X appاپلیکیشن اندروید سفریابی دریافت

کشف ۳۴ شی تاریخی از قاچاقچی،مربوط به هزاره اول قبل از میلاد

اخبار
date۲۴ خرداد ۱۳۹۶
comment0

تعدادی اشیای تاریخی ارزشمند که قدمت آن‌ها به به هزاره اول قبل از میلاد و دوران اسلامی می‌رسد، توسط نیروهای یگان حفاظت استان کهگیلویه و بویراحمد کشف و ضبط شد.

 

فرمانده یگان حفاظت سازمان میراث فرهنگی و گردشگری از کشف و ضبط تعدادی اشیای تاریخی ارزشمند با قدمت مربوط به هزاره اول قبل از میلاد و دوران اسلامی توسط نیروهای یگان حفاظت استان کهگیلویه و بویراحمد خبر داد.

 

سردار سرتیپ دوم امیر رحمت‌الهی اعلام کرد که به دنبال اخبار و گزارش‌های به دست آمده از دوستداران میراث فرهنگی، مبنی بر نگهداری و فراهم کردن مقدمات فروش مقادیری اشیای تاریخی ارزشمند توسط فردی بومی، پس از اقدامات و بررسی‌های اولیه و به دست آمدن صحت خبر، موضوع در دستور کار قرار گرفت و سرانجام با هماهنگی و گرفتن مجوزهای قضایی، با بازرسی خودرو متهم تعداد ۳۴ قلم شی‌ قدیمی کشف شد.

 

در میان آثار به دست آمده، دستبند طلا، خنجر، انگشتر، حلقه با روکش طلا، قاشق مفرغی، آویز گردن با روکش طلا، گوشواره از جنس طلا، مجسمه مفرغی و مهره وجود دارد. با به دست آمدن این آثار، قاچاقچی اموال تاریخی دستگیر و تحویل مراجع قضایی استان شد.

 

وی در ادامه افزود:

به دنبال کارشناسی‌های فنی انجام شده از سوی کارشناسان اداره کل میراث فرهنگی استان، اصالت تعدادی از اشیای کشف شده تایید و قدمت آنها هزاره اول قبل از میلاد و دوران اسلامی تخمین زده شد.

 

منبع:خبرگزاری ایسنا

تازه های گردشگری

پربازدیدها

اخبار

  • دسته‌ها
  • کليه حقوق اين سايت متعلق به سفریابی می باشد . شما می توانید از سایت سفریابی در صورت پذیرش موافقت نامه کاربری استفاده نمایید.