X appاپلیکیشن اندروید سفریابی دریافت

مجوعه تفریحی دریاچه فشافویه کجاست؟

گردشگری داخلی
date۱۴ شهریور ۱۳۹۶
comment0

تهران ساحل ندارد. سر و ته شهر را که بزنید یا کویر است و یا کوه. جنگل و ساحل برای آن طرف کوه هاست. اما نباید سراغ آن طرف بروید، ۱۸۰ درجه مسیر را عوض کنید و روانه فرودگاه امام خمینی شوید. نه، قرار نیست سواحل دریای جنوب و یا دریاهای اروپایی را غرب آسیا را بگیرید، می خواهیم آدرس یک دریاچه را در کویر جنوبی تهران بدهیم.

 

درواقع یک پیشنهاد خوب برای آب بازی داریم؛ نرسیده به فرودگاه امام، در کیلومتر ۱۸ اتوبان تهران قم، دریاچه ای هست که همه امکانات تفریحی سواحل کیش، قشم، ترکیه، امارات و خلاصه هر مقصد گردشگری دور از تهران را دارد؛

در مجوعه تفریحی ورزشی فشافویه، امکانات خوبی وجود دارد، از اسکی روی آب، جت اسکی، قایق سواری، کایاک سواری، تا ATV (موتورهای چهار چرخ)، پیست اتوموبیلرانی، پینت بال، سوارکاری و تفریحات ورزشی و مهیجی از این دسته.

 

روزی که جت اسکی آمد

قرار نبود فشافویه یک دریاچه تفریحی و گردشگری باشد، اما زمانی که در این منطقه دریاچه مصنوعی ساخته شد، آنهایی که از بوجود آمدن آن خبر داشتند، روزهای تعطیل روانه فشافویه می شدند تا کمی تفریج کنند.

 

این ماجرا به سال ۸۵ بر می گردد. در همین زمان و تا سال ۸۶ حتی برخی از مردم، با جت اسکی های شخصی، در دریاچه فشافویه تفریح می کردند. این اقبال مردمی، باعث شد شرکت آب اسکی فشافویه تاسیس شود و امکاناتی برای تفریحات آبی در دریاچه به فشافویه بیاورد. اسفند ۸۷، این اتفاق افتاد. البته تا تابستان ۸۸، خبری از بلیت فروشی و عضوگیری نبود. فعالیت های عمرانی در اطراف دریاچه تا تیرماه ۸۸ طول کشید.

 

محسور شدن از یک سو با کوه، مکان تفریحی جذابی را بوجود آورده است. که هم فرصت تفریحات دریایی فراهم است و هم می توان پیک نیک خوبی را در یک روز تعطیل داشت. دریاچه ۷ هکتاری فشافویه، اکنون روزانه تا ۳۰۰ مراجعه کننده دارد که عمدتا برای ورزش های آبی به آنجا می روند. البته اگر در روزهای تعطیل و یا آخر هفته به فشافویه بروید، تا هزار و ۵۰۰ نفر را می توانید بشمرید که دنبال جت اسکی و اسکی روی آب و باقی تفریحات آبی هستند.

 

در فشافویه جت اسکی های قدرتمندی وجود داردو عموم آنها ۱۵۰۰ سی سی حجم موتور دارند. همچنین قایق های شاتل و دونات، بنانا و کایاک هم وجود دارد. با وجود اینها فکر می کنید تا چه حدی می توانید هیجانتان را کنترل کنید؟

 

زمستان هم فشافویه بروید

گفتنی نیست، حتما حواستان هست که در پاییز و زمستان باید برای لذت بردن از تفریحات آبی، باید فضاهای سرپوشیده را انتخاب کنید. پس تا اول آبان بیشتر فرصت ندارید به دریاچه فشافویه بروید. اما از آبان تفریحات دیگری در انتظار شماست؛ پینت بال، تیرو کمان، سوارکاری، تراپ، اتومبیلرانی و … . پیست اتومبیلرانی فشافویه، تاکنون سه مسابقه ملی بزرگ را به خود دیده است؛ مسابقات اتومبیلرانی قهرمان کشوری آبان ۸۸ (خودروهای دو دیفرانسیل)، استانی اسفند ۸۸ و قهرمان کشوری اردیبهشت امسال.

 

اگر حوصله ندارید تنها فشافویه بروید، برخی آژانس های مسافرتی، تورهای ویژه را برگزار می کنند که اتفاقا خوش هم می گذرد.

 

حق عضویت بدهید، تخفیف بگیرید

 

برای استفاده از امکانات تفریحی و ورزشی فشافویه می توانید هر وقت خواستید، به جنوب تهران بروید، اما باید هر دفعه هزینه زیادی بدهید. اما اگر علاقه داشته باشید، می توانید برای یک سال ۴۵۰ هزار تومان بدهید و از تخفیف های مختلفی استفاده کنید؛

 

عدم دریافت ورودی


استفاده از تخفیف و خدمات ویژه مجموعه (وسایل خاص، آموزش خاص و … )
جدا شدن نوبت اعضا از سایر بازدیدکنندگان در سرویس دهی
کلاسهای آموزشی و تورهای ویژه
نگهداری و حراست دستگاه یا وسیله تفریحی با ۳۰% تخفیف
تعمیر و سرویس دستگاه یا وسیله تفریحی با حداقل هزینه
۲۰% تخفیف برای نمایشگاه ها، کنسرت و برنامه های مشابه

 

منبع:وب سایت سیری در ایران

تازه های گردشگری

پربازدیدها

گردشگری داخلی

  • دسته‌ها
  • کليه حقوق اين سايت متعلق به سفریابی می باشد . شما می توانید از سایت سفریابی در صورت پذیرش موافقت نامه کاربری استفاده نمایید.