X appاپلیکیشن اندروید سفریابی دریافت

زمان حراج و مراکز خرید در استانبول

راهنما و مقاله
date۱۳ خرداد ۱۳۹۶
comment0

دلایل زیادی برای انتخاب تور استانبول وجود دارد از جمله بازدید از دیدنی های استانبول که شامل آثار تاریخی و موزه های متعدد می شود ، تجربه تفریحات استانبول که بسیار متنوع و برای همه سنین هستند و یا خرید از مراکز خرید استانبول که لذتی وصف ناشدنی دارد و شما می توانید در این مراکز به شعبه های برندهای معروف دنیا دسترسی داشته باشید . اما از آنجا که حراج های استانبول بسیار مشهورند افراد زیادی مایلند تور خود را در بازه زمان حراج در استانبول انتخاب کنند تا در واقع یک تیر و دو نشان باشد . البته ما به کسانی که قصد چنین کاری دارند توصیه می کنیم از مدت ها قبل اقدام به رزرو هتل های استانبول نمایند تا با خیال آسوده از بابت محل اقامت ، به خرید بپردازند .

 

بهترین زمان حراج در استانبول چه وقتی ست ؟

 

وقتی به استانبول وارد می شوید با مراکز خرید متعددی روبرو می شوید که جذابیت های ویژه دارند و در هر کدام از آنها ، مارک های معروف جهان و اصلی ترین برندهای ترک شعبه دارند و اجناس با کیفیت ارائه می دهند . شما با نصب نرم افزار سفر به ترکیه برای موبایل میتوانید به راحتی آدرس این مراکز را بیابید و از طریق وسایل نقلیه عمومی به این اماکن بروید . بنابراین پیدا کردن مغازه ها کار دشواری نیست فقط سوال این است که بهترین زمان حراج در استانبول چه وقتی ست ؟ باید صادقانه بگوییم حراج در استانبول هیچ تاریخ خاصی ندارد ، شاید از این حرف شوکه شوید اما واقعیت این است چون هیچ مرجع قانونی ، زمان حراج را در استانبول تعیین نکرده است ، پس این دوره ثابت نیست . اما در پایان هر فصل حتما حراج خواهد بود .

 

برخی از مارک های معروف برای هر فصل خود ، طرح های جدیدی دارند . بنابراین در روزهای پایانی هر فصل حراج می زنند و اقلام فصل گذشته را با قیمت مناسب و حداقل عرضه می کنند . البته برخی از مارک ها نیز سال را به دو قسمت تقسیم میکنند و در پایان هر نیمه حراج می زنند . البته نباید عیدهای مختلف و روز های مهم در فرهنگ مردم ترکیه را نادیده گرفت که بهانه ای برای برپایی حراج است . روز مادر ، روز ولنتاین ، عید فطر و فروش ویژه سال نو از مهم ترین زمانهای حراج در استانبول است . این به این معنا نیست که شما نمی توانید برای سفر خود برنامه ریزی کنید . ۹۹ % اوقات ، حراج های متفرقه را در استانبول داریم ولی خوشبختانه برخی از آنها در زمانهای کاملا معین برگزار می شوند .

 

فروش ویژه و حراج های زمستانه استانبول از اواسط ماه دسامبر و یا در آغاز ماه ژانویه شروع می شود . این تخفیفات از ۳۰% شروع و تا ۵۰% بالا می رود . برخی مارک ها از این مقدار بیشتر تخفیف میدهند و در بازه حراج ، درصد تخفیف را تغییر نمی دهند . برخی مارک ها از ۳۰ % شروع می کنند و در پایان حراج به ۵۰ % نیز می رسند . البته در پایان ماه آوریل بعضی از حراج ها به ۷۰% نیز می رسند . البته خرید در اوایل زمان حراج بسیار عاقلانه تر است زیرا اندازه لارج (L) و مدیوم (M) بیشتر متقاضی دارند و سریعتر بفروش می رسند (حداقل در ترکیه اینطور است) .

 

زمان حراج تابستانه در استانبول اساسا هنگامی شروع می شود که درجه حرارت رو به افزایش است که معمولا آغاز ماه ژوئن یا همان هفته اول تیر است . برای تهیه پوشاک تابستانی ، توصیه ما حراجهای اول تابستان استانبول است . بهترین لباسهای تابستانی را می توانید در این ایام تهیه کنید . تا اواسط ماه اوت حراج های تابستانی استانبول به اوج می رسند و این یک فرصت طلایی ست که لباس های مورد علاقه خود را در رنگ و سایز مناسب تهیه کنید و از آن لذت ببرید . بنابراین جشنواره خرید تابستانی استانبول را بخاطر بسپارین .
بخشی از زمان هر سفری به خرید اختصاص می یابد . خرید کردن یک هنر است . اینکه بدانید اجناس مورد نیاز خودتان را از کجا تهیه کنید که نرخ مناسب تری داشته باشند ، کیفیت خوبی داشته باشند و مد روز باشند از ویژگیهای یک خرید خوب است . در مراکز خرید استانبول تعداد زیادی مغازه ها و مارکهای مختلف شعبه دارند که به جز مواقعی که حراج کلی داشته باشند ، نرخ های آنها مطابق با اتیکت رویشان میباشد . حراج در استانبول در زمانهای خاص برگزار می شود اما اگر وقت دارید که در مراکز خرید ارزان استانبول گشتی بزنید ، می توانید با قیمت خیلی ارزان تر خرید کنید .

 

شمار زیادی از افرادی که تور استانبول را انتخاب می کنند ، می خواهند با بهترین مراکز خرید استانبول آشنا شوند و از خرید در استانبول لذت ببرند . استانبول پر از مراکز خرید و مغازه های فروش پوشاک میباشد . بسیاری از مارک های معروف پوشاک دنیا کارخانه های خود را در ترکیه برپا می کنند . اما ارزان ترین مراکز خرید استانبول کجا هستند ؟ ممکن است ابتدا که وارد این بازارها میشوید ، از سبک این بازارها و شلوغی آنها خوشتان نیاید . ویترین های مغازه های ان بازارها لوکس نیست و لباس ها درهم به نظر می رسد . اما در داخل این اجناس میتوانید لباس هایی با مارک های مانگو ، زارا و مارک های معروف دیگر را با نرخ بسیار بسیار ارزان پیدا کنید . اسامی تعدادی از این مراکز خرید استانبول به شرح ذیل می باشد:

 

مرکز خرید بی اوغلو ایش در منطقه تکسیم

در سفر ترکیه اگر به شهر استانبول رفتید و در هتل های استانبول در منطقه تکسیم اقامت کردید ، حتماٌ سری به بی اوغلو ایش که در اواسط خیابان استقلال قرار گرفته است ، بزنید . لباس های مارک های معروف را با نرخ بسیار ارزان می توانید تهیه کنید .

 

مرکز خرید ترکوز پاساژ در منطقه تکسیم استانبول

 

از مراکز خرید ارزان استانبول می توان به ترکوز پاساژ که در خیابان استقلال منطقه تکسیم واقع شده است ، اشاره کرد . در این پاساژ تیشرت ، شلوار و پیراهن های خوب را میتوانید با نرخ ارزان بخرید ، قیمت ها از ۳٫۵ لیره تا ۲۰ لیره میباشد.

 

پاساژ سینان در منطقه بشیکتاش استانبول

 

در چهارراه بشیکتاش استانبول تعداد زیادی پاساژ وجود دارد که معروف ترین آنها برای خرید پاساژ سینان میباشد . لباس های مارک هایی مانند تاپشاپ ، براشکا را میتوانید با نرخ ارزان پیدا کنید و همچنین لباس های شب با نرخ مناسب در این پاساژ موجود است .

 

سه شنبه بازار در منطقه کادیکوی استانبول

 

روزهای سه شنبه در مناطق مختلف شهر استانبول ، سه شنبه بازرهای مختلف برقرار است . اما معروف ترین سه شنبه بازار در منطقه کادیکوی برگزار می گردد . در منطقه کادیکوی استانبول مراکز خرید زیاد است اما بهترین و به روز ترین لباس ها را با نرخ مناسب میتوانید در سه شنبه بازار این منطقه تهیه کنید .

 

اوپرا اونور پاساژ در منطقه کادیکوی استانبول

 

اوپرا اونور پاساژ قدیمی ترین بازار در منطقه کادیکوی استانبول است و اگر مایل به خرید اجناس مارک دار با نرخ مناسب میباشید ، حتما سری به این پاساژ بزنید . این مرکز از بهترین مراکز خرید ارزان استانبول است که دست خالی از آن برنخواهید گشت .

 

دوستان عزیز در هنگام خرید در این بازارها حتماٌ اجناس را به دقت نگاه کنید و به دلیل شلوغی بیش از حد این بازارها مراقب کیف پول و وسایل باارزش خود باشید.

 

منبع:www.turkeyhotel.ir

تازه های گردشگری

پربازدیدها

راهنما و مقاله

  • دسته‌ها
  • کليه حقوق اين سايت متعلق به سفریابی می باشد . شما می توانید از سایت سفریابی در صورت پذیرش موافقت نامه کاربری استفاده نمایید.