخی چند هزار ساله است که به دلیل واقع شدن در گذر حوادث ناشی از لشکرکشی‌ها و مهاجرت‌های بین شرق و غرب و مهم تر از همه داشتن تاریخ تمدن دیرینه دارای آثار باستانی متعدد دیدنی مربوط به دوره‌های مختلف تاریخ است که مبین قدمت کهن آن است.

 

سمنان با آب و هوای دوگانه اش همیشه بهشت گردشگرانی بوده که دوست داشته اند طبیعت خشک و سبز را یکجا کنار هم ببینند. اگر شما هم جزو این دسته از مسافران هستید پیشنهاد می کنم حتما در مورد جاذبه های گردشگری سمنان حتما تحقیق و بررسی کنید.

دشت شقایق در منطقه حسین آباد

آدرس: ۱۳۰ کیلومتری شمال شرق سمنان و در همسایگی استان گلستان

 

یکی از مناطق جاذبه گردشگری استان سمنان و شهرستان شاهرود دشت شقایق در منطقه کالپوش است که این نمایش منحصر به فرد در منطقه از بیستم اردیبهشت ماه تا پایان خرداد جلوه زیبایی به ناحیه سرسبز کالپوش می دهد و گردشگران بسیاری را به این منطقه جلب می کند. همه ساله در همین خصوص جشنواره دشت شقایق و کشتی محلی در منطقه کالپوش برپا می شود.

 

آنچه این دشت را از دیگر نمونه‏ های مشابه متمایز ساخته و از ویژگی‏ های بارز آن محسوب می‏ شود، وجود آبشارها، چشمه‏ ها، گونه ‏های درختان جنگلی در این محدوده و نیز مناطق زیبای آبشار حسین‏ آباد، قَشقَلَتِه، سردار بیک، آبشار زو (نام‌نیک) و غار خواجه قنبر (سُم) در پیرامون آن است.


جنگل ابر

آدرس: شاهرود ۴۵ کیلومتری شمال شرق شاهرود

 

جنگل زیبا و خوش آب و هوای “ابر” در ۴۵ کیلومتری شمال شرق شاهرود از جنگل های بکر و زیبای استان سمنان است. این جنگل در زمره جنگل های هیرکانی کشور است و به دلیل اینکه فضای جنگل را پوششی از ابر فرا می گیرد، جنگل ابر نامیده می شود. ارتفاع زیاد جنگل از سطح دریا، پایین بودن درجه حرارت در فصل گرما، وجود چشمه سارهای فراوان و پوشش جنگلی متنوع از ویژگی های این جنگل است.

 

این منطقه در حدفاصل بین دو کلان اقلیم خشک و نیمه خشک و مرطوب و نیمه مرطوب واقع شده که این امر باعث ایجاد تنوع گیاهی و جانوری شده است. جنگل ابر دارای چشمه سارهای متعددی است که از آن جمله می توان به چشمه آلوچال، آب شرش، آبشار و چشمه مورد نظر اشاره کرد. این جنگل یکی از زیباترین جاذبه های گردشگری استان سمنان است.


شهمیرزاد


آدرس: استان سمنان

 

شهمیرزاد، بهشت کویر و نگین زمردین بر حلقه انگشترى شهرهاى حاشیه کویر مرکزى ایران است، سبز جامه اى بر قامت باشکوه طبیعت و تابلویى چشم نواز و دلفریب با قلم نقاش چیره دست عالم هستى و شهرى زیبا، باصفا و تاریخى در ۲۰ کیلومترى شمال شهر سمنان مرکز استان کویری در دامنه هاى جنوبى کوه هاى سر به فلک کشیده البرز شرقى با فاصله کمتر از ۲۳۰ کیلومترى تهران که قدمت آن به روایت مورخین در کتب معتبر به عهد باستان مى رسد.
این شهر از طبیعتی زیبا و پوشش گیاهی سرسبز تشکیل شده است و میانگین دمای سالیانه آن ۱۱ درجه سانتیگراد است که بین ۱۶ درجه زیر صفر سردترین و ۳۴ درجه بالای صفر در گرمترین ماه سال متغیر است. اختلاف ارتفاع سمنان و شهمیرزاد از سطح دریا بیش از هزار متر است و این امر از عجایب طبیعت استان سمنان است که در فاصله ۲۰ کیلومتری تا این اندازه اختلاف دما وجود دارد بر همین اساس بی جهت نیست که شهمیرزاد را بهشت کویر نیز نامیده اند.

 


عمارت روستای ملاده


آدرس: ۷۶ کیلومتری سمنان

 

روستای ملاده در یک محدوده کوهستانی استقرار یافته و بافت مسکونی متمرکزی دارد در منطقه شمالی روستای ملاده ییلاق های زیبایی سنگ چشمه و جنگل معروف افرا مرتبط با جنگل های شمال قرار دارند. رودخانه ی کوچکی از کنار این روستا می گذرد که از کوه های نیزوا و کوه های اطراف سرچشمه می گیرد و به سد رجایی ساری می ریزد.

 

در این روستای سر سبز و خوش آب و هوا دو عمارت بزرگ و باستانی زیبا وجود دارد که در دو سمت شرق و غرب به فاصله حدودا ۵۰ متر به موازات یک دیگر قرار گرفته اند . معماری ساختمان های مذکور بسیار زیباست . نوع گچ بری روی دیوارهای اتاق ها و ایوان ها ساخت تاق نماها روی دیوار و در برخی جاها نقاشی های زیبای دیواری و نیز ایجاد شومینه های کوچک به آن جلوه ای خاص داده است . مواد و مصالح اصلی بنا ، خشت و آجر و نمای آن آجر و گچ است . هر یک از این دو نوع ساختمان دو طبقه و دارای تعداد زیادی اتاق و راهروی مربوط به اتاق ها و طبقه بالایی است . این ساختمان که به خانه ابراهیم خان نیز معروف است دارای یک حیاط بزرگ با درختان فراوان و متنوع است و سر در اصلی هر دو ساختمان از جنس چوب است.

 

منبع:وب‌سایت چیدانه

تازه های گردشگری

پربازدیدها

گردشگری داخلی

  • دسته‌ها
  • کليه حقوق اين سايت متعلق به سفریابی می باشد . شما می توانید از سایت سفریابی در صورت پذیرش موافقت نامه کاربری استفاده نمایید.